رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیشنهاد کرد: ضوابط و معیارهای استقرار صنایع و دستورالعمل سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن مورد بازنگری قرار گیرد.
یدالله صادقی در اولین دیدار روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها با مهندس نعمت زاده وزیر جدید این وزارتخانه، با بیان مشکلات و موانع بخش صنعت، معدن و کسب و کار استان تهران و ارائه راهکارهای لازم برای افزایش تولید و اشتغال، خواستار اتخاذ رویکرد جدیدی توسط سایر دستگاهها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی ، امور مالیاتی ، تامین اجتماعی و ... برای تحقق حماسه اقتصادی شد.
وی تصریح کرد: تدوین دستورالعمل های یکنواخت و یکسان برای سرمایه گذاری و تولید در همه استانها جوابگوی مشکلات موجود نیست.
صادقی بیان کرد: به نظر من برای استان تهران که شرایط خاص جغرافیایی و اقتصادی دارد، لازم است دستورالعمل و ضوابط متناسب تدوین و ابلاغ شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین با بیان این که بازنگری در محدودیت ایجاد صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران الزامی است، یاد آور شد: این مصوبه حتی مانع انجام و رشد سرمایه گذاری در زمینه هایی شده که اصلا آلودگی زیست محیطی ندارند.
صادقی در پایان، کاهش سطح تولید را ناشی از فقدان منابع مالی و ضریب سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دانست و خواستار آن شد که منابع مالی و سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی بیش از آنچه در قانون بودجه آمده است تامین گردد.