تابلوهایی که مرهم دردمندان شد

دنیای اقتصاد، گروه فرهنگ و هنر- اولین نمایشگاه نقاشی هنرآموزان هنرکده معتمدی با عنوان «عمارت مهر» از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه سال جاری در محل نگارخانه جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد. به گفته مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، تمامی عواید حاصل از فروش تابلوها که ۵۱۸ میلیون ریال بود، به کودکان مبتلا به سرطان اهدا شد. احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» ادامه داد: زمانی‌که یک کودک به سرطان مبتلا می‌شود، در این هنگام یک موسسه حمایتی تلاش می‌کند بحران‌های ایجاد شده را شناسایی و برای هرکدام راه‌حل‌های تخصصی ایجاد و آن را در قالب خدمات به آنان ارائه کند.

1060 کودک تحت حمایت

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: تعداد کودکان تحت حمایت این موسسه ۱۰۶۰ کودک است که طی تفاهم‌نامه‌ای که بین موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان و موسسه محک منعقد شده است، براساس آن ۸۵ درصد از هزینه‌های درمان را موسسه محک و ۱۵ درصد را موسسه خراسان در سال ۱۳۹۵ پرداخت می‌نماید. وی ضمن تشکر از تک تک هنرمندان نقاش حاضر در نمایشگاه اظهار کرد: این رویداد نشان می‌دهد که هنرمندان و سازمان‌های مردم‌نهاد در یک مشارکت اجتماعی سهیم شده‌اند. یزدان‌پناه در پایان گفت: بزرگترین آرزوی ما سلامتی تمامی کودکان مبتلا به سرطان است و ما قدردان عزیزان و نیک‌اندیشانی هستیم که ما را در این مسیر یاری می‌دهند. همچنین غلامعلی ثنایی، عضو هیئت امناء موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: هدف ما در جهت جلب کمک‌های مردم خوب مشهد است تا بتوانیم در راستای کمک به کودکان مبتلا به سرطان قدمی موثر برداریم و خوشبختانه همیشه یاورانی با رأفت و مهربانی همراه ما بوده‌اند.

هنرمندان از هنرشان برای کار خیر استفاده کنند

عباس معتمدی، هنرمند نقاش که با دو تابلوی «شام آخر» و «گنبد طلا» در این نمایشگاه حضور داشت، گفت: خیلی خوشحالم که هنرجویان من در وهله اول این قدم را برداشتند. یکی از اهداف هنر همین است که انسان دری را به‌سوی مردم باز کند و گره‌ای از مشکلات گرفتاران بگشاید. وی اظهارکرد: بهترین پیامی که به هم‌کیشانم می‌توانم بدهم، این است که هنرمندان از هنرشان به‌عنوان وسیله‌ای برای کار خیر استفاده کنند. خاطره توکلی‌زاده نیز که قدم نخست را در برگزاری این نمایشگاه برداشته است گفت: ۴۰ تابلو از ۲۵ نقاش زن در این نمایشگاه رونمایی شدند که بیشتر تابلوها با قیمت بیشتر از قیمت پایه به فروش رسید. زهرا الستی عضو کمیته بانوان موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نیز گفت: درست است که نام سرطان ترسناک است ولی کسی که به این درد مبتلا می‌شود با اعتقاد و امید می‌تواند بر این بیماری مهلک غلبه کند. در پایان یکی از ارزشمندترین داشته‌های موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، تابلویی که توسط کودکان مبتلا به سرطان نقاشی شده است، به خاطره توکلی‌زاده اهدا شد.