آشنایی با لپ‌تاپ‌های جدید  اچ‌پی و هوآوی

بازار تولید لپ‌تاپ در هفته گذشته داغ و پر رونق بود. بازاری که به‌شدت هواخواه دارد و هراندازه گوشی‌های رنگارنگ هوشمند به بازار بیاید بازهم این لپ‌تاپ‌ها هستند که جایگاهشان را بین کاربران حفظ می‌کنند. در هفته گذشته شرکت‌های اچ‌پی و هوآوی سه نوع جدید از لپ‌تاپ‌های خود را رونمایی کردند که برای دوستداران بازار لپ‌تاپ در جهان جالب بود. در ادامه با این ۶ لپ‌تاپ جدید آشنا شوید.

اچ‌پی‌های جدید

در چند روز گذشته شرکت اچ‌پی از سه لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد که از سری محصولات انوی (Envy) این برند محسوب می‌شوند. این سه لپ‌تاپ به ترتیب Envy ۱۳، Envy ۱۷ و Envy x۳۶۰ نام دارند و ظاهرا برای رقابت مستقیم با لپ‌تا‌پ سرفیس مایکروسافت طراحی شده‌اند.

لپ‌تاپ انوی 13 اچ‌پی

لپ‌تاپ انوی ۱۳ با ضخامت بدنه ۱۴ میلی‌متری به مراتب شبیه سرفیس مایکروسافت است. قرار است این محصول تا دو ماه آینده روانه بازار شود. انوی ۱۳ از نمایشگری ۳/ ۱۳ اینچی بهره می‌برد و از نظر وضوح تصویر شامل آپشن‌های مختلفی از جمله ۴K می‌شود. حاشیه‌های نمایشگر این دستگاه به‌شدت باریک شده و دستگاه به سیستم صوتی Bang & Olufsen مجهز است. اسکنر انگشت این لپ‌تاپ هم در سمت چپ ترک‌پد قرار دارد. اچ‌پی اعلام کرده لپ‌تاپ انوی ۱۳ را از نظر پردازنده گرافیکی و مرکزی شامل نسخه‌های مختلفی می‌کند، اما در هیچ یک از نسخه‌های آن از پردازنده Core m استفاده نمی‌شود. نسخه پایه‌ای این محصول از پردازنده Core i۵ سری کبی‌لیک اینتل بهره‌مند خواهد بود و رم ۸ گیگابایتی دارد. حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم در نسخه پایه‌ای لپ‌تاپ انوی ۱۳ به‌کاررفته است. اچ‌پی همچنین به همراه این لپ‌تاپ قلم استایلوس اختصاصی با نام قلم N-trig ارائه می‌کند. نسخه پایه‌ای انوی ۱۳ قرار است با قیمت ۱۰۰۰ دلار روانه بازار شود.

لپ‌تاپ انوی 17 اچ‌پی

لپ‌تاپ بعدی که اچ‌پی آن را معرفی کرده است، انوی ۱۷ نام دارد. ضخامت بدنه این لپ‌تاپ در حدود ۲۳ میلی‌متر است. ابعاد بزرگ‌تر این محصول سبب شده که بتوان در آن از دو هارددیسک یا حافظه SSD استفاده کرد. طبق اطلاعاتی که شرکت اچ‌پی منتشر کرده است، نسخه‌های برتر لپ‌تاپ انوی ۱۷ به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce ۹۴۰MX مجهز می‌شوند و نمایشگر ۱۷ اینچی دستگاه هم آپشن ۴K را ارائه می‌کند. در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری در مورد این لپ‌تاپ و نسخه‌های مختلف آن ارائه نشده است، اما احتمالا آپشن‌های پردازنده، رم و فضای ذخیره‌سازی آن مشابه آپشن‌های لپ‌تاپ انوی ۱۳ اچ‌پی خواهند بود. همچنین نسخه پایه‌ای لپ‌تاپ انوی ۱۷ اچ‌پی قرار است با قیمت ۱۱۰۰ دلار روانه بازار شود.

لپ‌تاپ انوی ایکس 360 اچ‌پی

انوی ایکس ۳۶۰ یک لپ‌تاپ ۶/ ۱۵ اینچی است که از پردازنده‌های سری هفتم کبی‌لیک اینتل بهره‌مند می‌شود. اچ‌پی اشاره داشته که لپ‌تاپ انوی ایکس ۳۶۰ از نظر تنوع و آپشن‌های سخت‌افزاری یک محصول بسیار انعطاف‌پذیر است و امکان استفاده از کارت گرافیک‌های AMD یا NVIDIA در آن وجود دارد. انوی ایکس ۳۶۰ همچنین از نظر وضوح تصویر شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود که کاربران بنا به سلیقه و نیاز خود قادر به انتخاب آنها هستند. اچ‌پی اشاره کرده که نسخه پایه‌ای این لپ‌تاپ با قیمت ۷۰۰ دلار روانه بازار می‌شود.

ورود سه لپ‌تاپ هوآوی جدید

شرکت چینی هوآوی نیز در هفته گذشته از سه لپ‌تاپ جدیدش رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌‌های جدید این برند چینی به ترتیب میت‌بوک ایکس (Huawei MateBook X)، میت‌بوک دی (Huawei MateBook D) و میت‌بوک‌ای (Huawei MateBook E) نام دارند. هوآوی در کنفرانسی در شهر برلین آلمان جدیدترین لپ‌تاپ‌هایش را به معرض نمایش گذاشت. این سه محصول میت‌بوک ایکس، میت‌بوک دی و میت‌بوک‌ای نام دارند. دو محصول نخست در واقع لپ‌تاپ‌هایی ۱۳ و ۱۵ اینچی هستند، اما میت‌بوک‌ای را می‌توان یک تبلت هیبریدی به‌شمار آورد.

میت‌بوک ایکس هوآوی

میت‌بوک ایکس هوآوی بسیار شبیه مک‌بوک‌های اپل است. این محصول از نظر ظاهری زبانی نزدیک به طراحی سری مک‌بوک‌های اپل را ارائه می‌کند، اما از سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت بهره می‌برد. هوآوی صفحه نمایش میت‌بوک ایکس را ۱۳ اینچی در نظر گرفته و حاشیه‌های آن را بسیار باریک طراحی کرده است. این موضوع سبب شده که صفحه نمایش دستگاه در حدود ۷۸ درصد از پنل جلویی آن را تشکیل دهد. نمایشگر ۱۳ اینچی میت‌بوک ایکس از نوع IPS بوده و وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌کند. به گفته سازندگان شرکت هوآوی، نمایشگر لپ‌تاپ مذکور نسبت تصویر ۲/ ۳ دارد و پشتیبانی ۱۰۰ درصد از رنگ‌های sRGB را ارائه خواهد کرد. حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت هم از دیگر ویژگی‌های نمایشگر میت‌بوک ایکس هوآوی محسوب می‌شوند. دستگاه از نظر پردازنده شامل دو نسخه مختلف است که هر دوی آنها از پردازنده‌های سری کبی‌لیک اینتل بهره‌مند هستند. نسخه پایه‌ای به پردازنده Core i۵-۷۲۰۰U مجهز است و نسخه برتر میت‌بوک ایکس از پردازنده Core i۷-۷۵۰۰U بهره می‌برد. گفته شده که هوآوی فرکانس کاری این پردازنده‌ها را تا حدی کاهش داده و به این صورت مصرف انرژی آنها را به میزان ۷.۵ وات کم کرده است.

پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس، پردازنده Intel GH Graphics ۶۲۰ در نظر گرفته شده و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه با ظرفیت‌های ۴ و ۸ گیگابایتی می‌شود. رم هر دو نسخه از نوع LPDDR۳ است. همچنین هر یک از نسخه‌های نام برده شده به ترتیب از حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی PCIe و ۵۱۲ گیگابایتی PCIe بهره می‌برند. میت‌بوک ایکس ۰۵/ ۱ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن معادل ۲۸۶ در ۲۱۱ در ۱۲.۵ میلی‌متر عنوان شده است. باتری این محصول هم ظرفیت ۴۱.۴ وات ساعتی ارائه می‌کند. هوآوی مدعی است که باتری دستگاه با یک بار شارژ می‌تواند از پخش آفلاین ۱۰ ساعت ویدیو با وضوح فول اچ‌دی در روشنایی نمایشگر ۵۰ درصد پشتیبانی کند. مسوولان هوآوی اشاره داشته‌اند که لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس با رنگ‌های خاکستری فضایی (Space Gray)، طلایی پرستیژ (Prestige Gold) و رزگلد (Rose Gold) روانه بازار می‌شود. در مورد قیمت تمام نسخه‌های این محصول اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، اما هوآوی اشاره کرده که نسخه مجهز به رم ۸ گیگابایتی و Core i۷ و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی آن (نسخه برتر) را با قیمت ۱۶۹۹ یورو عرضه می‌کند.

لپ‌تاپ میت‌بوک دی هوآوی

لپ‌تاپ دومی که هوآوی معرفی کرد، میت‌بوک دی نام دارد. طراحی میت‌بوک دی هم به شیوه دقیقی صورت گرفته و هوآوی اشاره داشته که این محصول میان رده برای مصارف اداری و آموزشی طراحی شده است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی و از نوع IPS بوده و وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. زاویه دید خوب ۱۸۷ درجه‌ای و روشنایی ۳۵۰ نیت هم از دیگر ویژگی‌های نمایشگر میت‌بوک دی هوآوی محسوب می‌شوند. لپ‌تاپ میت‌بوک دی از نظر پردازنده شامل دو نسخه Core i۵ و Core i۷ می‌شود، اما هیچ اشاره دقیقی به مدل این پردازنده‌ها نشده است. پیش‌بینی می‌کنیم که در این محصول هم از پردازنده‌های کبی‌لیک سری U استفاده شود. دستگاه از نظر پردازنده گرافیکی هم شامل دو نسخه مختلف می‌شود و پردازنده‌های گرافیکی Intel HD Graphics ۶۲۰ و NVIDIA GeForce ۹۴۰MX را ارائه می‌کند. هوآوی، لپ‌تاپ میت‌بوک دی را با رم‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی نوع DDR۴ عرضه خواهد کرد و از نظر حافظه ذخیره‌سازی هم آپشن‌های بسیار متنوعی را برای محصول در نظر گرفته است. نسخه پایه‌ای آن می‌تواند از یک حافظه HDD ۵۰۰ گیگابایتی بهره‌مند شده یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD را در کنار ۵۰۰ گیگابایت حافظه HDD ارائه کند.

نسخه میانی آن می‌تواند چهار آپشن ذخیره‌سازی گوناگون را در بر بگیرد. آپشن اول شامل یک ترابایت حافظه HDD می‌شود و آپشن دوم ۲۵۶ گیگابایت حافظه SDD دارد. آپشن سوم نیز ۱۲۸ گیگابایت SSD و ۵۰۰ گیگابایت HDD را ارائه می‌کند. آپشن چهارم هم شامل ۱۲۸ گیگابایت SSD و یک ترابایت HDD می‌شود. اما نسخه برتر لپ‌تاپ میت‌بوک دی از نظر فضای ذخیره‌سازی فقط یک حالت را به همراه دارد و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و یک ترابایت HDD بهره‌مند است. وزن میت‌بوک دی ۹/ ۱ کیلوگرم بوده و ابعاد آن ۲۸۶ در ۲۱۱ در ۵/ ۱۲ میلی‌متر است. باتری دستگاه هم توان ۳/ ۶۴ وات ساعتی را ارائه می‌کند. دستگاه از نظر تنوع رنگ در نسخه‌های خاکستری فضایی (Space Gray)، طلایی (Champagne Gold) و آبی (Aurora Blue) عرضه می‌شود. قیمت نسخه برتر میت‌بوک دی هوآوی هم معادل ۹۹۹ یورو در نظر گرفته شده است.

لپ‌تاپ هیبریدی میت‌بوک دی هوآوی

لپ‌تاپ میت‌بوک دی هوآوی در واقع نسخه به‌روزرسانی شده تبلت‌های دو منظوره این شرکت محسوب می‌شود. این محصول قطری برابر ۹/ ۶ میلی‌متر دارد و از تراشه‌های کبی‌لیک اینتل بهره می‌برد. از نظر پردازنده دستگاه شامل نسخه‌های مختلفی می‌شود که نسخه برتر آن از پردازنده Core i۷ سری کبی‌لیک اینتل بهره‌مند است. هوآوی برای نصب اکسسوری‌ها یا لوازم جانبی اختصاصی به این محصول از سه پین جدید استفاده کرده است که ساختار متفاوتی را نسبت به محصولات پیشین هوآوی به همراه دارند. کیبورد میت‌بوک دی بر خلاف نسخه قبلی به یک پایه مجهز شده و به کاربر اجازه می‌دهد تا در حالت‌های مختلفی از آن استفاده کند. صفحه نمایش دستگاه ۱۲ اینچی بوده و وضوح تصویر ۱۴۴۰p را ارائه می‌کند؛ اما اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات فنی، قیمت و زمان عرضه این محصول از سوی هوآوی منتشر نشده است.

آشنایی با لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی و هوآوی

آشنایی با لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی و هوآوی

آشنایی با لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی و هوآوی

آشنایی با لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی و هوآوی