دلالان در بازار زعفران  جولان می دهند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ضمن انتقاد از حضور پررنگ دلالان در بازار زعفران، گفت: در حال حاضر دلالان تعیین کننده وضعیت زعفران در بازار هستند. به گزارش ایسنا، غلامرضا میری با اشاره به اینکه در حال حاضر نبض بازار زعفران در دست دلالان است، گفت: دلالان به هیچ کس پاسخگو نیستند و به خاطر اینکه هزینه‌های مالی و بیمه و غیره را نمی‌دهند و هیچ نظارتی بر آنان نیست، از این راه به کسب درآمدهای زیادی دست زده‌‌اند. وی با بیان اینکه هیچ قانونی برای مقابله با دلالان زعفران وجود ندارد، ادامه داد: زمانی که دولت به منظور مقابله با دلالان و فروش زیرزمینی زعفران چاره‌ای نمی‌اندیشد در واقع به صورت غیر مستقیم از آن‌ها حمایت می‌کند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با اشاره به اینکه فعالیت زیرپله‌ای تولید زعفران تاثیرات منفی بر فروش مجوزهای این محصول خواهد گذاشت، گفت: تولید باید ضابطه‌مند شود و همه تولیدکنندگان موظف به اخذ مجوز در پروانه سازمان‌های مختلفی از جمله استاندارد، غذا و دارو شوند تا شاهد تاثیر پررنگ دلالان بر بازار زعفران نباشیم.
میری با بیان اینکه در حال حاضر در بازارهای معروف مشهد به ازای هر 100 واحد تجاری مجوز دار برای فروش زعفران 150 دلال حضور دارند، گفت: متاسفانه در حال حاضر استاندارد برای تولید و فروش زعفران اجباری نشده چرا که در این صورت کار نظارت واحدهای بازرسی بیشتر خواهد شد؛ اما ما نمی‌توانیم با عدم اجباری کردن استاندارد و عدم نظارت جلوی اشتغال این محصول را بگیریم بلکه فقط با این کار باعث افزایش واحدهای تولیدی غیر مجاز خواهیم شد. وی به نوسانات قیمت در بازار زعفران به عنوان یکی دیگر از مهمترین مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم تعادل قیمت در بازار نمی‌توان حتی برای فروش این محصول در روز آینده برنامه‌ریزی کرد.