جلو رفتن زمان بدون حاشیه نیست. هرچقدر دنیای تکنولوژی بزرگ‌تر و مجهز‌تر می‌شود ابزارهای زندگی هم به سمت پیچیده شدن در لایه‌های تکنولوژی پیش می‌روند. بدون شک زمانی از راه می‌رسد که بسیاری از وسایل زندگی روزمره تبدیل به گجتی شده‌اند که معنای زندگی سنتی گذشته را تغییر می‌دهند.در یک ماه گذشته گجت‌های مختلفی به بازارهای دنیا ارائه شدند و خط تولیدشان هم آغاز به کار کرده است. در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

تقلب گجتی در امتحانات

حالا مدارس و دانشگاه‌ها باید فکری به حال سیستم آموزشی سنتی خود کنند چراکه دیگر دانش آموزانی پشت میز و نیمکت‌ها می‌نشینند که بی اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های روز نیستند. این موضوع اخیرا چالش نظام آموزشی و دانشجویان در امتحانات انگلیس شده است. براساس شواهد موجود دانش آموزان و دانشجویان متقلب با استفاده از دستگاه‌های شنود کوچکی که در وب سایت آمازون فروخته می‌شود و فقط ۵۰ پوند قیمت دارد، در امتحانات تقلب می‌کنند. کافی است فرد یک هدفون بی سیم را در گوش خود قرار دهد و آن را به تلفن همراه یا دستگاه mp۳ پلیر متصل کند تا بتواند پاسخ برخی از سوالات امتحانی را یادآوری کند. اما گجت‌های تقلب در امتحان فقط به این مورد محدود نمی‌شود. در وب سایت‌هایی مانند «آمازون» و «ای بی» طیف وسیعی از کالاهای فناوری برای تقلب کردن در امتحانات فروخته می‌شود مانند ماشین حسابی که در صفحه نمایش آن یادداشت‌هایی برای فرد نشان داده می‌شود. این کالا در آمازون به قیمت ۳۵.۹۹ پوند و به نام «ماشین حساب تقلب» فروخته می‌شود. در همین راستا کارمایکل، خواهان اقدام رسمی دولت برای مبارزه با گجت‌های تقلب در امتحان شده است.

کت جادویی

به لباس‌هایی فکر کنید که خاصیت یک گجت هوشمند را خواهند داشت. شرکت گوگل با همکاری یک تولیدکننده پوشاک کت هوشمندی ساخته که با لمس آستین‌های آن می‌توان به تماس تلفنی پاسخ داد.گوگل با همکاری Levi تولیدکننده پوشاک، کتی تولید کرده که از پارچه هوشمند تهیه شده است. می‌توان با لمس آستین‌های آن تماس تلفنی را پاسخ داد یا آن را رد کرد و به موسیقی هم گوش داد. این کت از پارچه‌ای مخصوص تولید شده و دارای بلوتوث است. این کت در پاییز ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود.

پتوی هوشمند

نگرانی برای گرمی و سردی هوا را وقتی زیر پتو هستید فراموش کنید؛ این هم راه‌حلی دارد. یک شرکت کانادایی پتوی هوشمندی ساخته که برحسب درخواست کاربرانش یک طرف یا تمام تختخواب را گرم و صبح‌ها نیز خود را مرتب می‌کند و به این ترتیب پتوی هوشمند در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. این پتو که Smartduvet Breeze نام گرفته را می‌توان به وسیله اپلیکیشن تلفن هوشمند کنترل کرد. پتوی هوشمند در هر طرف خود دارای جیب‌های هوا است که براساس درجات مختلف گرم و سرد می‌شوند، به این ترتیب طبق درخواست کاربر می‌توان یک طرف آن را گرمتر و طرف دیگر را خنک‌تر کرد. همچنین می‌توان آن را طوری تنظیم کرد تا در زمان مشخصی از روز خود را مرتب کند. چون پتوی هوشمند گرما یا سرمای مورد نیاز برای کاربرانش را حین خواب فراهم می‌کند به این ترتیب از هزینه‌های انرژی مربوط به تهویه اتاق می‌کاهد.

طلوع آفتاب را از بالشتان بخواهید

محققان موفق به طراحی و تولید نوعی بالش جدید شدند که طلوع آفتاب را شبیه‌سازی می‌کند.این بالش هوشمند با شبیه‌سازی نور خورشید به بیدار شدن فرد کمک می‌کند. این بالش در هر دو طرف خود دارای نوارهای نوری است که بسته به نوع برنامه خواب کاربر تغییر رنگ می‌دهد.نور این نوارها از رنگ‌های تیره کم کم به رنگ سفید و روشن تبدیل شده و برای بیدار شدن کاربر از خواب، طلوع آفتاب را تداعی می‌کند.بنابراین کاربران می‌توانند از این نورها برای بیدار شدن در یک زمان خاص بهره بگیرند که این دقیقا همانند عملکرد ساعت‌های هشدار دهنده نوری است.پروژه این بالش هوشمند که Sunrise Smart Pillow نام دارد هم‌اکنون برای جمع‌آوری منبع مالی بر روی وب‌سایت کیک استارتر قرار گرفته است. این بالش با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

آغوش از راه دور

احساسات نیز از هوش مصنوعی به دور نخواهند ماند. این طور که معلوم است حتی برای ابراز دلتنگی، دوست داشتن و ایجاد یک احساس خوب مابین دو طرف که دور از هم هستند، نقشه‌هایی کشیده شده است. یک عروسک خرسی مجهز به تجهیزات الکترونیک ساخته شده که با استفاده از آن می‌توانید عزیزانتان را از راه دور در آغوش بگیرید و خلاء‌های عاطفی خود را برطرف کنید. تا به حال روش‌های متنوعی برای انتقال احساسات از طریق اینترنت یا با استفاده از دیگر فناوری‌های ارتباطی ابداع شده و این بار شما می‌توانید با استفاده از یک حیوان اسباب بازی حس بغل کردن عزیزانتان را از راه دور در خود ایجاد کنید. این خرس اسباب بازی مجهز به دو فناوری وای‌فای و بلوتوث است و با نصب برنامه موبایلی خاص آن، استفاده از خرس مذکور ساده‌تر می‌شود. البته کودکان هم با استفاده از قابلیت وای‌فای این عروسک می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

یک موتور لرزاننده در داخل شکم این عروسک گنجانده شده و سیستم حسگر آن هم به خوبی حس واقعی در آغوش گرفتن را به فرد القا می‌کند. میزان لرزش این سیستم بستگی به میزان فشاری دارد که طرف مقابل بر عروسکی که در آغوش دارد وارد می‌کند. این واکنش‌های طبیعی مبتنی بر نحوه در آغوش گرفتن افراد باعث می‌شود که عملکرد عروسک یاد شده طبیعی‌تر به نظر برسد.اجزای الکترونیک این عروسک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آنها را به راحتی از درون شکم Parihug خارج کرد و خود عروسک را در درون ماشین لباسشویی انداخت و شست. علاقه‌مندان برای خرید این عروسک باید ۱۰۵ دلار هزینه کنند.

گذر گجت‌ها به زندگی روزمره افتاد

گذر گجت‌ها به زندگی روزمره افتاد

گذر گجت‌ها به زندگی روزمره افتاد