مدال 18 ساله بر گردن تاریخ ایران

اینکه به جای رفتن مربی به مسابقات، مدیرکل ورزش یا رییس فدراسیون به برزیل برود، فراموش می شود؛ اما بدون تردید عدم مدال آوری و جایگاه ما در جدول توزیع مدال ها نگرشی دیگر است که باید به آن با دید دیگری نگریست و در این راستا بی شک مدیران کمیته ملی المپیک، باید پاسخگوی مردم ایران باشند.

مهدی قانونی- در لیست کاروان المپیک ایران نام های فراوانی با جایگاه های متفاوت پیدا می‌کنی. از مدیر فدراسیون و مدیر اداره کل استان تا عکاس و خبرنگار. ورزشکاران و مربیان و کسانی که شاید هیچ دوربینی آنها را نشان ندهد. وقتی به اسامی ورزشکاران نگاه کنیم شاید همه برایمان آشنا نباشند. آنقدرها که حمید سوریان و بهداد سلیمی را می شناسیم، شاید زهرا نعمتی و یا شاید حتی سجاد مردانی یا تفیتان را به خاطر نیاوریم و حتی شاید ندانیم که ورزشکار یا مربی چه رشته ای هستند. این روزها تب المپیک و ریو بسیار بالاگرفته است. به مدد نگرش اجتماعی عوامل برنامه خندوانه و البته تاثیر شگرف شبکه های مجازی شاید بیشتر از سال های قبل توانسیتم حداقل بانوان المپیکی را به متن بیاوریم. متنی که البته هیچ گاه نتوانسته است خود را از حاشیه سازی ها دورکند. نگرش متفاوت به موضوع حضور زن در اجتماع و افتخار آفرینی های ایشان، سبب شده تا این حواشی، گاه از متن پر رنگ شود: نگرشی که آن را در مقوله هایی همچون ورود زنان به استادیوم های ورزشی بارها و بارها مشاهده کرده ایم. اما جدای از تمام این جدل های حاشیه ای در المپیک ریو ۲۰۱۶ ، جدولی از تاریخ ورزش ما که سال های سال خالی بود با رشادت چهره گمنام و البته نوجوان ایران اسلامی به مدال برنزی اش پر شد تا بتواند نقطه شروعی بر این باور باشد که «ما می توانیم». کیمیا علیزاده دختر ۱۸ ساله ایران اسلامی با تلاش و غیرت خود و کسب مدال برنز رقابتهای تکواندو المپیک ریو ۲۰۱۶ توانست اولین مدال المپیکی زنان ایران را به دست بیاورد تا پرچم ایران عزیز برافراشته شود.

جای خالی مربی!

المپیک با همه حواشی تلخ و شیرین پایان می یابد و تنها مدال ها و افتخارهایی که برای ورزش ایران به دست می آید به صفحه تاریخ و افتخاراتمان راه می یابند. اینکه به جای رفتن مربی به مسابقات، مدیرکل ورزش یا رییس فدراسیون به برزیل برود، فراموش می شود؛ اما بدون تردید عدم مدال آوری و جایگاه ما در جدول توزیع مدال ها نگرشی دیگر است که باید به آن با دید دیگری نگریست و در این راستا بی شک مدیران کمیته ملی المپیک، باید پاسخگوی مردم ایران باشند.

سهراب بر دوش مردم اصفهان

سهراب مرادی با کسب مدال طلای خود در وزنه برداری اتفاقی تاریخ ساز را برای ورزش نصف جهان رقم زد و با استقبال خوب مردم اصفهان و زادگاهش سده لنجان روبرو شد و تردید نباید داشتکه این قدرشناسی برای این رخداد تاریخی، حق این جوان ارزنده کشورمان بود: استقبالی که از چهار راه تختی اصفهان آغاز شد و تا ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر ایران عزیز در گلستان شهدا ادامه داشت و مردم قدرشناس اصفهان نیز این افتخار آفرینی سهراب مرادی را به واقع پاس داشتند.

مسابقات تنیس جایزه بزرگ در اصفهان

مسابقات تنیس جایزه بزرگ جام زنده یاد اصغر کازرونی در اصفهان در حال برگزاری است و نفرات برتر این رقابت ها در روز جمعه پنجم شهریور ماه معرفی خواهند شد. مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور ۱۲۰ شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شده و با معرفی ۱۶ نفر برتر پایان یافته است و در مرحله نهایی این ۱۶ نفر به همراه ۴۸ نفر جدول اصلی که داری رنکینگ کشوری هستند به رقابت می پردازند تا تکلیف نفرات برتر این دوره از رقابت ها مشخص شود. سرداوری این مسابقات که به میزبانی باشگاه تنیس آپادانا اصفهان در حال برگزاری است بر عهده شروین صفوی است. شاهین خالدان، فرشاد طلاور، حسن حسین زاده و حمیدرضا نداف بازیکنان صاحب نام تنیس ایران هستند که در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. از یاد نباید برد که برگزاری این مسابقات و حضور ورزشکاران برتر این رشته در اصفهان می تواند به بالابردن سطح این رشته در بین ورزشکاران اصفهانی کمک شایانی نماید.