افزایش 40 هزار متری ظرفیت ترمینال خارجی فرودگاه مشهد
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افزایش 40 هزار متری ظرفیت ترمینال خارجی فرودگاه شهید هاشمی‌‌نژاد مشهد طی چهار سال آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدباقر قاسم‌زاده با اشاره به اهمیت بحث حمل‌ونقل در شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور، اظهار کرد: طی شش سال گذشته به طور کلی ظرفیت فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد 48 هزار متر مربع افزایش داشته و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. وی بیان کرد: فراخوان احداث 40 هزار متر ترمینال خارجی به چاپ رسیده که این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا چهار سال آینده در فازهای مختلفی به طور کامل اجرا خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه ترمینال حج و خارجی فرودگاه ادغام خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار متر ترمینال حج در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد وجود دارد که سالانه فقط دو درصد از آن استفاده می‌شود. اقدامات لازم انجام شده تا ترمینال‌ خارجی به دو قسمت ورودی خارجی و خروجی خارجی تقسیم شود و به این منظور ترمینال خارجی دو هزار متر افزایش خواهد یافت و پس از آن ترمینال حج نخواهیم داشت.
قاسم‌زاده به افتتاح سالن ترانزیتی شش هزار متری در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اشاره و اظهار کرد: یک پل تلسکوپی برای ورود و خروج مسافران افتتاح شده و تا یک سال آینده پل‌های تلسکوپی به پنج عدد افزایش خواهد یافت.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از بهره‌برداری پارکینگ با ظرفیت ۱۴۰۰ خودرو در فرودگاه تا سال آینده خبر داد و عنوان کرد: به منظور مدیریت چیدمان داخلی فرودگاه تمامی خودروها تا سال آینده به پارکینگ طبقاتی راهنمایی خواهند شد. وی همچنین با اشاره به آغاز پروازهای حج عمره از ۱۴ آذرماه، گفت: پرواز بیش از ۱۲۰ هزار عمره‌گذار از خراسان رضوی و شمالی از فردا به عربستان آغاز می‌شود که ۴۰ درصد این پروازها توسط شرکت ماهان و ۶۰ درصد توسط شرکت صعودی انجام خواهد شد.