هنر و تجربه - ۴ شهریور ۹۵

عشق و جنون

فیلم سینمایی «عشق و جنون» به کارگردانی حسن نجفی مهمان خانه‌ها شد. این فیلم اجتماعی به تقابل دو نسل در عشق می‌پردازد. رویکرد اصلی این فیلم بحث خشونت و نگاه‌های بسته است که می‌تواند به خانواده، جامعه و در نهایت به فرهنگ و زندگی اجتماعی یک کشور آسیب‌های جدی وارد سازد. دی وی دی فیلم سینمایی «عشق و جنون» شامل پشت صحنه فیلم و گالری عکس‌های فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

خلاصه داستان: مردی بعد از گذشت ۳۰ سال از یک اتفاق که تنها زاییده ذهن او و یک سوء‌تفاهم ساده است به تهران می‌آید تا از شخصی انتقام گرفته و او را به قتل برساند. او در این میان با دو نفر از نسل جوان آشنا می‌شود و... سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان و ضرغام استادی اصل بازیگران این فیلم هستند.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند پس از اکران مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و حتی در خارج از کشور به موفقیت‌هایی دست یافت و توانست جایزه هفته منتقدان جشنواره ونیز، جایزه بهترین فیلم جشنواره «بین المذاهب» ایتالیا، پنگوئن طلایی جشنواره فیلم ایسلند، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلم جشنواره براتیسلاوا و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره وزول فرانسه را از آن خود کند. در جشنواره فیلم فجر هم تندیس بهترین فیلم، بهترین کارگردانی را دریافت کرد و نامزد دریافت بهترین فیلمنامه هم بود.

خلاصه داستان: فیلم، مردی به نام جلال را روایت می‌کند که آگهی غریبی در یکی از روزنامه‌های صبح تهران منتشر می‌کند که در آن اعلام می‌کند می‌خواهد پول زیادی را به یک مستمند ببخشد و ... نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ وکتانه افشاری‌نژاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

هنر و تجربه