مترجم: مرجان مرادی فراموش نکنید هر روز مهم‌ترین فرد گروه یعنی «خودتان» را بسنجید. وقتی تنها انجام وظایف کاری در میان باشد وهدف بزرگ‌تر به فراموشی سپرده شود، غرق شدن در زندگی یکنواخت و ملال آور هر روزه کارفرمایان به امری بسیار ساده مبدل می‌شود. اما آیا تنها به انجام رساندن امور کافی است؟ تحت فشار قرار دادن خودتان برای بازگشت به عقب، ترسیم یک چشم‌انداز و تفکیک کارهای وقت گیر روزمره از مسائل مهم‌تر، تمرینی است که هر رهبر می‌تواند از آن بهره ببرد.با در نظر داشتن این مطلب، از 13 بنیان‌گذار انجمن کارآفرینان جوان درباره سوالاتی نظرسنجی کرده‌ایم که آنها هر روز برای ارتقای خود و شرکت‌هایشان از خود می‌پرسند:
جسیکا ریچمن
موسس UBiome
pic۱
چه چیزهایی کارآیی ندارند؟
اینکه من همیشه لیستی از بدترین‌ها در کار و تجارت دارم کمی نامتعارف به نظر می‌رسد. اینکه بدانم چه چیزی مشتری را ناراحت می‌کند، خوب به نظر نمی‌رسد یا خوب کار نمی‌کند، بسیار مفید است. درست کردن چیزهای بد اغلب تاثیر عمیق تری دارد تا تبدیل چیزهای خوب به بهتر.

پیتر بمگارتنر
موسس Lincoln Loop
pic۲
مهم‌ترین کاری که امروز باید انجام دهم چیست؟
بسیار بعید است که حتی آسان‌ترین کارها به درستی و بدون پیچیدگی سر راه ما قرار بگیرند. پرداختن به مهم‌ترین مسائل به ما یاری می‌رساند تا از مشغله زیاد دور باشیم و در عوض وقتمان را صرف ارتقا اهداف شرکت کنیم.


وانسا ون ادوارد
موسس Science of People
pic3
چگونه می‌توانم تجربه کسب کنم؟
هر رهبر خوبی با شکست مواجه می‌شود و همه رهبران خوب از ناکامی هایشان درس می‌گیرند. خواه این مشکل یک تماس تلفنی دشوار باشد یا اختلافی در تیم یا چالشی تجاری، همیشه به خاطر داشته باشید که تجربه‌ای آموزنده است حال به هر طریق که نمود پیدا کند.


دیوید توماس
موسس
Ciber Click
pic4
آیا من عاشق شغلم هستم؟
و هر روز در آن پیشرفت می‌کنم؟
سوالاتی که ما روزانه از خود می‌پرسیم، کیفیت زندگی ما را تعریف می‌کند و این امر انتخاب‌های ما را به مساله‌ای پیچیده مبدل می‌کند. در اینجا ما با دو موضوع روبه‌رو هستیم.اولین آن از استیو جابز و سخنرانی معروف فارغ التحصیلی او در دانشگاه استنفورد الهام گرفته شده: آیا من آنچه را که انجام می‌دهم دوست دارم؟ یا به عبارتی آیا من عاشق کارم هستم؟ و دومی: آیا من هر روز در کارم پیشرفت می‌کنم؟ من باور دارم که این دو سوال می‌تواند به هر کارفرمایی کمک کند تا به ثمردهی، مهارت و یک شرکت موفق دست یابد.


لی نیدرتال
موسس
Family Bridge
pic۵
امروز روند پیشرفت من
چگونه است؟
بسیاری از ما گزینه‌های فراوانی برای استفاده بهینه از وقتمان داریم.
انجام کارهای کم اهمیت تر، بسیار آسان است اما اینکه از خود بپرسید «امروز روند پیشرفت من چگونه است» می‌تواند به تمرکز شما بر مسائل بیفزاید و در واقع، بر پیشرفت کسب‌وکار شما تاثیر گذارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت
است.


گرنت گردن
موسس
گروه مشاوران سولومون
pic6
آیا من نهایت تلاشم را در جهت توانمندسازی تیمم انجام می‌دهم؟
به عنوان کارفرمایی که تمایل دارد برای تمام دقایق روز خود برنامه‌ریزی کند، می‌توان در انبوه وظایف خود غرق شد و در نتیجه تمرکز بر روی مسائل جاری پیرامون را از دست داد. بنابراین بهتر است زمانم را طوری تنظیم کنم که امور و چگونگی روند انجام آنها را به همراه اعضای تیمم کنترل و از آنها علل ناکامی هایشان را جویا شوم و به دنبال پاسخ این پرسش باشم که بهترین کار برای کمک به موفقیت آنها چیست؟ یک رهبرتجاری موفق کسی است که کارمندانش را برای فعالیت به بهترین شکل ممکن، یاری کند.


مایک امبسدوربرونی
موسس
Ambassador Bruny.com
pic7
آیا من از زمان
نهایت استفاده را می‌برم؟
سوالی که شما می‌توانید روزانه یا حتی چندین بار در روز از خود بپرسید این است که آیا من بهترین بهره را از زمان می‌برم؟
درگیر شدن در موقعیت‌های اضطراری و فراموش کردن هدف نهایی آسان است. تنها به این دلیل که امری می‌تواند انجام شود، به این معنی نیست که باید انجام شود یا توسط شما انجام شود.


دیوید ارن برگ
موسس شرکت خدمات مالی
Early Grwth
pic8
آیا من از شغلم
لذت می‌برم؟
روشن است که ایجاد یک کسب‌وکار همیشه مایه سرگرمی نیست. اما روی هم رفته از نظر من شما باید از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید تا موفق شوید. حتی زمانی که مسائل چالش برانگیز می‌شوند مهم است که لحظات خوشی داشته باشم و با افرادی کار کنم که از وجودشان لذت می‌برم. من می‌خواهم همیشه با انگیزه باشم و اشتیاقی دائمی برای شغلم داشته باشم و این اشتیاق آن چنان باشد که من را وادارکند در اولین فرصت شرکت خودم را تاسیس کنم.


کلسی مایر
موسس
Influence & co
pic۹
من باید چه چیزهایی را
نمایندگی کنم؟
تفکر در مورد آنچه که انجام می‌دهید و نباید انجام می‌دادید، به تشخیص مواردی که به اشتباه بر آن تمرکز کرده‌اید، کمک می‌کند. به‌عنوان یک رهبر، شما نیاز دارید نقاط قوتتان را بشناسید و به چگونگی بهره‌وری از آنها بیندیشید تا به شرکت خود بیشترین کمک را برسانید. نباید روی مسائلی که تاثیری در پیشرفت شما ندارند وقت تلف کنید.



رید کر
موسس
Red Door Interactive
pic۱۰
چه چیزهایی برای مشتریان من مهم است؟
از میان مشتریان شما تعدادی درون گرا هستند و دسته‌ای برون گرا؛ اگر با توجه به رخدادهای جاری و نیازهای آینده، برای راه یافتن به ذهن مشتریان و کارمندانتان مدام خود را به چالش بکشید، می‌توانید زمانتان را در روز اولویت‌بندی کنید. به‌طور فرض، شما برای خود مشخص کرده‌اید که درچه مکانی کسب‌وکاری راه بیندازید در نتیجه می‌توانید روابطتان را طوری تعدیل کنید تا با رخدادهای جاری به بهترین شکل متناسب شود و بتواند پشتیبانی برای جایی باشد که هدف شما آنجا است.



جک هانلون
موسس
Kinetic Social
pic11`
آنچه
نباید انجام می‌دادم
در کتاب ارزشمند «گره کور مسائل دشوار» اثر بن هورایتز، نویسنده پیشنهاد می‌دهد از خودتان بپرسید چه کارهایی را انجام ندادید؟ با در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی نمی‌توان انتظار داشت شما به تمام امور رسیدگی کنید و این موضوع کاملا عقلانی است. اما بین پذیرفتن آن و تفکیک آگاهانه اموری که ترجیح می‌دهید انجام ندهید، تفاوت وجود دارد. یک مدیر خوب با طرح سوال از این تفاوت آگاه می‌شود.



جینا مانکوسو
موسس
Love That -Fit
pic12
چه کارهایی امروز باید
به انجام برسد؟
هر رهبر نیاز دارد نقطه عطف کوچکی برای خود ترسیم کند که به دور آخر یا هدف کلی منتهی می‌شود. قدمی به عقب برگشتن و تفکر در این باره که امروز باید چگونه عمل کنم تا یک قدم به هدفم نزدیک‌تر شوم، به تغییر حال و هوای روزانه‌ام کمک خواهد کرد و مسائل اصلی که نیازمند تمرکز هستند، مشخص خواهند شد. بسیاری از مسائل که در جریان هستند می‌توانند حواسمان را پرت کنند، اما کارهای به انجام رسیده می‌توانند ما را متمرکز نگه دارند.



ناتالی مک لین
موسس
She Takes on the World
pic13
امروز چگونه عمل کنم تا سال بعد
با امروزم متفاوت باشد؟
رهبران باید روی هدف بزرگ‌تر تمرکز کنند تا اینکه بخواهند به جزئیات ایجاد یک کسب‌وکار بپردازند. همیشه در بالای لیست کارهای روزانه ام هدف بزرگ و کلیدی ام را قرارمی دهم که در طولانی مدت ثمرخواهد داد. تنها با داشتن این نوشته در بالای تقویمم و تصویری کوچک از یک عقاب به خود یادآور می‌شوم که همیشه روی هدف بزرگ‌تری تمرکز کنم و فقط در صورت لزوم به جزئیات بپردازم.