وزیر کشور:راه مطلوب، راه اعتدال است
گروه سیاسی-هفتمین استاندار خراسان شمالی با حضور وزیر کشور معارفه شد.
در این مراسم که با حضور نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مقامات کشوری و لشکری در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد، سید علی اکبر پرویزی به عنوان اولین استاندار بومی خراسان شمالی معرفی و از زحمات محمود احمدی بیغش تقدیر شد.
راه مطلوب راه اعتدال است
به گزارش روابط عمومی و بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در آئین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: مدیریت در نظام اسلامی بر اساس عدالت است و ما هر چه داریم در طبق اخلاص و در جهت خدمت صادقانه به مردم به کار می‌بریم. وی خاطر نشان کرد: در واگذاری مسئولیت‌ها از تمام نیروهای سیاسی با نگرش اعتدال و دلسوزی برای مردم در سطح کشور استفاده خواهد شد.وزیر کشور تصریح کرد: استاندار در واگذاری پست‌ها مدیون هیچ کس نیست و باید با در نظر گرفتن شایستگی افراد و حجت قرار دادن خدا، افراد لایق را انتخاب نماید. وی اضافه کرد: شناخت منطقه و نیروهای بومی یکی از راه های موفقیت در مدیریت است که آقای پرویزی این را دارا هستند و امیدواریم با انتصاب استاندار بومی، زیرساخت های منطقه به سمت توسعه و آبادانی تعریف گردد.
وزیر کشور گفت:جا به جایی نیروها در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امر بدیهی است، به هر حال دولتی آمده و خدمت مسئولی بعد از سال‌ها تمام شده است.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه یک رسم خوب ایرانیان این بوده است که از فردی که کار کرده قدردانی می‌کنند، اظهار کرد: از سویی دولت از ظرفیت نیروهای جدید و همسو در این راستا استفاده می‌کند.
وی با اشاره به اینکه استاندار جدید خراسان شمالی به لحاظ شناخت یک سال جلوتر از دیگر استانداران این استان است، گفت: باید همه استاندار را یاری کرده تا برنامه‌های توسعه و پیشرفت استان محقق شود.
وزیر کشور یادآور شد: ما در کنار قوه مقننه و قضائیه و بقیه نیروها هستیم و اگر این نباشد نمی‌توانیم در کارها به توفیقات دست یابیم و امیدواریم این دلسوزی و همراهی در بین مسئولان و مردم برای همه ما یک تکلیف باشد.
رحمانی‌فضلی همچنین از استاندار جدید خراسان شمالی خواست تا از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه، عمران و آبادانی این استان استفاده کند.
در راه خدمت صادقانه به مردم؛
با هیچ کس معامله نمی کنم
استاندار خراسان شمالی در هفتمین جلسه شورای اداری استان که صبح شنبه با محوریت تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی برگزار شد، با تاکید بر این که تلاش می کنیم سیستم مدیریت اداری منسجمی را در استان با محوریت نیروهای بومی پایه گذاری کنیم گفت: حاضر نیستم در راه خدمت صادقانه به مردم با هیچ کس معامله کنم.
سید علی اکبر پرویزی با بیان این که همه باید در راستای استقرار نیروهای بومی و نیروسازی برای مدیریت کلان کشور حرکت کنیم افزود: دغدغه اصلی ما رفع مشکلات اقتصادی مردم و ایجاد امنیت پایدار در سطوح بالاتراز این طریق است.
وی با تقدیر از کسانی که مسیر مدیریت استان را به سمت بومی گرایی سوق دادند،وحدت، وفاق و همدلی بدون توجه به گرایش های مختلف و همکاری با مدیریت ارشد استان، برای تسریع در توسعه و رفع مشکلات این خطه از کشور توسط همه مردم و مسئولان را خواستار شد. وی در ادامه تاکید کرد چنان چه این مسیر به درستی طی شود ضمن آنکه راه را برای حضور نیروهای بومی در سطوح مدیریت کلان کشور هموار می کند، می توان به پایداری و تداوم رویکرد بومی‌گرایی در آینده نیز امید بست. استاندار خراسان شمالی در پایان با قدردانی از زحمات احمدی بیغش استاندار پیشین، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با مشورت همه مسئولان و همراهی مردم با جدیت موانع پیشرفت و توسعه استان را از میان برداریم. شایان ذکر است سید علی اکبر پرویزی که متولد اسفراین است، در نخستین سال‌های تاسیس استان خراسان شمالی معاون هماهنگی و امور عمرانی محسن نریمان، نخستین استاندار خراسان شمالی در دولت اصلاحات بود. وی همچنین سابقه فرمانداری و شهرداری اسفراین را در کارنامه خود دارد و بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی است. استان خراسان شمالی در ۱۹ مرداد ۸۳ تاسیس شده است و تاکنون حضور شش استاندار را تجربه کرده است. محسن نریمان، بهروز همتی، محمد مهدی مروج الشریعه، محمد حسین جهانبخش، ابوطالب شفقت و محمود احمدی بیغش شش استاندار خراسان شمالی از بدو تاسیس استان تاکنون بوده‌اند و اکنون نیز سید علی اکبر پرویزی به عنوان هفتمین استاندار خراسان شمالی منصوب شده است.