وانتی با موتور هواپیما

در خانواده کورن همه چیز با یک پرواز شروع شد و ماجرای زندگی این خانواده رنگ و بوی دیگری گرفت. پدر خانواده آدام ۱۳ ساله را که عاشق پرواز بود به فرودگاه محلی می‌برد. همه چیز خوب پیش می‌رود و آدام با قرار گرفتن در هواپیما به آرزوی خود می‌رسد و خلبان با بلند شدن از روی باند کمی اوج می‌گیرد و درست در لحظه‌ای که آدام در حال تجربه حس پرواز بود، پس از مدتی چرخ زدن در آسمان منطقه هواپیما دچار نقص فنی می‌شود و با از دست دادن قدرت موتور در برابر چشمان هراسان پدر و مادر سقوط می‌کند. به دلیل ارتفاع کم سقوط شدت زیادی نداشت و به‌طور غیر‌منتظره‌ای آدام هیچ آسیبی نمی‌بیند و خلبان فقط دچار کبودی‌هایی در اطراف چشم می‌شود. خانواده آدام بعد از این اتفاق همچنان عاشق هواپیماها بودند و این اتفاق از علاقه آنها به هواپیما و پرواز چیزی کم نکرد.

در حال حاضر آدام کورن ۲۷ سال سن دارد و همراه برادرش اریک و پدر و مادرش در اینگلوود - کلرادو زندگی می‌کند. این خانواده به جمع‌کردن خودروهای کلاسیک و قدیمی علاقه‌مند هستند و خودروهای خاص و قدیمی را می‌توان در هر گوشه از حیاط خانه آنها پیدا کرد که گاهی بیش از ۳۰ سال از خرید آنها می‌گذرد. آنها گروه دوستان خاص خودشان را دارند و هر هفته دورهم جمع می‌شوند و به‌جای بازی کردن‌های مرسوم و دوستانه روی خودروهای اسقاطی کار می‌کنند و دورهم خوش می‌گذرانند. آنها علاقه خانوادگی خود به هواپیماها را فراموش نکردند و با کار کردن روی پلیموث مدل ۱۹۳۹ که یک تراک نقره‌ای رنگ ساخته شده از استیل براق است این موضوع را اثبات کردند. پلیموث وانتی بزرگ است که گلگیرهای منحنی شکلش تداعی‌کننده خودروهای کلاسیک دهه ۳۰ میلادی است. در خودروهای آن دوران خودروها بدنه‌ای منحنی شکل و به‌صورت برعکس آیرودینامیک بودند. این خانواده و جمع دوستانشان تصمیم گرفتند تا با خرید هواپیمایی اسقاطی از قطعات آن برای این تراک هیجان‌انگیز استفاده کنند. برای این منظور پدر خانواده هواپیمایی از رده خارج و دریایی مدل ۱۹۵۰ را خریداری می‌کند و با قرار دادن روی تریلری به حیاط خانه می‌آورد تا با خارج کردن موتور آن به پلیموث روح و جانی تازه بدهند. آنها پس از روشن کردن موتور این هواپیمای خسته اطمینان پیدا می‌کنند که با تغییراتی اساسی در بخش کاپوت وانت نقره‌ای و قدیمی‌شان می‌توانند ترکیبی از هواپیما و خودرو را به وجود آورند و موتور هواپیما با بیش از ۶۰ سال قدمت همچنان کار می‌کند البته دود زیاد این موتور حاکی از آن است که باید دستی به موتور کشیده شود.

برای قرار دادن موتور بزرگ این هواپیما آنها مجبور بودند بدنه خودرو را تا شاسی آن بشکافند تا این موتور عظیم‌الجثه در دل خودرو جا شود. آنها جوشکاری‌های زیادی را انجام دادند و بااتصال موتور به جعبه‌دنده خودرو کاری عجیب را رقم زدند تا علاوه بر برداشتن بخش‌هایی از هواپیما بر روی زمین حرکت کرده و از هرگونه سقوط دور باشند. پس از انجام مراحل پیچیده جا‌گذاری و اتصال موتور به خودرو آنها آن را آزمایش کردند و با روشن شدن موتور لحظه‌ای باور نکردنی برای این خانواده رقم خورد. صدای موتور هواپیما که از بخش‌هایی از بدنه بیرون زده است از تراکی کلاسیک و قدیمی موضوع هیجان انگیزی است که رنگ واقعیت به خود گرفته است. با توجه به اینکه این موتور طراحی شده است تا پروانه هواپیما را بچرخاند آنها چالش‌های زیادی را از نظر مهندسی پیشرو داشتند تا موتور قدرت لازم را به چرخ‌ها انتقال دهد و قطعات زیادی در این موتور و سایر بخش‌ها تغییر داده شدند اما نتیجه کار موفقیت‌آمیز بود و مورد تایید مدیر‌عامل سابق سسنا قرار گرفت و این کار خانواده کورن را تحسین کرد. از جمله تغییراتی که در این خودرو به وجود آمد علاوه بر موتور، دکمه‌ها و تجهیزات ناوبری هواپیما وارد اتاقک پلیموث شد تا احساس ماشین پرنده بیشتر منتقل شود. فرمان خودرو با اهرم کنترل هواپیما تعویض شد و بسیاری دیگر از تجهیزات اتاقک هواپیما به درون خودرو وارد شد. در نگاه اول افراد احساس می‌کنند وارد اتاق یک هواپیمای قدیمی شده‌اند که با ترکیب صدای موتور این حس تقویت می‌شود. موتور هواپیمای استفاده شده از نوع شعاعی (ستاره‌ای) است که پیستون‌ها تشکیل یک حلقه را می‌دهد و قبل از ساخت موتورهای جت این نوع موتورها متداول بوده‌اند. اوج دوران استفاده از این موتورها سال‌های اول جنگ جهانی دوم بوده است. نکته مهم در ساختار قرار گرفتن پیستون‌ها این است که در صورت از کار افتادن بخشی از موتور، بقیه پیستون‌ها به دلیل وارد آوردن نیروی تقریبا متوازن، می‌توانستند شرایطی را فراهم کنند که خلبان بتواند از مهلکه بگریزد. خودروهایی که به این صورت و با استفاده از قطعات غیر خودرویی تغییر پیدا می‌کنند در نمایشگاه‌هایی خاص در معرض نمایش قرار می‌گیرند و از نکات مهم در این رابطه این است که تغییرات باید به‌گونه‌ای باشد که خودرو فعال و قابلیت حرکت داشته باشد.

وانتی با موتور هواپیما

وانتی با موتور هواپیما