آسایش خاطر با بیمه‌های مسئولیت  و مهندسی بیمه رازی
بیمه های مسئولیت : کلیه افراد یک جامعه با توجه به مشاغلی که دارا می باشند ، می توانند مسئولیتهای متعددی در قبال سایر افراد جامعه داشته باشند .
بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر ، تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد .
با توجه به تنوع و روش اجرایی مشاغل ، هر کارفرما ممکن است برای دیگران ایجاد مخاطره نماید ، لذا به موجب قانون مسئولیت مدنی وماده ۹۵ قانون کار در کشور ایران، کارفرما مسئول جبران کلیه خسارات بدنی وارد به کارکنان شاغل در محدوده کارگاه که در حین کار و در نتیجه بی احتیاطی به وجود آمده است ، می باشد .
لذاشرکت بیمه رازی با طراحی و ارائه بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان با کامل ترین پوشش ها ، مفتخراست بتواند آرامش و اطمینان خاطری برای کارفرمایان محترم در زمان فعالیت خود فراهم نماید .

انواع بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان قابل ارائه درشرکت بیمه رازی :
از آنجائیکه ارتباط قراردادی بین کارفرما و کارگر (نوع استخدام) رافع یا محدود کننده مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان در خصوص غرامتهای ناشی از حوادث کار نمی باشد، این بیمه نامه کلیه کارکنان شاغل را اعم از رسمی، پیمانی، روزمزد، قراردادی که بصورت تمام وقت یا پاره وقت در محدوده مورد بیمه فعالیت دارند را تحت پوشش بیمه ای دارد.
این نوع بیمه نامه با توجه به نوع فعالیت بیمه گذار ، در شرکت بیمه رازی به سه گروه به شرح زیر تفکیک و قابل ارائه می باشد:

الف- بیمه نامه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی
این نوع بیمه نامه برای کارفرمایان و سازندگان و پیمانکاران ساخت پروژه های مسکونی ، اداری ، تجاری و غیره طراحی گردیده و توسط شرکت بیمه رازی قابل ارائه است .
ب-بیمه نامه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عمرانی
این نوع بیمه نامه برای کارفرمایان و سازندگان و پیمانکاران ساخت پروژه های عمرانی از جمله راه سازی ، سد سازی و غیره طراحی گردیده و قابل ارائه است .
ج - بیمه نامه های مسئولیت کارفرما درقبال کارکنان بازرگانی ، خدماتی ، صنعتی ، اداری
این نوع بیمه نامه برای کارفرمایان و کارآفرینان کلیه مشاغل صنعتی و بازرگانی و خدماتی طراحی گردیده و توسط شرکت بیمه رازی قابل ارائه است .

انواع سایر بیمه های مسئولیت قابل ارائه در بیمه رازی :
همانگونه که در صدر مطلب نیز عنوان گردید کلیه افراد جامعه به تناسب شغل و فعالیتهایی که دارند می توانند در قبال افراد جامعه مسئول باشند ، لذا گزیده ای از بیمه نامه هایی که در شرکت بیمه رازی به منظور آرامش خاطر بیمه گذاران ارائه می گردد به شرح زیر نام برده شده است :
۱-بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان
۲-بیمه مسئولیت مدیران فنی بیمارستانها
۳-بیمه مسئولیت در قبال اشخاص ثالث (‌ساختمانی و غیر ساختمانی )
۴- بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین ناظر ساختمانی و گاز
۵- بیمه مسئولیت مدیران استخرها و ناجیان غریق
۶- بیمه مسئولیت هتلداران ، مدیران سینماها ، شهربازیها و رستورانها و غیره
۷- بیمه مسئولیت شرکتهای سازنده و سرویس و نگهداری آسانسورها .
۸- بیمه مسئولیت مدنی شرکتهای حمل ونقل در قبال صاحبان کالا
۹-مسئولیت مدنی تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالادر قبال مصرف کنندگان
۱۱-مسئولیت مدنی مدیران مجموعه ها و سالنهای ورزشی در قبال تماشاچیان.
۱۲- مسئولیت مدنی مدیران تورهای سیاحتی ، زیارتی، تفریحی و اردوها
۱۳- مسئولیت مدنی مدیران و مربیان مهد کودکها
۱۵-مسئولیت مدنی مدیران پارکینگها در قبال اشخاص ثالث
۱۶-مسئولیت مدنی جامع شهرداری در قبال شهروندان
۱۷-مسئولیت مدنی دامپزشکان

بیمه های مهندسی :
رشـد و تـوسعه هر کشور نیازمند عزم ملی و اعتقاد مردم آن کشور به باور های رشد و توسعه است و این امر مستلزم فراهم گردیدن شرایط برای حرکت موتور توسعه به سمت جلو خواهد بود. در این میان نقش شرکتهای بیمه و خصوصاً بیمه های مهندسی در ایجاد تامین ، امنیت و آسایش خاطر برای صاحبان و مجریان طرحها اجتناب پذیر است. امروزه بیمه های مهندسی یکی از شاخص های مهم در انجام فعالیتهای تولیدی و عمرانی است و رشد آن در هر کشوری نشان دهنده افزایش فعالیت های عمرانی و سازندگی در آن کشور می باشد .بیشتر کشورهایی که در سال های اخیررشد اقتصادی قابل توجهی داشته اند این رشد را عمدتا از طریق افزایش کارایی و بهره وری عوامل تولید به دست آورده اند .مهمترین عاملی که در اجرای پروژه‌های بزرگ،
می تواند به انتقال و ارتقای فناوری منجر شود، حمایت از ایجاد و تقویت شرکت‌های پیمانکاری است. از این رو حمایت از پیمانکاران ایرانی بعنوان مهمترین ارکان و عناصر اصلاح ساختار اقتصادی کشور مورد تاکید قرار گرفته است . کلیه پروژهای عمرانی و یا تجهیزاتی از ابتدای شروع عملیات ساخت و در تمام مدت نصب تجهیزات و ماشین آلات در معرض خطرات گوناگون و آسیبهای ناشی از وقوع حادثه و از بین رفتن سرمایه بوده و این احتمال نیز وجود دارد که پیمانکار و عوامل بیمه گذار در نتیجه سهل انگاری یا خطاهای انسانی باعث زیانهایی نیز به کارکنان و اشخاص ثالث گردند که قانونا مسئول شناخته شوند . برای رفع نگرانی بیمه گذاران و حفاظت منطقی از سرمایه گذاری انجام شده با رعایت استانداردهای متداول در بازار جـهانی بیمه ، انواع بیمه های مهندسی به شرح زیر در شرکت بیمه رازی تدوین و آماده ارائه می باشد :
۱- بیمه تمام خطر پیمانکاران
۲- بیمه تمام خطر نصب
۳- بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری
۴- شکست ماشین آلات
۵- سازه های تکمیل شده .
شرکت بیمه رازی مفتخراست با استفاده از کادری مجرب، برنامه صدور آنلاین بیمه نامه و پراکندگی شعب، خدمات خود را به سراسر ایران توسعه داده و درعرضه انواع بیمه نامه های مسئولیت و مهندسی که رافع انواع سلیقه ها و نیازهای اقشارمختلف جامعه می باشد،کوشا باشد.
نیلوفر ارزش
مدیر بیمه های مهندسی، مسئولیت و طرحهای خاص شرکت بیمه رازی