دنیای اقتصاد، گروه گردشگری- مدیر مجموعه تفریحی و توریستی چالیدره گفت: امروزه باید مدرن‌سازی مراکز تفریحی را در دستور کار قرار داد، چراکه مراکزی همچون کوهسنگی، پارک ملت و کوهستان پارک، ظرفیت این مهم را دارند، ولی هیچگاه دقت کافی به تاثیر این موضوع در جذب زائرین و نیز خدمت‌رسانی مطلوب به آنان نشده است.


محمود جوانمرد درباره کمبود مراکز تفریحی سطح مشهد در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین گفت: یکی از معضلات مشهد به‌ویژه در حوزه خدمت‌رسانی به زائرین، فقر مراکز تفریحی و امکانات قابل‌قبول به ویژه در پارک‌ها و مناطق گردشگردی داخل و اطراف شهر است که این خود بی‌شک نیازمند تامل بیشتر مسئولان است.

مدیر مجموعه تفریحی و توریستی چالیدره درباره چرایی ‌بی‌توجهی به این موضوع عنوان کرد: بحث ایجاد مراکز تفریحی در سطح شهر نیازمند همکاری بخش‌های خصوصی با نهادهای دولتی است، با این حال وظیفه اصلی این امر برعهده شهرداری می باشد، چراکه متولی این امر شناخته می‌شوند؛ چنانکه شاهد این موضوع هستیم که در پی حمایت‌های گسترده شهرداری طرقبه و شاندیز به بحث ایجاد مراکز تفریحی، این مناطق از رونق بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

جوانمرد گفت: هرچند مسئولین شهرداری مشهد در تلاش‌هایی برای رفع این معضل هستند، اما تاکنون حرکت جدی انجام نشده است و این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و نیز برون‌سپاری این موضوع به مراکز مربوطه و نیز استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه است. وی با اشاره به تاثیر تجهیزات در رونق مراکز تفریحی و گردشگردی مشهد گفت: امروزه باید جدیدترین امکانات در زمینه مسائل تفریحی از سوی شهرداری به خدمت گرفته شود؛ اما متاسفانه بیشتر مراکز تفریحی در استان به همان شیوه سنتی خود در حال انجام فعالیت و خدمات‌رسانی به زائرین هستند که این نقطه ضعفی محسوس محسوب می‌شود.