انتظار برای یک سیب جدیدتر

برای خرید آی‌فون ۸ نقشه‌های جدیدی دارید؟ هدیه ویژه یا حتی هدیه خاص برای خودتان. آی‌فون همیشه یکی از جذاب‌ترین محصولات شرکت اپل یا سیب است که در ایران هم با وجود قیمت میلیونی‌اش طرفداران بی‌شماری دارد. باید بدانید که جدیدترین آی‌فون شرکت اپل که به‌عنوان سری ساخت ۸ محسوب می‌شود تا چند ماه دیگر و البته بر اساس اعلام‌های رسمی کمی دیرتر از همیشه به بازار می‌آید. جذابیت این گوشی تلفن همراه از این شرکت آمریکایی این است که ویژگی‌های آن مشابه هیچ تلفن همراه دیگری نیست و خلاقیت‌های به کار رفته در ساخت و تولید نرم افزارهای آن جزو اولین ایده‌هایی است که در دنیا ارائه می‌شود؛ بنابراین خیلی عجیب نیست که این همه طرفدار داشته باشد. در ادامه آخرین اطلاعات درباره آی‌فون ۸ ارائه شده است تا اگر قصد دنبال کردن اخبار جدیدی از این گوشی را دارید یا می‌خواهید در نهایت برای خرید یا آپدیت گوشی خود تصمیم بگیرید، به اندازه کافی آماده باشید.

بر‌اساس خبرهایی که به گوش می‌رسد ممکن است آی‌فون جدید اپل یکی دو ماه دیرتر از آنچه انتظار می‌رود از راه برسد. بر اساس گزارشاتی که بنگاه خبری بلومبرگ منتشر کرده است نسخه تراز اول گوشی‌های آی‌فون در سال جاری به احتمال زیاد با یک یا دو ماه تاخیر نسبت به برنامه‌زمان‌بندی همیشگی که از اپل انتظار داریم راهی بازار می‌شود. این گونه که پیداست فرآیند تولید این گوشی تراز اول آی‌فون نسبت به سایر گوشی‌های آی‌فون سخت‌تر و پیچیده‌تر است. این امر را وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara نیز طی خبری تایید کرده است. اپل در سال جاری میلادی، دهمین سال حضور گوشی‌های آی‌فون را در بازار جشن خواهد گرفت و به همین دلیل شاید امسال شاهد حضور ۳ مدل مختلف از گوشی‌های آی‌فون در بازار باشیم.

از این سه مدل گوشی نیز به احتمال زیاد دو مدل آنها شاهد تغییرات زیادی نباشند اما برای مدل سوم، اپل نقشه‌های جدیدی در سر دارد که می‌تواند یک مدل تراز اول در میان گوشی‌های آی‌فون محسوب شود. برخی باور دارند که سه آی‌فون تازه‌ای که قرار است معرفی شوند، به دو دسته تقسیم خواهند شد. یعنی یک آی‌فون کاملا تازه که آی‌فون ۸ خواهد بود و دو آی‌فون که آی‌فون سری ۷ اس خواهند بود. اما گزارشات دیگری نیز وجود دارد که قوت بیشتری دارند و ممکن است آی‌فون‌های امسال همگی آی‌فون ۸ باشند، با این تفاوت که دو آی‌فون طراحی تازه اما سنتی‌تری خواهند داشت و نسخه دیگر نسخه‌ای با صفحه‌نمایش بدون حاشیه خواهد بود. این نسخه بدون حاشیه نسخه پریمیوم خواهد بود و قیمتی بالاتر خواهد داشت، این مساله از آن جا نشات می‌گیرد که تولید همه آی‌فون‌ها با صفحه‌نمایش خمیده برای اپل گران خواهد بود و در پایان هزینه گوشی بالاتر خواهد رفت که ممکن است به فروش گوشی لطمه بزند. همچنین این نسخه پریمیوم، از نظر سخت‌افزاری نیز یک سر و گردن از برادرانش بالاتر خواهد بود.

به‌طور مشخص گفته می‌شود که طراحی و ساخت بدنه نسخه تراز اول آی‌فون ۸ نیازمند زمان بیشتری است. آی‌فون ۸ از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر بهره می‌برد که کناره‌های آن خمیده است. این صفحه‌نمایش بیشتر قسمت جلوی گوشی را پر کرده است و از این لحاظ شباهت‌هایی با آنچه در گلکسی اس ۸ دیده‌ایم دارد. از طرف دیگر گفته می‌شود که اپل در حال آزمایش برای تعبیه کردن سنسور تشخیص اثر انگشت در صفحه نمایش گوشی است. این امر نیز ممکن است یکی از دلایل تاخیر در عرضه آی‌فون جدید باشد. از دیگر ویژگی‌های جدید و نهایی شده آی‌فون جدید اپل باید به دوربین جلوی آن اشاره کرد که قرار است تغییراتی پیدا کند. دوربین جلوی آی‌فون ۸ به فناوری تشخیص سه‌بعدی عمق تصاویر نیز مجهز است. هرچند که هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما بلومبرگ پیش‌بینی کرده است که این ویژگی باعث می‌شود تا دوربین سلفی آی‌فون بعدی اپل فیلترهای بیشتری را برای عکس‌برداری در اختیار کاربر قرار دهد و از طریق این دوربین بتوان تعامل بهتری با فناوری واقعیت افزوده داشت. حتی تخمین زده می‌شود که روی قابلیت‌های بیشتری از این دوربین برای انجام بازی‌ها و سایر کارهای سه‌بعدی نیز بتوان حساب باز کرد. همچنین دکمه‌های کناری آی‌فون ۸ مثل تنظیم صدا یا پاور نیز فیزیکی نبوده و شبیه به دکمه هوم آی‌فون ۷ تنها فیدبک لرزشی خواهد داشت. علاوه بر این دوربین دوگانه این‌بار چینشی عمودی داشته و به این ترتیب اپل سرانجام در طراحی می‌تواند با گوشی‌های جدیدی مثل جی ۶ یا گلکسی اس ۸ رقابت کند.

برخی از رایج‌ترین شایعات

در ادامه برخی از ویژگی‌هایی که شایعه شده در آی‌فون ۸ شاهد آن خواهیم بود لیست شده است.

صفحه نمایش: ۴.۷ یا ۵.۵ یا ۵.۸ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۳۱۰ OLED خمیده (به احتمال زیاد نسخه ۵.۵ اینچی صفحه‌نمایش خمیده خواهد داشت)

حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت

پردازنده و حافظه رم: پردازنده A۱۱ اپل، به همراه ۳ یا ۴ گیگابایت رم

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل (شاید با فوکوس خودکار)

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل، دو لنزه همراه با دو لرزش‌گیر اپتیکال با قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K

امکانات اضافی: اسکنر عنبیه چشم، سنسور اثرانگشت، شارژ‌ بی‌سیم، ضدآب و ضدگردوغبار