زمان برنامه ریزی برای آینده، هم اکنون است
شرکت بیمه معلم که سال ها پیش کار خود را با نام بیمه صادرات و سرمایه گذاری آغاز کرد با تغییر در ترکیب سهامداران و ورود فرهنگیان به دایره صاحبان سهام به بیمه معلم تغییرنام داد. این تغییر فقط درنام آن رخ نداد بلکه در نوع نگرش مدیران نیز اتفاق افتاد.
امروز بیمه معلم در کنار بیمه های غیر زندگی مصمم به توسعه بیمه های زندگی است و طرح نوینی را به زودی به بازار عرضه می کند. محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم درخصوص اینکه چه کسی چه بیمه نامه عمری داشته باشد می گوید: بهتراست انتخاب نوع بیمه نامه توسط کارشناسان این فن صورت گیرد. بیمه معلم دراین راستا امکان ارایه مشاوره به خریداران بیمه های عمر را فراهم ساخته است . درواقع بیمه معلم معتقداست : "مشاوره خوب در بیمه زندگی یعنی مشتری متوجه شود:چه زمان، چه چیزی را چرا و به چه میزان نیاز دارد؟ محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم ازمدیران باتجربه صنعت بیمه کشورمان است هرچند او کم حرف ترین مدیربیمه ای است و اعتقاد دارد کم گوی و گزیده گوی .......اما درگفت و گو با خبرنگار دنیای اقتصاد خبرهای خوبی از عرضه طرح های نوین بیمه معلم به بازار داشت.
مشروح گفت و گو دنیای اقتصاد با محمد ابراهیم تحسیری را در ادامه بخوانید:


آقای تحسیری لطفا درخصوص برنامه های آتی بیمه معلم برای افزایش سهم خود ازبازارتوضیح دهید؟
شرکت بیمه معلم به عنوان یک سازمان امنیت بخش به فعالیت های اقتصادی خانواده ها و کسب وکارهای شخصی و سازمانی، همواره سعی دارد با افزایش تنوع محصولات بیمه ای منطبق با نیاز مشتریان انفرادی و گروهی و همچنین ایجاد ابزاری استاندارد و حرفه ای در فروش مشاوره ای بیمه های زندگی، مشتریان خود را به این اعتقاد برساند که مجموعه بیمه معلم مشاور واقعی و حرفه ای مشتری بوده و می تواند با محصولات متنوع نیازهای مختلف هموطنان را برطرف نماید.
این شرکت با بکارگیری و جمع آوری نخبگان و متخصصان صنعت بیمه در کارگروه ها و کمیته های فنی، مدل ها و الگوریتم های نوآورانه ای را برای محاسبات و روش های عرضه این نوع از خدمات بیمه ای در صنعت بیمه کشور ایجاد کرده است که از آذر 1392 به مشتریان ارائه خواهد شد.
آیا محصولات جدید بیمه معلم جزو گروه بیمه های زندگی است ؟
بله بیمه مستمری و مکمل بازنشستگی معلم به زودی به بازار عرضه می شود که در نوع خود بی نظیراست. بیمه معلم اگرچه از چندی قبل نسبت به ارائه طرح بیمه نامه زندگی دو نفره بر اساس مدل Join Life Insurance (بیمه عمر مشترک) اقدام کرده است ،اما هم اکنون محصول بیمه نامه مستمری و مکمل بازنشستگی (Retirement insurance) را با روش محاسباتی که بیشترین عایدی به بیمه گذار را ایجاد می نماید به عنوان محصول جدید این شرکت که به یقین می توان اذعان کرد مشابه آن در بازار صنعت بیمه کشور وجود ندارد از طریق شبکه فروش خود به آحاد مردم ارائه خواهد داد.
هم اکنون سبد خدمات بیمه های زندگی بیمه معلم دارای چه محصولاتی است؟
همانطور که اشاره کردید امروز شرکت بیمه معلم دارای سبد خدمات بیمه های زندگی است که شامل بیمه مستمری و مکمل بازنشستگی،بیمه عمر مشترک،بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح کمک هزینه تحصیلات نوجوانان،بیمه عمروسرمایه گذاری طرح سنوات برای حمایت از نهادها و سازمانها،بیمه پس انداز سفر(بیساران زندگی)، بیمه سلامت و سرمایه گذاری و بیمه عمر ساده زمانی است که به صورت انفرادی و گروهی عرضه می شود.
بیمه معلم برای پشتیبانی بیمه های زندگی چه اقداماتی انجام داده است؟
برای اجرای درست طرح و کنترل نحوه خدمات به مشتریان ،نرم افزار زندگی ساز بیمه معلم به عنوان جدیدترین ابزار مشاوره بیمه های زندگی در صنعت بیمه راه اندازی شده است.
همچنین شرکت بیمه معلم با هدف استقرار روش حرفه ای مشاوره بیمه های زندگی در نزد نمایندگان و شعب زیر مجموعه در سرتاسر کشور، و بمنظور کمک به مشتریان، ابزاری مفید و کاربردی با نام "زندگی ساز" طراحی کرده است. برای دستیابی به این هدف، مطالعات و پژوهش هایی در خصوص روشهای مشاوره بیمه های زندگی در دنیا را دنبال کرده و اقدام به تبادل اطلاعات با چند شرکت برتر بیمه های زندگی در خارج از کشور، بررسی چندین نسخه نرم افزار های فروش و مشاوره مالی در زمینه بیمه های زندگی و استفاده از منابع علمی لاتین و ترجمه شده در زمینه برنامه ریزی مالی (financial planning) کرده است و هم اکنون این شرکت، مفتخر است به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه ای کشور که مجهز به ابزار مشاوره مالی در بیمه های زندگی است، عموم مردم را از مزایای مشاوره حرفه ای بیمه های عمر بهره مند سازد.
درواقع بیمه معلم معتقداست : "مشاوره خوب در بیمه زندگی یعنی مشتری متوجه شود:چه زمان، چه چیزی را (کدام نوع بیمه زندگی) به چه میزان (پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری) و چرا (برای کدام ضرورت) نیاز دارد؟
عرضه بیمه های اندوخته دار از سال 1385 در این شرکت آغاز شده و بر اساس آخرین آمار، فروش بیمه های زندگی در شش ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه در سال 91 افزایش 150 درصدی داشته است. امیدواریم با نوآوری های مستمر در بیمه های زندگی، در پاسخگویی به نیازهای پاسخ نداده مشتریان در صنعت بیمه، جهش بزرگی رخ داده و افتخار دیگری برای مجموعه بیمه معلم در راه مشتری مداری باشد.
چرا بیمه معلم تصمیم به توسعه بیمه های عمرگرفته است؟
ضرورت برنامه ریزی مالی- بیمه ای برای یک نیاز مهم و داشتن امنیت مالی خانواده در دوران بازنشستگی و کهنسالی موضوعاتی بود که موجب شد تا بیمه معلم به فکرتوسعه بیمه های عمردر کشور باشد. توانایی ما در درآمد سازی از سن معینی آغاز و تا سن بازنشستگی ادامه می یابد. منحنی درآمد سازی فعالیت های فردی در طول زندگی با توجه به مراحل زندگی و برنامه های زندگی نشان می دهد، در دوران بازنشستگی (مرحله استراحت) درحالیکه هزینه های ناشی از "افزایش مراقبت های پزشکی و گسترش تعداد اعضای خانواده" افزایش می یابد، درآمد فرد به سه دلیل کاهش می یابد"
1- کاهش توان جسمانی و فکری به فعالیت 2- علاقه مندی به استراحت و مسافرت ها 3- نادیده گرفته شدن برخی درآمد ها در دوران شاغل بودن، در مبلغ مستمری دریافتی ضمن آنکه مواردی از قبیل اضافه کاری ها،پاداش ها، حق ماموریت ها و ... در زمان بازنشستگی وجود ندارد.
برای افرادی که در زمان بازنشستگی شان همچنان فرزند در حال تحصیل، یا درآستانه ازدواج دارند،آیا راهکاری برای کاهش هزینه ها ازطریق بیمه دارید؟
در دوره ای که مرحله استراحت نامیده می شود، نیاز، دریافت مستمری کافی است. سیستم های حمایتی- اجتماعی در کشور به عنوان یک ستون حمایتی، سیستم کمک کننده با نظام پرداخت حداقلی تعریف شده است. در طول سالیان گذشته نیز وظیفه این سیستم ها، تامین حداقل معیشت خانواده ها در دوران بازنشستگی بوده است. درحالیکه انتظار مستمری بگیران، چیز دیگری است! این شکاف انتظارات با واقعیت ها، با برنامه ریزی مالی - بیمه ای انفرادی تا حدود بسیاری قابل رفع است. یکی از راه های برنامه ریزی بیمه ای، تهیه بیمه نامه مستمری و مکمل بازنشستگی می باشد. مستمری دریافتی از این بیمه نامه ، تا حدود بسیار زیادی نیازهای هر فرد را در زمان بازنشستگی کامل و جبران می نماید بگونه ای که علاوه بر اینکه نیازهای ضروری زندگی فرد تامین شود، بتواند به استراحت و مسافرت های تفریحی خود نیز با کیفیت مناسب و استانداردی بپردازد.
توصیه شما به افرادی که بیمه عمر نمی خرند چیست؟
ما دربیمه معلم معتقدیم زمان برنامه ریزی برای آینده، هم اکنون است ..
هموطنان می توانند جهت بررسی نیازهای مالی - بیمه ای خود و خرید آگاهانه و منطبق با نیازشان با مراجعه حضوری و یا هماهنگی تلفنی جهت تنظیم جلسه ملاقات و مشاوره، به هر یک از نمایندگان حرفه ای و شعب سراسر کشور شرکت بیمه معلم و یا در نشانی اینترنتی www.mic.co.ir مراجعه نمایند.