90 هزار معلول اصفهانی کارت منزلت می گیرند

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان از توزیع کارت منزلت شهروندی در میان معلولان اصفهانی در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ خبر داد.

مسعود مهدویان فر با اشاره به اجرایی شدن طرح منزلت شهروندی ویژه معلولان شهر اصفهان در ۶ ماهه دوم سال جاری اظهارکرد : حدود ۹۰ هزارنفر از شهروندان اصفهانی در قالب گروههای نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی مشمول این طرح می شوند و از ابتدای مهرماه توزیع کارت منزلت شهروندی در میان این بخش از شهروندان آغاز خواهد شد. وی افزود: کارتهای منزلت شهروندی ویژه استفاده از کلیه خدمات شهری هم چون بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری، استفاده از اماکن تفریحی، ورزشی و حمل و نقل عمومی همراه با تخفیفات ویژه است. مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از خدمات رفاهی در نظر گرفته شده در این طرح خانواده محور بوده و برنامه ریزی ها طوری انجام شده است تا علاوه بر خود شخص، خانواده او نیز بتوانند از این تخفیفات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع کارتهای منزلت شهروندی در میان معلولان شهر، اقدامات گسترده دیگری نیز در صدر اولویتهای اجرایی شهرداری اصفهان برای فرهنگسازی و آگاه سازی شهروندان در برخورد با معلولان قرار خواهد داشت. مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان به سازمان های مردم نهاد با موضوع معلولان و مسائل مربوط به معلولان اشاره و خاطر نشان کرد : سمن های مربوط به معلولان شهر همواره مورد حمایت شهرداری بوده و در برنامه ریزی های آتی نیز تلاش خواهیم کرد با حمایتهای مالی و معنوی خود از این سمن ها و بهره گیری از ظرفیت بالقوه این سازمان های مردم نهاد ، مشکلات و مسائل مربوط به معلولان شهر با سرعت بیشتری مرتفع شود. مهدویان فر ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه های بیش رو در آینده ای نزدیک شاهد افزایش رضایتمندی جامعه معلولان و ارتقاء آگاهی شهروندان در برخورد با معلولان خواهیم بود