بازسازی یک میلیاردتومانی سینماهای اصفهان

شهردار اصفهان گفت: شهرداری از بازسازی سینماهای اصفهان حمایت ویژه خواهد کرد و برای بازسازی سینماهای خانواده و ساحل بودجه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

مهدی جمالی نژاد اظهار داشت: از ابتدای حضور در شهرداری اصفهان به شهروندان قول دادیم تا در کنار اقدامات سخت‌افزاری شامل فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، ترافیکی و غیره در زمینه امور نرم‌افزاری نیز فعالیت کنیم. وی افزود: در طول این مدت سرعت فعالیت کارهای عمرانی در شهرداری اصفهان افزایش یافته است و در برخی پروژه‌ها مانند ساخت زیرگذر دانشگاه صنعتی اصفهان، پل تقاطع غیر همسطح استقلال، و مواردی مشابه سریع‌تر از زمان مشخص شده عمل کرده‌ایم. شهردار اصفهان به گفتمان جدید شهرداری اصفهان در پرداختن به امور فرهنگی و هنری اشاره کرد وگفت: وجهه شهر اصفهان به امور فرهنگی، هنری، گردشگری و علم و دانش است و بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا رویکردی نو در این حوزه‌ها داشته باشیم.

رونق سینماهای اصفهان می‌تواند روحیه شادابی را در اصفهان زنده سازد

وی ادامه داد: بر این اساس در بخش هنری هر هفته دیدار و تجلیل از هنرمندان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سعی ما بر این است تا مشکلات آنها را در حد توان بر طرف کنیم. جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداری اصفهان بسترهای لازم برای شادابی و نشاط در حوزه هنر را فراهم می ‌سازد، گفت: بازسازی و رونق سینماهای اصفهان می‌تواند بار دیگر روحیه شادابی را در اصفهان زنده سازد چراکه نام این شهر کهن از گذشته‌ها با تئاتر طنز گره خورده است. وی اضافه کرد: مردم اصفهان طناز، خلاق و زیرک و هنرمند هستند و اگر اصفهان، به نصف جهان مشهور شده بیشتر به دلیل نام هنر است و اگر این شهر جاذبه‌های زیبایی برای گردشگری دارد باید از خالقان این آثار تجلیل کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان در عرصه رونق سینماها به حوزه هنری و ارشاد کمک می‌کند و امیدواریم پوست اندازی در حوزه سینماهای اصفهان را شاهد باشیم. وی در ارتباط با میزان بودجه‌های فرهنگی برای ساخت سینماها ابراز داشت: به طور کلی یک میلیارد تومان هزینه برای کمک به بازسازی سینماهای اصفهان توسط شهرداری در نظر گرفته شده است که نیمی از آن برای بازسازی سینما خانواده در سال جاری و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای بازسازی سینما ساحل خواهد بود.

کلنگ‌زنی پردیس‌های فرهنگی در اصفهان

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان به زودی پردیس‌های فرهنگی را در سطح شهر اصفهان کلنگ‌زنی می‌کند، تاکید کرد: این پردیس‌ها دارای سینما، سالن تئاتر، مجموعه‌های تفریحی و غیره است و نخستین کلنگ این پردیس‌ها در ابتدا به شکل پایلوت در منطقه ۱۲ و۱۳ است. وی درپایان با تاکید براینکه شهرداری اصفهان جریان سریعی را در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری آغاز خواهد کرد از کلنگ‌زنی بانوسراهای اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.