رشد 40 درصدی کشف معادن در خراسان رضوی دنیای اقتصاد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 122 گواهی کشف معادن در خراسان رضوی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی با بیان اینکه ۱۲۲ گواهی کشف با ۱۷۳ میلیون تن ذخیره قطعی در سطح استان صادر شده است، اظهار کرد: خراسان رضوی رتبه نخست کشور در صدور گواهی کشف از نظر تعداد در سال ۹۳ را دارد و معادن فوق با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی کشف شده است.

افزایش ۹ درصدی میزان ذخیره آب در سدهای استان
تسنیم- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: میزان ذخیره آب در سدهای خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد افزایش یافته است.
حجت علی شایان‌فر اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی که از مهرماه ۹۳ آغاز و تا ۲۱ فروردین امسال ادامه داشت میزان بارش ۱۷۸ میلیمتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان بارش‌ها رشد ۱۰ درصدی داشته است.
شایان‌فر به میزان ذخایر آب در سدهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان ذخایر آب در سدهای استان تا 15 فروردین 462 میلیون متر مکعب بوده که این میزان ذخیره آب در سدهای استان تنها 30 درصد مخازن سدهای استان است اما نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی داشته است.

3000 نیروی شهرداری مشهد بدون مجوز
و گزینش استخدام شدند
تابناک- یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد از شهرداری خواست تا اطلاعات کامل حدود سه هزار نیرویی را که بدون گزینش و مجوز استخدام کرده به شورا ارائه دهد.
علی اصغر لطفی در شصت وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان این مطلب خواستار ارائه اطلاعات کامل و طی مراحل قانونی جذب و استخدام این نیروها شد.
همچنین محمدرضا دیمه کار، دیگر عضو شورای شهر مشهد گفت: طی سالهای اخیر افرادی با رابطه و بدون ضابطه در شهرداری استخدام شده اند و بارها از شهرداری خواسته شده با این افراد تسویه حساب کند، اما هنوز این مهم اجرایی نشده است. وی افزود: برای رفع این‌گونه ابهام ها نباید از سوی شهرداری سندسازی انجام شود.

آغاز به کار رسمی رادیو زائر مشهد
دنیای اقتصاد- مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رادیو زائر مشهد با پخش برنامه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ از صدای مرکز خراسان رضوی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی نهاوندی با اشاره به ظرفیت 25 میلیون زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، ایجاد فضاهای معرفتی و تعقلی را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: مشهدالرضا به مثابه پایگاه معنوی اندیشه‌های جهان تشیع مطرح است و ارتقای فرهنگ زیارت و معرفت افزایی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی رادیو زائر است.

تعاونی مسکن هنرمندان خراسان رضوی
راه‌اندازی می‌شود‌
تسنیم- مدیرعامل کانون هنرمندان خراسان رضوی از راه‌اندازی تعاونی مسکن هنرمندان خراسان رضوی در سال جاری خبر داد.
فرزین جیرانی به مهمترین برنامه‌های در دستور کار کانون هنرمندان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: اساسی‌ترین فعالیت کانون هنرمندان خراسان رضوی برای امسال راه اندازی نرم افزار جامع اطلاعات هنرمندان استان است که جمع آوری اطلاعات هنرمندان در این نرم افزار در قالب اعلام فراخوان و ثبت نام هنرمندان از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود.
مدیرعامل کانون هنرمندان خراسان رضوی تصریح کرد:
نرم افزار جامع اطلاعات هنرمندان استان در شش ماهه نخست امسال رونمایی می‌شود.

۵ سارق سریالی دفترهای بیمه در مشهد دستگیر شدند
تابناک- پنج سارق دفاتر بیمه که تلفن‌همراه، تبلت و لوازم الکترونیکی دفاتر بیمه را سرقت می‌کردند، توسط ماموران پلیس آگاهی خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در تشریح این خبر گفت: در‌ پی دریافت خبری مبنی ‌بر سرقت تلفن‌های همراه، تبلت و لوازم الکتریکی از دفاتر بیمه، دستگیری عامل یا عاملان سرقت در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی گفت: ماموران با استفاده از اقدامات پلیسی سارق ٣٥ساله را پس از شناسایی مخفیگاهش، دستگیر کردند. متهم در اعترافات خود به همدستی چهار نفر دیگر و پنج مورد سرقت اعتراف کرد که در اقدامی ضربتی و مشترک چهار همدست این فرد شناسایی و پس از تحت‌‌تعقیب قرا‌ر‌گرفتن دستگیر شدند.

افتتاح پارک ترافیک در مشهد
دنیای اقتصاد- مدیر فرهنگسرای ترافیک مشهد از افتتاح «پارک ترافیک» با فضایی به وسعت 3 هزار مترمربع در خیابان مجیدیه این شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، محمد اسکندری‌نژاد اظهار کرد: پارک ترافیک در خیابان مجیدیه به وسعت ۳ هزار مترمربع به همت سازمان ترافیک طراحی شد و آماده بهره‌برداری است.
اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: در هر تور ترافیک 100 کودک پذیرش می‌شوند که از مهر ماه سال 94 با شروع سال تحصیلی جدید این پارک فعالیت خود را ویژه کودکان به طور تخصصی شروع می‌کند. پارک ترافیک از اوایل خرداد ماه سال جاری تا پایان تعطیلات تابستان به عنوان فضایی عمومی برای شهروندان برنامه‌هایی را در حوزه ترافیک برگزار می‌کند.