سیزدهمین دوره متوالی اندازه‌گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه اول سال 1393 انجام و طی آن با 108 هزار خریدار خودرو از 12 شرکت عرضه‌کننده خودروی سواری که بیش از 67 مدل خودرو را عرضه کرده بودند، مصاحبه ای ‌صورت گرفت. نتایج این بررسی‌ها افت 6/1 درصدی رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 را نشان می‌دهد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این زمینه اعلام کرد که شرکت مدیا موتورز با 4/1 درصد افزایش امتیاز، از بیشترین نرخ رشد رضایت مشتریان و شرکت کرمان موتور با 8/9 درصد افت امتیاز، از بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 برخوردار شده‌اند.
براساس نظرسنجی انجام گرفته شرکت مدیا موتورز عرضه‌کننده خودروهای ام جی روور مدل‌های MG۵۵۰ و MG۶ با کسب ۷۱۶ امتیاز از ۱۰۰۰، توانسته بیشترین رضایت مشتریان را از آن خود کند و در صدر جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری قرار گیرد.
همچنین شرکت‌های اطلس خودرو عرضه‌کننده خودروهای کیا و شرکت آسان موتور عرضه‌کننده خودروهای هیوندای به ترتیب با دریافت 686 و 673 امتیاز از 1000 امتیاز در رده‌های بعدی
این جدول قرار گرفتند.
در این میان، رضایت مشتریان از فرآیند فروش گروه خودروسازی ایران خودرو که 4/52 درصد از سهم بازار خودرو کشور را در اختیار دارد، به میزانی بوده که از 1000، امتیاز 613 را برای این خودروساز در نظر گرفته و این شرکت را در رده ششم جدول رضایتمندی قرار داده‌اند.
همچنین مشتریان میزان رضایت خود از فروش خودروهای سایپا با ۴۱ درصد از سهم بازار کشور را با ارائه ۵۷۸ امتیاز از ۱۰۰۰ نشان داده و آن را در رده دهم جدول جای داده‌اند.
با بررسی خصوصیات مورد نظرسنجی قرار گرفته، مشتریان بیش از همه از نحوه برخورد پرسنل شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو راضی بوده و از طرف دیگر در مورد رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو کمترین رضایت را داشته‌اند به‌طوری‌که خصوصیت «رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو» با امتیاز 395 از 1000پایین‌ترین و خصوصیت «نحوه برخورد پرسنل» با امتیاز 716 از 1000 بیشترین میزان رضایت مشتریان را در بین شاخص‌های مورد ارزیابی کسب کرده است.
این گزارش می‌افزاید بیشتر انتقادهای مطرح شده از سوی مشتریان در فرآیند فروش خودرو‌های سواری مربوط به بالا بودن قیمت خودرو است که بیش از ۱۴درصد مشتریان به‌صورت مستقیم به آن اشاره کرده‌اند. براساس این گزارش، در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ در مجموع ۴۰۵ هزار و ۹۹۶ خودروی سواری به مشتریان عرضه شده که از این تعداد ۱/۸۴ درصد خودروها در دسته خودروهای سدان (۳۶خودرو)، ۹/۱۳ درصد در دسته خودروهای هاچ بک (۱۵ خودرو) و ۲درصد در دسته خودروهایSUV ۱۶ خودرو) قرار می‌گیرد.
از نکات قابل توجه اینکه، سهم بازار 2/95درصد خودرو‌های سدان و هاچ‌بک مربوط به 2 شرکت ایران خودرو و سایپا و سهم بازار 3/80 درصد خودروهای SUV مربوط به دو شرکت کرمان خودرو و مدیران خودرو (شرکت عرضه‌کننده دو خودروی ام‌وی‌ام 33X و لیفان 60X) است.