6 نکته برای میهمانی‌های بیرون
میهمانی‌های بیرون منزل یک راه خوب برای میزبانی از یک مراسم دوستانه یا جشن هستند؛ نور طبیعی تا تابش قرمز شب‌گاهی، هوای تازه و چشم‌انداز زیبا. میهمانی‌های بیرون از منزل می‌توانند نکات مثبت زیادی داشته باشند. با وجود اینکه میزبانی از چنین مراسم‌هایی در بیرون از منزل محاسن زیادی دارد، جزئیات زیادی نیز وجود دارد که باید در برنامه‌ریزی چنین رویدادهایی، مورد برنامه‌ریزی قرار بگیرد. دور هم جمع کردن میهمانان در بیرون از منزل ممکن است ایده ساده و خوبی به نظربرسد، هرچند چنین کاری می‌تواند به هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده مراسم هم منتج شود. به منظور اینکه مطمئن شوید برنامه‌ریزی میهمانی شما با بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید همخوانی دارد، این کارها را مورد ملاحظه قرار دهید پیش از آنکه نقشه نهایی را اجرا کنید.
۱- تعداد میهمان‌ها: پس از اینکه فهرست میهمان‌های خود را نهایی کردید، اطمینان حاصل کنید که فضایی که بیرون از خانه برای مراسم در نظر گرفته‌اید می‌تواند پاسخگوی تعداد میهمان‌های دعوت شده توسط شما باشد. به خصوص اگر در خانه میهمانی می‌گیرید، به عملی بودن حضور همه افراد در کنار هم فکر کنید. برای کافی بودن تعداد جاهای در نظر گرفته شده برای نشستن میهمان‌ها، اتاق پذیرایی و فضاهایی که هر کسی از دعوت‌شده‌ها بتواند در آن راحت باشد، برنامه‌ریزی کنید.
2- آماده‌سازی غذا: اگر از فضای آشپزخانه‌ای غیرمعمولی در میهمانی بیرون از خانه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آشپزخانه هر چیزی را که برای آماده‌سازی غذا در محل نیاز دارید دارا است. وسایل ضروری مورد نیاز را با مواد خوراکی که فراهم کرده‌اید و غذاهایی که می‌خواهید درست کنید، چک کنید. اگر هم از یک آشپزخانه خانگی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای همه آماده‌سازی‌هایی که برای میهمانی لازم است دارید.
۳- پارکینگ: با وجود اینکه فضای بیرون از خانه شما ممکن است برای فهرست بزرگ میهمانان شما کافی و حتی زیاد باشد، این موضوع ممکن است برای جاهای پارک آنجا صادق نباشد. پیش از آنکه میهمانان شما به محل میهمانی برسند و مراسم برگزار شود، برای پارکینگ آنها برنامه‌ریزی کنید تا از به‌هم‌ریختگی و سردرگمی در جاهایی که آنها می‌خواهند پارک کنند، جلوگیری شود.
4- نورپردازی: فضایی که برای مراسم بیرون از منزل در نظر گرفته‌اید، ممکن است در طول روز زیبا باشد، ولی اگر میهمانی شما قرار است ادامه داشته باشد و به بعد از غروب هم برسد، فضای در نظر گرفته شده را با تجهیزاتی که نور کافی را در ساعات تاریک‌تر فراهم می‌کند، آماده کنید.
۵- دسترسی الکتریکی: اگر قصد دارید که نور بیشتر، دی‌جی، باند صوتی، ویدئو یا هر وسیله دیگری که به الکتریسیته نیاز دارد داشته باشید، مطمئن شوید که وضعیت محل را از لحاظ دسترسی به برق چک کرده اید. این موضوع را بررسی کنید که خروجی‌های برق در محل به راحتی قابل دسترس هستند و تعداد آنها هم برای راحتی امور شما و میهمانان، کافی است. آماده شدن برای این موضوع خیال شما را از این بابت راحت می‌کند که قرار نیست هیچ فیوز برقی در حین میهمانی به طور مرتب بپرد و برنامه‌های شما را به هم بریزد.
6- جای نشستن: هر میهمان باید یک صندلی (یا جایی برای نشستن و استراحت کردن اگر نیاز بود) در میهمانی شما داشته باشد. این موضوع همیشه باید رعایت شود، حتی اگر شما یک میهمانی با غذاخوری رسمی را میزبانی نمی‌کنید. اگر برنامه‌ای را در یک محل دور از دسترس‌تر مثل یک پارک طبیعی یا ساحل میزبانی می‌کنید، ممکن است نیازمند این باشید که صندلی‌های قابل حمل را برای میهمانی تدارک ببینید.
برنامه‌ریزی برای این جزئیات قبل از اینکه میهمانی را برگزار کنید، به شما برای صرفه‌جویی در انرژی و پول به خاطر وقوع رخدادهای پیش‌بینی نشده کمک می‌کند و همچنین، به شما کمک می‌کند که در مقابل هر پیشامد غافلگیرکننده‌ای از قبل تا حدودی آماده باشید و کل میهمانی شما خراب نشود. مورد ملاحظه قرار دادن همه مقتضیات مراسم، قبل از آنکه همه فرآیند برنامه‌ریزی میهمانی را آغاز کنید، شما را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد تا نسبت به طرح بودجه خود برای میهمانی اگاه باشید. با وجود اینکه برنامه‌های بیرون ممکن است زیبا و جالب باشند، آنها اغلب می‌توانند بسیار زمانبر و پرهزینه باشند. موارد مورد نیاز برای برگزاری مناسب یک میهمانی را مثل فهرستی که در بالا ارائه شد حتما مورد بررسی قرار داده و از یک چک‌لیست مثل موارد گفته شده، پیروی کنید. چنین کاری به شما کمک می‌کند که در زمان و پول خود صرفه‌جویی‌کنید و استرس نداشته باشید.