*مهندس حامد اصل روستا مدیرعامل: اولویت ها و مجموعه ای از فعالیتهای تولیدی صادرات محور شرکت سیمان ایلام، ارائه خدمات پیش از فروش، حین فروش و بعد از فروش به مشتریان داخلی و خارجی است در چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که نهم اسفندماه سال جاری برگزار شد، شرکت سیمان ایلام به عنوان واحد برگزیده و حامی حقوق مصرف کنندگان گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان کشور را دریافت کرد. مهندس حامد اصل روستا مدیرعامل شرکت سیمان ایلام در گفت و گویی با بیان اینکه این موفقیت، در ادامه موفقیت های گذشته این شرکت در همسویی با اهداف تولید، صادرات ، استاندارد، منابع طبیعی، رعایت الزامات محیط زیست و حقوق مصرف کنندگان حاصل شده است، گفت: نگاه فراگیر ما به این موارد و توجه و کار در بخش‌های مختلف که با محوریت تامین حقوق مصرف کننده انجام می شود، جزو اولویت های ویژه شرکت سیمان ایلام در تمام مقاطع فعالیت تولیدی است.
وی افزود: در این خصوص و با رعایت همه جنبه ها، ۳ اصل خدمات پیش از فروش، حین فروش و بعد از فروش متمرکز در سیمان ایلام پیگیری می شود.
جدیت و استمرار در به نتیجه رسانیدن این اصول، بازده و خروجی مطلوبی داشته که امروز شرکت سیمان ایلام را به جایگاه برتر رعایت حقوق مصرف کنندگان کشور منصوب و ارتقاء داده است.
به گفته حامد اصل روستا، ارائه مشاوره اولیه در خدمات پیش از فروش به مشتریان برای خرید محصول باکیفیت و مصرف آن در محیط های مختلف، چگونگی استفاده بهینه از سیمان خریداری شده و توجه به نظریات و پیشنهادات مصرف کنندگان در شرایط خدمات پس از فروش در این شرکت یک اصل نهادینه و الزامی است.
مدیرعامل شرکت سیمان ایلام تصریح کرد: طی سالهای 92 و 93 با این نگاه و تعامل با مصرف کنندگان راه و روشی را دنبال کردیم که تداعی و تاکید فرمایش مقام معظم رهبری، در خصوص رعایت اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.
براساس اظهارات حامد اصل روستا، در این سالها با تکیه بر اهداف دولت محترم، صادرات سیمان را محور قرار دادیم یک میلیون تن در سال که نزدیک به ۷۰ درصد تولید سیمان ایلام است، صادرات داشتیم ضمن آنکه با وسعت دادن به این نگاه صادراتی، موفق شدیم هم رضایت مصرف کننده داخل و هم خارج را جلب کنیم و در نظر داریم در آینده این روند صادراتی و توسعه نگاه برون مرزی را به سایر کشورهای هدف تعمیم دهیم.
وی اضافه کرد: شرکت سیمان ایلام که از زیر مجموعه های هلدینگ سیمان تهران و سرمایه گذاری امید است، هم اکنون با ظرفیت تولید روزانه 5300 تن فعالیت می کند. همچنین بیش از 99 درصد افراد شاغل در آن بومی استان می باشند و تلاش داریم که در ادامه راه موفقیت آمیز خود با پشتیبانی طیف گسترده مصرف کنندگان داخلی به سایر بازارهای هدف و از جمله کشورهای آفریقایی راه یافته و صادرات خود را گسترش دهیم.
به اعتقاد حامد اصل روستا، در این برنامه ریزی ها و تفکر غالب مدیران شرکت برای صادرات و همسویی با منافع استراتژیک مصرف کنندگان کشور، قطعا موانع و تحریم ها سد راه ما نخواهد شد، چراکه یک ملت ۷۵ میلیونی را نمی توان تحریم کرد. به عبارت دیگر، برای اهداف مقدسی که در قالب تولید داخلی و کمک به تامین حقوق مصرف کنندگان عزیز ایرانی است، این ابزارهای کهنه کشورهای سلطه گر،موثر واقع نخواهد شد.
در دیدگاه این فعال سیمانی، همگامی دولت و بخش خصوصی در اجرای این برنامه ها با محور تولیدات صادرات محور، می‌تواند سونامی کالاهای چینی را متوقف کند و قدرت رقابت مضاعف به ما بدهد تا بتوانیم به سمت تجارت خارجی فعالتر حرکت کنیم.
تنها در این صورت است که به گفته حامد اصل روستا، با گشوده شدن درها و ورود کالاهای بیشمار خارجی، توان رقابتی کسب شده با کمک و حمایت مصرف کنندگان داخلی موجبات بهبود شرایط اقتصادی بهتر و بازار پر رونق تر کالاهای بومی را ایجاد خواهد کرد.