پروژه های بزرگ  برای کلان شهر اصفهان
دنیای اقتصاد: شهردار جدید شهر اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران برای اداره کلانشهر اصفهان از مهمترین اولویت های بنده برای شهر اصفهان است.
مهدی جمالی نژاد ضمن تقدیر و تشکر از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای واگذاری تصدی سمت شهرداری به او گفت: بنده در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با همدلی و همزبانی و وحدت بین همکاران سخت کوشم در مدیریت شهری و شورا، شاهد پیشرفت و آبادانی اصفهان بیش از پیش
باشیم.
وی تصریح کرد: برای پیشرفت و آینده اصفهان ۱۷ برنامه و چشم‌انداز دارم که آن را در اختیار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار دادم.
شهردار اصفهان با اشاره به رئوس برنامه‌های خود برای آینده و پیشرفت شهر اصفهان افزود:‌ اصفهان شهری با اصالت و هویت ایرانی اسلامی و الگوی توسعه اجتماعی در کشور، جزو مهم‌ترین رئوس برنامه‌های ارائه شده‌ام به شورای شهر اصفهان بود.
جمالی نژاد ادامه داد: اصفهان شهری هوشمند بر پایه دانش ساختاری، اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ زیبایی، شادابی و سرزندگی و تبدیل به جاذبه اول گردشگری در کشور نیز از مهم‌ترین چشم‌اندازهای من برای شهر اصفهان است.
وی اصفهان شهری امن و مقاوم در برابر انواع آسیب‌ها، مخاطرات و بحران‌های طبیعی و انسان‌ساخت، اصفهان شهری پایدار و محیطی مناسب جهت سکونت، فعالیت و فراغت و همچنین اصفهان، جایگاه حمل و نقل عمومی و خصوصی پاک با رویکرد عدالت‌محور را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های خود برای آینده شهر اصفهان دانست.
شهردار جدید اصفهان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذران در اداره شهر تصریح کرد: شهرداری اصفهان برای حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در انجام پروژه‌های کلان شهر اصفهان آمادگی دارد.
وی افزود: توسعه پروژه های عمرانی، طرح های خدماتی و مشارکتی با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور رویکرد اصلی شهرداری در دوره جدید خواهد بود.
جمالی نژاد با بیان این که در شهراصفهان بروز و حضور بخش خصوصی پررنگ خواهد شد ادامه داد: پروژه های بزرگ و کلان برای شهر اصفهان تعریف می شود و بخش خصوصی در این زمینه با قدرت وارد می شود به طوری که شهرداری در این خصوص جهت دهی و نظارت لازم را خواهد داشت.
وی تاکید کرد: طرح های بزرگی در اصفهان اجرایی خواهد شد بدون این که اصالت ، شخصیت و هویت تاریخی این شهر خدشه دار نشود.
شهردار کلان شهر اصفهان اذعان داشت: مدیریت شهری در دوره جدید علاوه بر رویکرد توسعه ای قبلی، نگاه فرهنگی ویژه ای نیز به مناطق و محلات شهر اصفهان خواهد داشت.
جمالی نژاد ادامه داد: در خصوص وضعیت گردشگری اصفهان قطعا در اولین جلسه با استاندار اصفهان مشکل سازمان گردشگری شهرداری را حل می کنم چراکه با راه اندازی این سازمان بسیاری از مشکلات این مبحث در شهر حل خواهد شد و قطعا همه باید به این نکته توجه داشته باشند که این سازمان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچ موازی کاری نخواهد داشت و پس از رفع مشکل و راه اندازی سازمان اول دقیقا همه وظایف احراز شده و آن وظایفی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یکی است از سازمان گردشگری شهرداری حذف می شود.
وی خاطر نشان کرد: پروژه های شهری که قرار است انجام شود قطعا همگی دارای پیوست فرهنگی و محیط زیستی خواهند بود چراکه اصلا مدیرانی که انتخاب می کنیم در کنار شخصیت واقعی خود یک شخصیت فرهنگی و زیست محیطی هم خواهند داشت.