نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش، در صورت کسب رای نهایی در مجلس خبر داد.حیدرعلی عابدی، در نشست مشترک نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با ورزشکاران افزود: این میزان حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد می شود و این طرح در انتظار رای نهایی در صحن علنی مجلس است. وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق بودجه با دید مساعد، رقم قابل ملاحظه ای را برای ورزش لحاظ کرده است. این نماینده مجلس تصریح کرد: نگاه به ورزش، نگاه سلامت محور است و امروز دیدگاه ها نسبت به ورزش بویژه در دولت تدبیر و امید یک دیدگاه مثبت ارزیابی می شود و همین امر نیز موفقیت بیش از پیش ورزش را رقم خواهد زد. عابدی با اشاره به اهمیت استقلال ورزش از منظر اقتصادی، از ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی خواست تا در باره خودکفایی در ورزش، راهکار ارائه کنند. وی افزود: همه باید کمک کنیم تا ورزش کشور به سمت خودکفایی حرکت کند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ورزش در ایران تاکنون به سمت خودکفایی پیش نرفته، بنابراین پیشنهادهای عملیاتی و اجرای صحیح آن می تواند به استقلال ورزش بیانجامد.

ورزش می تواند اشتغالزا باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در گذشته به ورزش کمتر به عنوان عامل اشتغالزا نگاه شده است، اما اکنون باید پذیرفت که ورزش می تواند مقوله ای اشتغالزا باشد. ناهید تاج الدین در نشست مشترک نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با ورزشکاران افزود: ورزش در دنیای کنونی فقط به مثابه سرگرمی نیست و عاملی اشتغالزا نیز به شمار می رود. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس سعی خواهیم کرد که موضوع مهم ورزش در بعد اجتماعی را با یک نگاه بهتر دنبال کنیم. وی اضافه کرد: کمک به ورزش و ورزشکاران موجب کاهش معضلات اجتماعی کشور می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه افزایش کم تحرکی در جامعه موجب بالارفتن آمار سکته شده است، ادامه داد: یکی از دلایل بالا رفتن آمار سکته، کم تحرکی است و امروزه کم تحرکی در جامعه ما حاکم شده است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرم سنی کشور ما به سمت سنین بالا در حال حرکت است و به تبع آن کم تحرکی نیز بیشتر می شود. تاج الدین بر لزوم نظارت بر اجرای قانون در کشور تاکید کرد و گفت: در وضع قوانین کشور در برخی از موضوعات، قانون های خوبی وجود دارد و در برخی موارد قانون های متعدد وضع شده که دست و پاگیر است. تاج الدین تاکید کرد: شرایط کنونی دولت و مشکلاتش را درک می کنیم و انتظار معجزه نداریم، اما نکته مهم این است که بسیاری از مشکلات را باید با روش مدیریتی صحیح حل کنیم.