نخستین فرصت  گردشگری کشور کجاست؟
دکتر مونسان با اشاره به وجود 7 منطقه آزاد درکشور، ازجزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد با بیشترین حجم مبادلات مالی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه گردشگری و تجارت دو ماموریت اصلی تعریف شده برای منطقه آزاد کیش است و این جزیره از نظر جغرافیایی نیز در موقعیت خوبی قرارگرفته است، زیرساخت‌های فرودگاهی و بندرگاهی برای توسعه گردشگری و تجارت درکیش مهیاست. دکتر مونسان با اشاره به فعالیت صنایع های‌تک وغیرآلاینده در جزیره کیش گفت: درحوزه صنایع دارویی، نفت وگاز، غذایی و پوشاک، ظرفیت‌های خوبی در جزیره کیش برای تولید و صادرات وجود دارد.
وی درادامه از عدم نیاز به دریافت ویزا، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، تخفیف‌های گمرکی، بوروکراسی پایین و تمرکز مدیریت به عنوان مزیت‌های منطقه آزاد کیش برای سرمایه‌گذاران خارجی نام برد و تاکید کرد: وجود جزایر اقماری کیش، شامل هندورابی و فارور بزرگ وکوچک و فعالیت شرکت هواپیمایی کیش زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر مزایای این جزیره مرجانی برای گردشگران و سرمایه‌گذاران است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش افزود: طرح توسعه هندورابی و ساخت بندرگاه و فرودگاه این جزیره در دست اقدام و قرار است هندورابی با رویکرد گردشگری به جزیره‌ای لوکس تبدیل شود.
وی همچنین با اشاره به موقعیت قرارگیری جزایر فارور به خصوص فارورکوچک درنزدیکی عمیق‌ترین قسمت خلیج فارس که محل تردد کشتی‌های تجاری است، گفت: هریک از این موارد از ظرفیت‌هایی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران با تکیه برآنها برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پایه‌گذاری کرده و توسعه می‌دهند.
دکتر مونسان ورود سالانه 1 میلیون و800 گردشگر به جزیره کیش را به عنوان فرصت اول و حجم زیاد ساخت و ساز درجزیره کیش و رونق صنعت ساختمان‌سازی را به عنوان فرصت دوم برای سرمایه‌گذاری برشمرد.