دارای گواهینامه IUI 5002 از سوی اتحادیه بین المللی اختراعات و نوآوری های صنعتی
مقدمه:
حـریق از جمله خطراتی است که به طور مستمر انواع مختلف دارایی ها را تهدید می کند. با همه تدابیر پیشگیری و ایمنی که به کار می رود و با وجود همه وسایل اعلام و اطفاء حریق که در مراکز مختلف تعبیه می شود باز هم خطر خانمانسوز آتش سوزی واقع می شود و هر سال مبالغ هنگفتی از دارایی های عمومی و خصوصی و دسترنج بسیاری از زحمتکشان را که جزئی از ثروت و سرمایه های ملی هستند به نابودی می کشاند .
بیمه آتش سوزی خسارات وارد به صاحبان اموال را جبران می کند و سبب می شود که اموال از دست رفته، ( که یک واحد صنعتی فعال بوده یا یک ساختمان اداری و مسکونی یا کالاهای تجاری) جایگزین شده و پس از مدتی باعث ایجاد تعادل در وضعیت سابق زیاندیدگان گردد.
معرفی طرح:
علاوه بر موارد اشاره شده یکی دیگر از وظایف و رسالتهای عمده صنعت بیمه کشور اشاعه و ترویج فرهنگ بیمه می باشد از اینرو شرکت بیمه رازی با رویکرد فرهنگ سازی بیمه در اقشار جامعه کشور و تحت پوشش قراردادن اموال آنان اقدام به طراحی "بیمه آتش سوزی و سرمایه گذاری" پس از انجام محاسبات فنی بوسیله اکچوئرهای مورد تائید بیمه مرکزی ایران وکسب مجوزهای لازم از آن مرجع نموده است.
در این طرح اموال بیمه گذاران نزد شرکت بیمه رازی بمدت ۵ سال ، بیمه و حق بیمه آن بطور یکجا از بیمه گذاران اخذ میگردد که در صورت وقوع خطرات مورد بیمه خسارات وارده بر اساس قوانین و مقررات بیمه و شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه جبران خواهد شد لیکن در صورت عدم وقوع خطرات تحت پوشش درطی مدت اعتبار بیمه نامه ، حق بیمه دریافتی بطور کامل به بیمه گذار مسترد خواهد شد.
این طرح در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت گواهینامه IUI ۵۰۰۲ از سوی اتحادیه بین المللی اختراعات و نوآوری های صنعتی گردید.
سایر اطلاعات طرح:
صدور الحاقیه: در طول مدت پوشش امکان افزایش یا کاهش سرمایه و تغییر در شرایط بیمه نامه بر اساس درخواست بیمه گذار وجود دارد.
تمدید بیمه نامه: در صورت درخواست بیمه گذار پس از پایان مدت پوشش و عدم تغییر در شرایط ریسک ، برای یک دوره ۵ سال دیگر ، بیمه نامه قابل تمدید خواهد بود.
نحوه فسخ بیمه نامه: در صورت فسخ بیمه نامه از سوی بیمه گر اندوخته ریاضی به بیمه گذار برگشت و در صورت فسخ از طرف بیمه گذار ارزش بازخریدی بیمه نامه پرداخت خواهد شد.