مترجم: امیررضا فخاریان

تغییرات در سفر معمولا با کارهای لوکس همراه می‌شود؛ مثلا یک صندلی بهتر و جادارتر، یک صف امنیتی کوتاه‌تر، یک اتاق با زاویه دید خوب. اما گاهی اوقات این کارها برای سلامت خودتان مفید است؛ انتخاب ماشین بهتر برای اجاره یا تنظیم کردن و رعایت رژیم غذایی وقتی در سفر هستید. پس بهتر است کمی بیشتر برای این چیزها که براساس نظرات پزشکان تنظیم شده، هزینه کنید.

برای پرواز طولانی، صندلی بهتری انتخاب کنید

نشستن طولانی‌مدت روی صندلی تنگ و خشک، احتمال لخته شدن خون در پا را افزایش می‌دهد. اما مشکل اینجاست؛ بیشتر صندلی‌های ویژه و اقتصادی در خطوط هوایی بین‌المللی یک الگوی چینش مشابه دارند. طبق گفته‌ جورج هوبیکا، افتتاح‌کننده و مدیر ایرفیرواچ‌داگ، فاصله بین یک صندلی و صندلی جلویی یا پشتی، ۳۶ اینچ است. او می‌گوید: «صندلی‌های کلاس اقتصادی را انتخاب کنید. چون حتی از بخش ویژه هواپیما جای پای بیشتری دارند. معمولا این صندلی‌ها جلوی ردیف خروجی است.» هوبیکا ادامه می‌دهد: «با استفاده از سایت SeatGuru.com این صندلی‌های خالی را پیدا و سعی کنید با پرداخت مبلغ بیشتر، آنها را رزرو کنید.»

ماشینی اجاره کنید که قابل اعتماد باشد

خودروهای جنرال موتورز (شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی و کادیلاک) با نرم‌افزار «آن‌استار» تجهیز شده‌اند که شامل سرویس‌های اورژانسی می‌شود. پس بهتر است قبل از اجاره ماشین، حتما فعال بودن این سیستم را بررسی کنید. چرا به این برنامه نیاز پیدا خواهید کرد؟ وقتی دکمه‌ قرمز رنگ را برای موارد اورژانسی فشار می‌دهید، مستقیما به گروه درمانی اورژانسی متصل خواهید شد. البته برای آسم یا زایمان، به‌طور اتوماتیک به افرادی که خودتان در لیست وارد کرده‌اید، متصل خواهید شد. در زمان تصادف سنسورهای داخلی به آن‌استار اطلاع می‌دهند. این برنامه میزان خسارت و جراحت را پیش‌بینی می‌کند و به‌طور اتوماتیک سیستم را به داخل ماشین شما متصل و بررسی می‌کند که نیاز به کمک دارید یا نه.

یک شب اقامت بیشتر

مقصد سفرتان جایی با ۸ هزار پا ارتفاع است؟ مسافرانی که خیلی حساس هستند و زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند ممکن است بخواهند قبل از اینکه به جایی با ارتفاع بیشتر بروند، با شرایطی که وجود دارد خودشان را تطبیق بدهند. برای این‌کار می‌توانید هتلی را در نظر بگیرید که در ارتفاعی مشابه یا اندکی کمتر قرار دارد و یک شب اقامت در آن داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید خود را با چنان شرایطی تطبیق دهید.

یخچال بهتر

یکی از قانون‌های نانوشته‌ تغذیه این است که ما هرچه جلویمان باشد را می‌خوریم! اگر فقط ۹۵ دلار پرداخت کنید، هتل اِپیفانی در پالو‌آلتو «یخچال تازه» که اسم یکی از گزینه‌های دلخواه این هتل است را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این‌کار دیگر خیالتان راحت است که در یخچالتان آبمیوه، شیر مقوی، محصولات تازه که از فروشگاه کشاورزان پالو آلتو تهیه شده، محصولات انرژی‌زای خانگی، ماست‌های ضدباکتری و سالاد وجود دارد و خبری از نوشیدنی‌های الکلی هم نیست. هتل‌های افینا که بر مبنای استانداردهای نیویورک سیتی هستند همکاری خوبی با فِرِش‌دایرکت دارند و محصولات تازه را مستقیما به اتاق شما می‌آورند.

باشگاه بدنسازی

انجمن هتل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای آمریکایی می‌گوید ۸۴ درصد هتل‌ها باشگاه بدنسازی دارند. اما همه‌ آنها مثل هم و برابر نیستند. بهتر است دنبال جایی بگردید که تمرین کردن و ورزش کردن را به یک امر ضروری تبدیل کند. هتل گانس‌وورت تورکس و کایکوس و هتل تازه بازسازی شده‌ همیلتون پرینسس و بیچ‌کلاب در برمودا برای ورزش‌های هوازی مناسب هستند. سول سایکل در وان هتل سوث بیچ هم همین‌طور است.

بیمه کردن ماشین اجاره‌ای

امی دِنیس، متخصص بیمه در نِردولت می‌گوید: «بهترین راه برای انتخاب بیمه‌ خوب وقتی ماشینی را کرایه می‌کنید این است که اطلاعات خوبی درباره بیمه‌ ماشین خودتان داشته باشید؛ مثلا پرداخت خسارت جانی، پرداخت خسارت وارد شده به وسیله نقلیه و پوشش جامع و فراگیر.» به گفته او، بیمه‌ شما معمولا ماشین اجاره‌ای را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. فقط لازم است قبل از اقدام از این موضوع مطمئن شوید و اگر این‌طور نبود (یا شما ماشین نداشتید)، پوشش پرداخت خسارت جانی و پرداخت جریمه را به جایی که ماشین را از آن اجاره کرده‌اید فعال کنید. معمولا بیمه‌ پرداخت خسارت وسیله نقلیه کافی نیست.

6 تغییر برای بهبود سلامت شخصی در سفر

6 تغییر برای بهبود سلامت شخصی در سفر