الوپیک و اشتغالزایی برای بیش از 20 هزار نفر

الوپیک شناخته‌شده‌ترین پیک موتوری آنلاین تهران است که در مدت کوتاه ۸ ماه توانسته سریع‌ترین خدمات حمل مرسوله را در سرتاسر تهران ارائه دهد. الوپیک با مجوز رسمی اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری فعالیت می‌کند و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های برنامه‌نویسی و رعایت امکانات مورد نیاز کاربران، گامی برای رفع مشکل درخواست پیک موتوری در سریع‌ترین زمان ممکن برداشته است. این شرکت دانش بنیان در تمام حوزه‌های کاری مرتبط، از بخش برنامه‌نویسی گرفته تا امور پشتیبانی، خدماتی و نگهداری سرور از نیروی متخصص ایرانی استفاده می‌کند. جدای از رشد و توسعه تولید داخلی و استفاده از نیروی کار ایرانی، الوپیک توانسته سهم بزرگی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

از آذرماه سال گذشته تا امروز این شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به ۲۰ هزار شغل ایجاد و جوانان جویای کار را راهی بازار کار کرده است تا آنها نیز بتوانند سهمی در گردش اقتصادی کشور داشته باشند. نکته اینجاست که روند اشتغال‌زایی این شرکت دانش‌بنیان هیچ‌گاه متوقف نشده و روزانه به حجم آن نیز افزوده می‌شود. شاید اصلی‌ترین دلیل اقبال جوانان و اشخاص جویای کار به این شرکت درآمد خوب و ساعت و محل نامحدود و آزاد آن باشد که موجب می‌شود هر شخص با توجه به شرایط خود، زمان، محل و میزان درآمد خود را تعیین کند. از سوی دیگر با توجه به پهناور بودن سرزمین ایران دست کم ۴ کلان شهر دیگر نیز از نظر ساماندهی به وضعیت حمل و نقل و ترافیک و همچنین اشتغال نیازمند توجه هستند. از این رو الوپیک در آینده‌ای نزدیک در نظر دارد با حضور در کلان شهرهایی نظیر مشهد مقدس، شیراز، اصفهان و کرج خدمات خود را گسترش دهد.

به طور قطع راه‌اندازی چنین خدماتی موجب می‌شود که مشکلات حمل‌ونقل و ارسال سریع هر نوع مرسوله که در کشور سابقه طولانی دارد به راحتی رفع شود. برای حل چنین مشکلاتی الوپیک خدمات خود را در سه حوزه حمل مرسولات از طریق پیک موتوری، حمل بسته‌های بزرگ و حجیم از طریق وانت بار و همچنین حمل مسافر با موتور گسترش داده است. ناگفته نماند که خدمات الوپیک به صورت آنلاین و از طریق سیستم عامل اندروید یا iOS و همچنین از طریق نسخه تحت وب برای کاربران در دسترس است و همین موضوع کمک می‌کند در هر ساعت شبانه روز و از تمام نقاط شهر تهران بتوان درخواست پیک داد و بسته مورد نظر را به راحتی ارسال کرد. اما چه نکاتی باعث می‌شود که کاربران به الوپیک اعتماد کنند و از خدمات آن به جای سرویس‌های سنتی پیک موتوری استفاده کنند. الوپیک برای تامین امنیت مرسولات مشتریان خود مراحل استخدامی دقیق و قانون‌مندی صورت داده است، به طوری که تمام سفیران حاضر در الوپیک پس از طی مراحل استخدامی و اثبات عدم سوءپیشینه خود و با ارایه مدارک ضمانتی معتبر اجازه و امکان فعالیت در این شرکت را پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر اعضای تیم فنی و پشتیبانی تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت و اطمینان مشتریان به کار می‌بندند. سرویس دهی الوپیک ۲۴ ساعته بوده و همچنین تیم پشتیبانی حرفه‌ای آن نیز ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان و سفیران است. امنیت و اطمینانی که الوپیک در فضای حمل‌و نقل آنلاین پیک ایجاد کرده موجب شده که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، رستوران‌ها و شرکت‌های دیجیتالی به صورت گسترده از سیستم یکپارچه و اختصاصی الوپیک استفاده کنند. در این سیستم کاربران و مشتریان هر مجموعه می‌توانند به راحتی از سایت یا اپلیکیشن موردنظر خود کالا یا محصول را خریداری کنند و از طریق الوپیک روند ارسال برای آنها صورت گیرد. بنابراین انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور این شرکت بتواند تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی و رستوران‌ها را زیر چتر خدماتی خود بگیرد.

راه‌حلی برای حل معضل ترافیک

مهدی نایبی مدیرعامل و بنیان گذار شرکت الوپیک نیز درباره آثار راه‌اندازی سامانه درخواست آنلاین پیک و وانت بار معتقد است که: «یکی از اصلی ترین مشکلات شهر تهران ترافیک شدید آن در همه ساعات است که همین موضوع جابه‌جایی و حمل و نقل مرسوله با منطقی‌ترین قیمت و با سریع‌ترین حالت را دشوار می‌کند. همین احساس نیاز بود که ما را به فکر ایجاد تغییر و تحویل در این زمینه با استفاده از تکنولوژی‌های روز انداخت. دیدگاه ما پیش از شروع به کار این بود که ما سامانه یا سیستمی ایجاد کنیم که هر شخص با استفاده از تلفن هوشمند خود و با استفاده از اینترنت در هر جایی از تهران بتواند در کمتر از ۱۵ دقیقه سفارش پیک دهد و کار خود راه بیاندازد.»

او اینطور ادامه داد: «به طور قطع حل کردن این مسله جدا از استفاده از اینترنت و تلفن هموشمند نیاز به اپلیکیشنی داشت که بتواند به بهترین شکل و با کم‌ترین مشکل به نیازهای مشتریان پاسخ دهد. به همین منظور حرفه‌ای‌ترین و بهترین طراحان و برنامه‌نویسان نرم‌افزار کنار هم جمع شدند تا بتوانند اپلیکیشنی متناسب با نیاز مشتریان و پیک‌های موتوری تولید کنند. یکی از نقاط قوت الوپیک هم دقیقا همین تیم فنی حرفه‌ای اختصاصی است که هر روز در حال توسعه نرم‌افزار و بهینه کردن آن هستند.» از دیگر سو موضوع ایجاد اشتغال و استفاده از پتانسیل نیروی کار داخل کشور از نکات دیگری است که الوپیک توانسته سهم بزرگی در آن داشته باشد. نایبی در این خصوص گفت: «مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و سال گذشته نیز بر بحث اقتصاد مقاوتی و تولید تاکید داشتند. این برای اولین بار بود که رهبر معظم انقلاب در دو سال متوالی تقریبا از یک شعار مشابه برای سال جدید استفاده کردند و این نشان از وجود دغدغه‌های جدی در زمینه اقتصادی و اشتغال دارد.

همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر حل مشکل بیکاری به ویژه اشتغال جوانان به ما راه پیشرفت در زمینه رشد و توسعه کسب و کارمان را نشان داد و هدف نهایی ما نیز دقیقا ایجاد چنین فضایی در داخل کشور بود. او ادامه داد: «بخش بزرگی از این افراد جزو جوانان و حتی سربازان و دانشجویان هستند که پس از همکاری با الوپیک توانسته‌اند هم درآمد خوبی داشته باشند و هم در توسعه کسب و کارهای اینترنتی نقش پررنگی ایفا کنند. جدای از ایجاد اشتغال مستقیم ما توانستیم شبکه‌ای از اشتغال‌زایی غیرمستقیم هم به وجود بیاوریم. به بیان بهتر الوپیک توانست در توسعه صنعت و تولید داخلی کشور هم گام بزرگی بردارد.»

اهداف آینده الوپیک در حوزه حمل‌ونقل

موضوع مهم دیگری که مدیر عامل و بنیانگذار الوپیک در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد اهدافی است که شرکت الوپیک برای آینده در نظر دارد. او در این خصوص گفت: «هدف نهایی ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم به سامانه‌ای برای سفارش هر نوع محصول یا کالا تبدیل شویم تا مردم بتوانند به سادگی هر چه تمام تر غذا، هدایا و هر نوع محصول و کالای مورد نظر خود را از این طریق سفارش دهند و در کوچک‌ترین زمان ممکن به محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند.» وی ادامه داد: «از نظر زیرساخت‌های فنی و تجهیزاتی الوپیک کاملا قابلیت پیاده‌سازی چنین خدماتی را دارد و در آینده قطعا چنین انقلابی را در صنعت حمل و نقل و خرید کالا ایجاد خواهیم کرد. همچنین شرکت الوپیک از نظر نیروی کاری فعال روزانه هیچ کم و کاستی ندارد و به راحتی می‌توان در آینده منتظر خبرهای بهتری در این زمینه بود.»

نایبی تاکید کرد:«تنها تاثیر شرکت‌هایی نظیر الوپیک که به بهترین شکل به نیازهای مردم پاسخ می‌دهند در زمینه اقتصادی نیست، چرا که ما با سامان‌دهی موتورسوارها می‌توانیم به راحتی مشکل حمل و نقل و وضعیت آشفته‌ای که اکنون موتورسوارها در تهران دارند را حل کنیم و آنها را تحت یک چهارچوب مشخص ساماندهی کنیم. مسلما این وضعیت می‌تواند مشکل حمل و نقل را در تهران به راحتی حل کند.» او در نهایت گفت: «زمانی که ما بتوانیم مشکل حمل و نقل را حل کنیم قطعا مردم ما نیز رضایت بیشتری خواهند داشت چرا که در وقت و هزینه آنها صرفه‌جویی می‌شود. این موضوع در ماه‌های اخیر کاملا برای ما اثبات شده است که اگر مردم ما بدانند شرکتی اینترنتی توانسته کاری کند که وقت و هزینه کمتری از آنها تلف شود و همچنین به حقوق و رضایت آنها توجه بیشتری شود، قطعا از آن شرکت پشتیبانی و حمایت می‌کنند.»