دنیای اقتصاد- سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، از ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان شاخص خبر داد و گفت:

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نظر دارد بانک اطلاعاتی هنرمندان شاخص صنایع دستی را تشکیل دهد که به همین منظور فراخوان شناسایی هنرمندان شاخص صنایع دستی استان نیز اعلام می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، محمد حسین مطیع با بیان اینکه منظور از هنرمندان شاخص صنایع دستی هنرمندانی هستند که دارای درجه 1و2 هنری و یا دارندگان مهر اصالت و نشان ملی هستند، افزود: این بانک اطلاعاتی با هدف تسهیل در شناسایی و معرفی هنرمندان شاخص جهت تبلیغ و بازاریابی، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی و گالری‌های هنری داخلی و خارجی، سایت‌های ملی و بین‌المللی و انجام فعالیت‌های ترویجی و ایجاد فرصت‌های آموزشی لازم ایجاد می‌شود. وی یادآور شد: افراد واجدشرایط حداکثر تا تاریخ 25 مهرماه 94 می‌توانند با همراه داشتن مدارک لازم به معاونت صنایع دستی اداره کل، گروه توسعه و ترویج مراجعه نمایند.

مطیع افزود: روزمه هنرمند به همراه عکس پرسنلی، عکس باکیفیت از آثار شاخص (حداقل 5 مورد) و مشخصات آثار ارسالی مدارکی است که افراد واجدشرایط باید برای ثبت نام در این بانک اطلاعاتی ارائه دهند.