انتخاب چهارمین هیأت رئیسه شورای چهارم مشهد بدون رقابت

دنیای اقتصاد- انتخابات هیأت رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد برای چهارمین سال فعالیت درحالی برگزار شد که برای هر یک از عناوین تنها یک کاندیدا وجود داشت. در یکصدوسی‌وششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد «محمدکمال سروی‌ها» تنها کاندیدای ریاست شورا با اخذ ۲۰ رأی از ۲۳ عضو حاضر جایگزین «محسن انتظاری هروی» شد. به گزارش ایسنا، «محمد سهیلی» نیز به‌عنوان تنها کاندیدای نایب‎رئیسی اول از ۲۳ رأی ماخوذه با ۱۷ رأی برای تصدی این سِمت انتخاب شد؛ «برزو دبیریان» هم به‌عنوان تنها کاندیدای نایب رئیسی دوم شورای شهر مشهد، از ۲۴ رأی ماخوذه، ۱۹ رأی کسب کرد.

«فاطمه غیور رزمگاه» نیز با کسب ۱۸ رأی از ۲۴ رأی ماخوذه به‌عنوان منشی اول، «غلامحسین صاحبی» با کسب با ۱۷ رأی از ۲۴ رأی ماخوذه به‌عنوان منشی دوم و «انسیه غفوری شعرباف» با کسب ۱۷ رأی از ۲۴ رأی ماخوذه به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند؛ «محمد آصفی‌یزدی» هم از ۲۴ رأی ماخوذه، ۱۹ رأی را از آن خود کرد و به‌عنوان ناظر هیأت رئیسه شورا انتخاب شد.

از سیاسی‌کاری بپرهیزید

فرماندار مشهد در این جلسه با تأکید چندباره خطاب به اعضای شورای شهر مشهد، گفت: با وجود اینکه من فردی سیاسی و نماینده دولت هستم، هیچگاه مصاحبه‌های سیاسی انجام نمی‌دهم؛ شما نیز باید از سیاسی‌کاری بپرهیزید. رضا منصوری اظهار کرد: در قانون شوراهای اسلامی اعضای شورای شهر مشهد از هرگونه سیاسی‌کاری منع شده‌اند؛ مشهد جای کار و تلاش بسیاری دارد و با توجه به میزان کاری که دارد باید برای پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری اهتمام بورزید.

تخریب دولت اصلا جایز نیست

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: باید در نقد عملکرد دولت، انصاف به خرج دهید؛ انتقاد سازنده داشته باشید، اما تخریب دولت اصلا جایز نیست به‌دلیل اینکه همه ما از وجود با برکت مقام معظم رهبری بهره‌مند هستیم و ایشان در جای خودش و هر زمان که مناسب باشد به مسائل ورود پیدا می‌کنند.

منصوری با بیان اینکه از شما خواهش می‌کنم در سال پایانی شورا و فرصتی که باقی مانده است بیشتر با نگاه به قوانین تصمیم بگیرید، اضافه کرد: با پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری فعالیت‌های خود را انجام دهید؛ در امور نظارتی بیشتر ورود پیدا کرده و با تقویت نظارت ها، تقویت زیربناها و زیرساخت‌ها را انجام دهید. وی درخصوص تعداد مصوبات وارد شده به فرمانداری مشهد، عنوان کرد: از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان مردادماه سال جاری تعداد ۲۷۴ مصوبه به فرمانداری مشهد وارد و از این تعداد تنها ۱۲ رأی به هیأت حل اختلاف ارسال شده‌ که از تعداد ۱۲ مورد نیز تنها چهار مورد ابطال و هشت مصوبه دیگر تعیین تکلیف نشده‌اند.