تجارت و سیاحت  بر زیارت غلبه نکند
دنیای اقتصاد:عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه باید گردشگری حلال در مشهد ایجاد کنیم، گفت: نباید تجارت و سیاحت در مشهد بر زیارت امام هشتم(ع) غلبه کند؛ اما تجارت و سیاحت نیز خود سبب افزایش ماندگاری زائر می‌شود. سید جلال فیاضی اظهار کرد: ماندگاری زائر برای شهر مفید و ضروری است بنابراین باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ اما همه هدف نباید ماندگاری زائر باشد و حتی سفرهای یک روزه نیز اتفاق بیفتد. وی افزود: در ارتباط با حضور زائر در مشهد باید چند اقدام صورت گیرد که بخشی از آن مربوط به برنامه‌ریزی‌های حرم رضوی برای زائران است که خوشبختانه آستان قدس رضوی اقدامات خوبی در این ارتباط انجام داده و البته می‌توان کارهای بیشتری نیز انجام داد.
فیاضی تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که بخشی از وقت زائر در خارج از حرم گذرانده می‌شود و در طول تاریخ نیز زیارت با سیاحت و تجارت همراه بوده و مانع از یکدیگر نبودند و در حقیقت این امر مشکلی ندارد که زائر به زیارت امام رضا(ع) برود و وقتی را نیز برای سیاحت و تجارت بگذارد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ما نباید بگذاریم سیاحت و تجارت بر زیارت غلبه کند یعنی محوریت با زیارت باشد و تجارت و سیاحت در حاشیه زیارت قرار گیرند؛ اما از سویی باید وقت زائر در شهر مشهد به نحوی پر شود که بهترین آن سیاحت و تجارت است که هر دو این‌ موارد می‌تواند به اقتصاد شهر مشهد کمک کند.
فیاضی ادامه داد: ما باید سیاحت حلال ایجاد کنیم و مراکز گردشگری و تفریحی را در شهر مشهد گسترش دهیم؛ اما همه این‌ها باید با محوریت زیارت انجام شود و البته زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند، محوریت اصلی سفر آنها زیارت امام هشتم(ع) است و باید ظرفیت سیاحت‌های مذهبی مانند امام زادگان(ع) را نیز تقویت کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه باید تجارت را در شهر مشهد تقویت کنیم، اضافه کرد: این بدان معنا نیست که واحدهای تجاری خود را محل عرضه کالاهای چینی کرده و در واقع برای چینی‌ها اشتغال ایجاد کنیم بلکه باید با تولید اجناس با کیفیت ایرانی آن را به بازار عرضه کنیم.