7راه اینترنتی برای پول درآوردن از گردشگری

مترجم: امیر شاملویی

برای بیشتر مردم سفر کردن به اطراف جهان یک ماجراجویی است که نیازمند پس‌انداز زیادی است. سفر به‌صورتی اجتناب‌ناپذیر وجوه مالی شما را مصرف می‌کند و تا زمانی که مجددا به سرکار بروید و پول لازم را فراهم کنید، باید ماجرای سفر بعدی را در خیال تصور کنید. با این حال می‌تواند این طور نباشد. برخی افراد فکر می‌کنند ایجاد یک وبلاگ سفر کار ساده‌ای است. شروع این کار قطعا ساده است اما اداره آن به‌عنوان یک کسب و کار و تبدیل آن به‌عنوان منبع درآمد کار ساده‌ای نیست. اگر شما می‌خواهید نسبت به ایجاد یک وبلاگ سفر برای لذت و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با خانواده و دوستانتان اقدام کنید، به شما توصیه می‌شود از پلتفرم Note در فیسبوک استفاده کنید تا بتوانید دوستانتان در این شبکه اجتماعی را نیز به آن دعوت کنید، اما اگر قصد دارید از وبلاگ خود به‌عنوان راهی واقعی برای تامین مخارج سفر و درآمدزایی خود استفاده کنید، باید از ابتدا در مورد آن به نحوی تجاری‌تر فکر کنید. یکی از ایده‌هایی که در ابتدا ممکن است به ذهن برسد تجربه استفاده از هتل‌های مجلل یا سایر خدمات گردشگری در زمانی است که با تخفیف یا در فصل غیر اوج سفر قرار دارند. در این شماره سری مطالب «چگونه از گردشگری پول دربیاوریم؟» به چند راه برای کسب درآمد از ایجاد وبلاگ‌های مربوط به سفر و گردشگری می‌پردازیم و در مورد هر یک از این راه‌ها، به جزئیات بیشتری اشاره می‌کنیم؛ راه‌هایی که هم به‌طور کلی برای شما درآمدزا هستند و هم می‌توانید از آنها برای تسهیل سفر بعدی‌تان استفاده کنید.

1. پیدا کردن فرصت‌های تخفیف گردشگری وقتی در ابتدا شروع به راه‌اندازی وبلاگ سفری خود می‌کنید، سعی کنید خبرهای مربوط به تخفیف‌های اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی را در دست داشته باشید. حتی با ایجاد نوعی همکاری با آنها می‌توانید با معرفی مشتری به آنها سود ببرید. البته این در صورتی است که پیش از آن، اقدامی درخصوص به‌دست آوردن ترافیک مناسب انجام داده باشید. این کار برای هر دو طرف مصرف‌کننده و عرضه‌کننده سودمند خواهد بود و برای شما نیز سودی در پی خواهد داشت.

2. شرکت‌های برند یا تبلیغ برندی خاص

وقتی که شما مخاطب کافی داشته باشید، شرکت‌ها به شما نزدیک می‌شوند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. اگر محصولات و خدمات آنان برای مخاطبان شما مناسب باشند و از این تبلیغ رضایت داشته باشید، آنگاه می‌توانید به این تبلیغات پرداخته و برند آنان را به مخاطبان خود از طریق پست‌های شبکه اجتماعی یا بنرهایی در وب‌سایت خود، معرفی کنید. تبلیغ برای یک برند در کنار پرداخت خوبی که به ازای هر بار تبلیغات دارد، می‌تواند درآمدی بلندمدت نیز برای شما به همراه داشته باشد و اعتماد بین طرفین را افزایش دهد.

3. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

ممکن است از شبکه‌های اجتماعی که اخیرا رشد چشمگیری داشته‌اند، خوشتان بیاید. اینستاگرام در حال حاضر فضای مناسبی برای تبلیغات است. برای فعالیت در این شبکه اجتماعی، عکاسی و نحوه تبلیغات با استفاده از آن بسیار مهم است. اگر بتوانید دامنه تبلیغات خود را از طریق وبلاگ به اینستاگرام خود نیز گسترش دهید، خواهید توانست در این چارچوب نیز درآمدزایی کنید.

4. انتشار کتاب‌های الکترونیکی یا فروش کتاب‌ها

اداره کردن یک وبلاگ سفر می‌تواند فعالیتی تمام‌وقت و بسیار خسته‌کننده باشد. یکی از راه‌های تنوع بخشیدن به وبلاگ شما می‌تواند انتشار کتابچه‌های الکترونیکی یا فروش کتاب‌های مربوط به سفر و گردشگری در حوزه‌های مورد علاقه مسافران و گردشگران و مکان‌هایی که آنان دوست دارند به آنها سفر کنند، باشد. وقتی این‌گونه کتاب‌ها رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان قرار بگیرد، می‌تواند وجهه تبلیغی خوبی برای وبلاگ شما ایجاد کند و درآمدزایی بالقوه شما را افزایش دهد.

5. تبادل و همکاری راهی برای افزایش درآمد

برخی افراد فکر می‌کنند تنها با استفاده از ظرفیت‌های خود قادر به دستیابی به سودآوری مورد نظرشان هستند. با این حال، توافق، تبادل و معرفی دوجانبه سایر دست‌اندرکاران این صنعت از جمله سایر وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه‌دهنده خدماتی خاص که مخاطبان زیادی دارند، می‌تواند به شما در راستای دستیابی به مخاطبان بیشتر و در نتیجه ترافیک و قدرت درآمدزایی بیشتر کمک‌ زیادی کند.

6. برنامه‌ریزی سفر

برنامه‌ریزی برای سفرها و ارائه اطلاعاتی به مخاطبان درخصوص نحوه سفر و زمان‌بندی سفرشان به مناطق یا کشورهای دیگر می‌تواند یکی از پتانسیل‌هایی باشد که شما را در دستیابی به مخاطبان بیشتر یاری می‌کند. برای تاکید بر این کار می‌توانید از امکانات دیگری برای پاسخگویی به متقاضیان همانند گفت‌وگوهایی در اسکایپ یا پاسخگویی در شبکه‌های اجتماعی دیگر به روش‌های مختلف نوشتاری یا دیداری،
استفاده کنید.

۷. بازاریابی مناسب

بازاریابی اینترنتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه مالک وبلاگ گردشگری قرار داشته باشد. مذاکره با انواع هتل‌ها و مراکز اقامتی، تفریحگاه‌ها و بسیاری از مراکز گردشگری دیگر و نحوه تعامل با آنان از جمله مسائلی است که باید به دقت پیگیری شود.