بانک ها دوش به دوش تولیدکننده

گروه خبر- معاون سازمان صنعت و معدن استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (تجهیزات صنعتی و کارگاهی) و دومین نمایشگاه تخصصی ابزار آلات و نظافت صنعتی گفت: برگزاری هر ساله این نمایشگاه که نشان از بهاء دادن بخش صنعت دارد کمک می کند تا ارتباط بیشتر و عمیق تری با مخاطبان برقرار شود و انعقاد قراردادهای جدید نیز رکود موجود را برطرف کند.

مجیری با اشاره به روند احداث محل جدید نمایشگاه های استان تاکید کرد: این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است و امیدواریم در دوره های آتی صنایع استان و کشور در محل جدید نمایشگاه های اصفهان حضور کامل تری داشته باشند. وی عنوان کرد: متاسفانه در سال های اخیر رکود حاکم بر صنعت کشور باعث شد شاهد تعطیلی برخی واحدها و افول صنعت باشیم که البته با برگزاری جلسات ستاد تسهیلات و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تلاش کرده ایم بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

معاون سازمان صنعت و معدن استان به اختصاص بودجه هزار میلیاردی به استان اصفهان از مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات کشوری برای حمایت از تولید و صنعت استان اشاره کرد و گفت: موارد و مشکلاتی که در استان قابل حل بود را از طریق جلسات مرتب با دستگاه های مربوطه بررسی و حل کردیم و بخشی که نیاز به ارجاع کشوری داشت را نیز ارجاع داده ایم.

معاون سازمان صنعت و معدن استان ادامه داد: چنان چه مشکلات صنعت حل شود بخشی از مشکلات اجتماعی نیز برطرف می شود چراکه اشتغال زایی و رونق اقتصادی را به دنبال دارد. البته این رونق مشروط به این است که بانک ها از تفکر بنگاه تجاری بودن خارج شوند و در کنار تولیدکننده قرار گیرند و تولیدکننده نیز نگاه سنتی خود را کنار بگذارد و جهانی تر فکر کرده و نگاه تخصصی تری به تولید و صادرات داشته باشد.

مجیری به فقدان شرکت های مدیریت صادرات در استان اشاره کرد و گفت: صنعت در شرایط کنونی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که تنها با اراده جمعی و افزایش رقابت و رقابت پذیری و حمایت مسئولان می توان از این برهه به سلامت گذر کرد. وی تاکید کرد : رسیدن به هدف نهایی که تعالی صنعت و خروج از رکود را در پی دارد، نیازمند زمان و تلاش و پایداری صنعتگران است. مجیری تصریح کرد: توسعه صادرات مهمترین راه برای خروج از رکود است و تولیدکنندگان ما نباید افق فعالیت خود را به یک محدوده خاص متمرکز کنند بلکه نگاه آنها باید جهانی باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (تجهیزات صنعتی و کارگاهی) و دومین نمایشگاه تخصصی ابزار آلات و نظافت صنعتی ۱۴۰ شرکت کننده از استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و آذربایجان شرقی و نمایندگی های فروش کشورهای ترکیه، آلمان و تایوان در ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی گرد هم آمده اند تا آخرین نمونه محصولات و خدمات شرکت ها در زمینه انواع ماشین آلات خط تولید، صنایع و تجهیزات خدمات صنعتی و کارگاهی، ابزار آلات صنعتی، صنایع و خدمات وابسته کارگاهی، نظافت صنعتی و خدمات صنعتی را ارائه کنند.