جایزه صادراتی100میلیاردتومانی
دولت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان را برای پرداخت جوایز صادراتی مصوب کرده که اولویت با صنایع‌«های‌تک» و با ارزش افزوده بالا است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: واحدهای تولید داخل همه دنبال رونق اقتصادی هستند و تلاش دولت نیز رفع کمبودهاست و در این میان، وزارت صنعت، معدن و تجارت از مخترعان، صنعتگران و نوآوری‌های آنها حمایت می‌کند.
نعمت‌زاده گفت: حمایت‌های معنوی از قبیل حمایت از مخترعان و رفع مشکلات مالی را با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: مرجع رسمی اعلام آمار و اطلاعات، بانک مرکزی و مرکز آمار هستند که به نظر می‌رسد اعلام رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی و به‌ موازات آن، رشد صنعت و معدن درست است و البته این آمار مقایسه‌ای میان سه‌ماهه ابتدای امسال با سه‌ماهه سال گذشته است.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری نیز رشد ۱۰درصدی بخش صنعت را حفظ کنیم. نعمت‌زاده با اشاره به حرکت مثبت بخش صنعت در خروج از رکود و دستیابی به رشد ۱۰درصدی گفت: در سال‌های قبل بخش صنعت رشد منفی را تجربه کرده و در سال ۹۱ رشد بخش صنعت منفی ۹.۵ درصد و در سال ۹۲ حدود صفر درصد بوده که این نرخ در سه‌ماهه امسال به ۱۰ درصد رسیده است. وی با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از بخش تولید گفت: دولت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه برای بخش صنعت و معدن کشور در نظر گرفته که این وزارتخانه پیگیر تخصیص هرچه سریعتر آن از سوی دولت است.
نعمت زاده درخصوص لایحه حمایت از تولید، گفت: این لایحه دست سوداگران را در بازار باز نمی‌گذارد و تدابیر لازم برای این موضوع اتخاذ شده است. وی افزود: تولید و صادرات غیرنفتی یکی از راهبردهای عمده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.