رشد 168 درصدی روابط خارجی خراسان رضوی در سال 93
دنیای اقتصاد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در خارج از کشور و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری خارجی توسط این استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 168 درصد افزایش داشت.
به گزارش ایرنا، راضیه علیرضایی بزرگترین دستاورد تجاری این استان در سال گذشته را توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیای شرقی برشمرد و افزود: این امر نتایج موثری برای بسترسازی و ارتقای ضریب تعاملات تجاری با کشورهای هدف به دنبال داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته هفت نمایشگاه اختصاصی کالا با محوریت خراسان رضوی در کشورهای افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان و هنگ‌کنگ برپا شد که این تعداد در مقایسه با سال 1392 از رشد 40 درصدی برخوردار بود.
علیرضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹ هیات تجاری نیز از خراسان رضوی به کشورهای قزاقستان، هنگ‌کنگ، افغانستان، تاجیکستان، اسپانیا و آذربایجان اعزام شد که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۲۰۰ درصد رشد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: طی سال گذشته 11 هیات تجاری نیز از کشورهای افغانستان، عراق، هند، آذربایجان، ترکمنستان و کویت در خراسان رضوی پذیرش شدند که این تعداد در مقایسه با سال 1392 از رشد 266 درصدی برخوردار بود.
علیرضایی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ توانمندی‌های اقتصادی ایران در کشورهای منطقه بهترین راه برای بازاریابی و توسعه تجاری به شمار می‌رود و مشکلات تجاری بین ایران و کشورهای هدف را برطرف می‌کند.وی درباره صادرات این استان به کشورهای هدف نیز تصریح کرد: طی سال گذشته دو میلیون و ۱۵۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۲ از رشد ۱۰ درصدی در وزن و هشت درصدی در ارزش برخوردار بود.