بیل گیتس « اگر یک دلار داشتم، همان یک دلار را برای روابط عمومی خرج می‌کردم» روابط عمومی امروزه به درستی توسط مردم درک نشده است. حتی این حقیقت که این حوزه فعالیت برای مدت‌های طولانی اعلام وجود کرده است. بیل گیتس گفته است:
«اگر یک دلار داشتم، همان یک دلار را برای روابط عمومی خرج می‌کردم.» هیچ‌کس منکر این حقیقت نیست که او اطلاعات زیادی درباره کسب‌و‌کار دارد و ما می‌توانیم چیزهای زیادی را در مورد روش‌هایی که او به وسیله آنها کسب‌و‌کار خود را گسترش داده یاد بگیریم. کسانی که می‌خواهند فعالیت خود را شروع کنند هرگز نباید اهمیت روابط عمومی را دست کم بگیرند و باید حداقل نوعی کمپین روابط عمومی را در جایی که شرکت می‌تواند به طور طولانی مدت رشد کند در نظر داشته باشند، اگرچه ممکن است روابط عمومی خوب به سرعت منافع مالی زیادی را برای شما به همراه نداشته باشد، اما در طولانی مدت، کسب‌و‌کار شما را گسترش می‌دهد.
روابط عمومی چیست؟
تعریف روابط عمومی بسیار دشوار است، چراکه این صنعت گستره است
و پوشش وسیعی از زمینه‌های جدید را ارائه می‌دهد. می‌توانیم بگوییم فرآیندی است که از طریق آن منافع، محتواها و ویژگی‌های مرتبط با یک نهاد خاص در عرصه‌های مختلف برجسته می‌شود.
نقش روابط عمومی
یکی از مهم‌ترین نقش‌های روابط عمومی افزایش شهرت شرکت تا اندازه‌ای است که حسن نیت آن بر همگان مشخص شود. دستاوردهای مالی و افزایش فروش همیشه زمانی ممکن هستند که روابط عمومی شرکت‌ها به درستی اجرا می‌شوند. به هر حال، این تنها دلیل اینکه چرا به اجرای کمپین‌های خوب روابط عمومی نیاز داریم، نیست. در بسیاری از موقعیت‌ها، شرکت‌هایی می‌گویند که آنها نیازی به صرف پول زیادی در بازاریابی یا روابط عمومی ندارند، چراکه آنها نمی‌توانند کسب‌و‌کار اضافی را پذیرا باشند. این راه سالمی برای رشد یک کسب‌و‌کار نیست.واقعیت این است که اساسا پاداش اصلی که دریافت می‌کنید هنگامی است که روابط عمومی شرکت‌ها به خوبی عمل می‌کنند. کمپین روابط رسانه‌ای مهم هستند و باید در مورد اخباری که در دسترس هستند به کار روند. بسیاری از ابزارهایی که در دسترس متخصصان روابط عمومی هستند می‌تواند به مدیریت شهرت برند یا شرکت کمک کند. با این حال، این مورد در بسیاری از اوقات به درستی درک نمی‌شود. روابط عمومی اثرات بد حاصل از اشتباهات را مدیریت می‌کند. ما می‌توانیم بگوییم که روابط عمومی اساسا از شما در رویدادهایی که در آن ایرادی وارد است محافظت می‌کند. این چیزی است که بسیاری از مردم آن را درک نمی‌کنند.
کمپین روابط عمومی خود را در اسرع وقت آغاز کنید!
این تنها نتیجه است که ما می‌توانیم از این نوشتار بگیریم. این بسیار سخت است که نتایج واقعا خوبی را به محض تاسیس یک شرکت بگیریم و من تضمین می‌کنم که حضور روابط عمومی می‌تواند از شدت سختی‌ها در زمان‌هایی دشوار بکاهد. استفاده از روابط عمومی به شما کمک می‌کند تا بهتر با اشتباهات مواجه شوید دسته و پنجه نرم کنیدو بدون توجه به آنچه در حال حاضر به آن اعتقاد دارید، در فروش طولانی‌مدت تان کمک کند. این آن چیزی است که اکنون که در شروع راه هستید بهتر است به آن توجه کنید.



۱۰ نکته‌ای که روابط عمومی می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما انجام دهد
ارائه اعتبار: شما می‌توانید از یک منبع معتبر استفاده کنید که می‌تواند اعتبار برند شما را افزایش دهد.
مشاهده فرهنگ سازمان توسط کارکنان: کارکنان آینده علاقه‌مند هستند که کار جدیدی را بگیرند و آن را در شرکت شما پیاده کنند و روابط عمومی می‌تواند به درستی تمام مزایای کار را در شرکت شما به آنها نشان دهد.
نمایش تخصص و رهبری اندیشه: افراد باهوش که ایده‌های بسیار خوبی دارند چیزهایی را در ذهن می‌پرورانند و تا آن را به اشتراک نگذارند نمی‌توانند آرام بگیرند. روابط عمومی می‌تواند به شما کمک کند تا تخصص خود و مهارت‌های مدیریت شخصی و رهبری را در سطح بالایی نشان دهید.
ترویج مشارکت اجتماعی: این امر بسیار مهم است. روابط عمومی به شما یادآوری می‌کند که سازمان نگران منافع مشتریان خودش است. برخی چیزها مانند این می‌تواند به ویژه در دراز مدت یا در زمان‌هایی که اشتباهی رخ می‌دهد انجام شود.
افزایش فروش: کمپین روابط عمومی شما می تواندجوی مناسب برای افزایش فروش و ایجاد تقاضای بیشتر برای برند شما و آنچه شما ترویج می‌کنید، ایجاد کند.
تقدیر از کارمندان: این ممکن است از طریق فعالیت های جالب توجه انسان دوستانه ، تبلیغات و جوایز انجام
می شود.
ایجاد آگاهی: در مواردی که مردم به خدمات نیازی ندارند و چیزی نمی‌خرند، می‌توانند مشتریان را جذب کنند. به هر حال، وقتی آنها به خدمات مشابه نیاز پیدا می‌کنند، درباره شرکت شما و بخش روابط عمومی آن که متخصص هستند، فکر خواهند کرد.
افزایش برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات: چیزی که شما باید بدانید این است که همیشه بهتر است روابط عمومی همزمان با رسانه‌های اجتماعی و تلاش‌های تبلیغاتی کار کند. ترکیب همه زمینه‌های ممکن و استفاده از تمام کانال‌های ترویجی که برای ایجادشهرت با بیشترین و حتی کمترین بودجه ممکن باشد.
مدیریت بحران: سازمان‌ها با گذشت زمان و تغییراتی که ایجاد می‌شود با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد. در مواجهه با یک بحران شما نیاز دارید که آن را به درستی مدیریت کنید و آن تنها زمانی امکان‌پذیر است که روابط عمومی را با شیوه‌ای موثر انجام دهید. حتی اگر شما از کمپین‌های روابط عمومی در حال حاضر استفاده نمی‌کنید، وقتی با بحران‌های جدی روبه‌رو می‌شوید، تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری مدیریت بحران انجام دهید!
از داستانسرایی استفاده کنید: به منظور نمایش اینکه چگونه مشتریان از ترکیبات سازمان بهره‌مند می‌شوند باید از تکنیک داستان‌سرایی استفاده کنید.