شرکت توسعه از تعمیر باشگاه سوارکاری خوراسگان شانه خالی می‌کند

قائم‌مقام هیأت سوارکاری استان گفت: مشکل اصلی هیأت سوارکاری اصفهان نداشتن یک ورزشگاه اختصاصی است و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم از پرداخت هزینه‌های تعمیر ورزشگاه خوراسگان شانه خالی می‌کند.

مسعود محکم‌کار در مورد برنامه‌های هیأت سوارکاری استان اظهار داشت: در طول سال، برگزاری سه مسابقه کشوری را در دستور کار داریم که این مسابقات به نام نقش جهان نام‌گذاری شده است. این سه دوره مسابقات شامل پرش، زیبایی اسب و استقامت است که امسال نیز برگزار شد. هیأت سوارکاری در بخش مسابقات استانی هم فعال است و امسال تاکنون ۱۸ مسابقه برگزار کرده و تا پایان سال چهار دوره مسابقه دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد.وی ادامه داد: مسابقات استانی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که در کنار مسابقات پرش با اسب، برنامه‌ای را به عنوان تست مبتدی برای کسانی که برای اولین بار وارد این رشته می‌شوند در نظر گرفته‌ایم. مسابقات استقامت را نیز هر ماه در سه بخش ۲۰، ۴۰ و ۶۰ کیلومتر برگزار می‌کنیم و ورزشکاران با توجه به آمادگی اسب‌هایشان، مسافت مسابقه را انتخاب می‌کنند و بعد از آن برای مسابقات قهرمانی کشور که از مسافت ۸۰ کیلومتر شروع می‌شود، آماده می‌شوند.

قائم‌مقام هیأت سوارکاری استان افزود: امسال چهار دوره مسابقه قهرمانی کشور در بخش استقامت در استان‌های مختلف برگزار شده که تیم اصفهان در تمام این مسابقات شرکت داشته است و تا کنون چندین مقام را کسب کرده‌ایم که مهمترین آنها، مقام اول ۹۰ کیلومتر و مقام دوم ۱۱۵ کیلومتر کشور بوده است.محکم‌کار در مورد مسابقات درساژ بیان داشت: ۲ سال است که مسابقات درساژ را در اصفهان آغاز کرده‌ایم و امسال چهار مسابقه در این بخش برگزار شده است و دو مسابقه دیگر باقی مانده که در اسفندماه مسابقات درساژ قهرمانی استان برگزار خواهد شد.وی در پاسخ به این سوال که مسابقات زیبایی اسب در استان اصفهان هم برگزار می شود یا خیر گفت: مسابقات زیبایی فقط در سطح کشور برگزار می‌شود که استان اصفهان در خردادماه میزبان یکی از دوره‌های زیبایی بود و به گفته فدراسیون سوارکاری یکی از بهترین دوره‌ها برگزار شد. وی ادامه داد: متأسفانه این مسابقات به صورت تیمی نیست که رده‌بندی استانی داشته باشد و مالکان اسب، به صورت انفرادی در این مسابقات شرکت می‌کنند اما اسب‌های اصفهان تعداد زیادی از عناوین این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از تعمیر وزشگاه خوراسگان شانه خالی می‌کند

قائم مقام هیأت سوارکاری در پاسخ به انتقادات از نحوه برگزاری و کمبود تجهیزات در مسابقات جام نقش‌جهان اظهار داشت: مشکل اصلی هیأت سوارکاری استان اصفهان نداشتن یک ورزشگاه اختصاصی است و صاحب اصلی ورزشگاه خوراسگان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است. ما سالانه این ورزشگاه را از آنها اجاره می‌کنیم و این شرکت حاضر نیست هیچ هزینه‌ای برای ترمیم این ورزشگاه پرداخت کند.وی افزود: ما حتی یک جایگاه خوبی برای مهمانان و خبرنگاران نداریم و با اینکه بیشترین مقام را بعد از تهران که دارای بهترین امکانات است، در کشور کسب می‌کنیم اما دچار مشکلات سخت افزاری بسیاری هستیم. چندین بار نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم این ورزشگاه را در اختیار بگیریم تا بتوانیم به وسیله اسپانسرها در این مجموعه هزینه کنیم اما متأسفانه این موضوع محقق نشده است.محکم‌کار در همین خصوص ادامه داد: تمام اسطبل‌ها و سیستم‌های برق و آب این ورزشگاه فرسوده شده است و ما هر سال تغییرات زیادی را در این ورزشگاه انجام می‌دهیم اما به دلیل اینکه این مجموعه در اختیار هیأت نیست نمی‌توانیم تغییرات اساسی انجام بدهیم و فقط در حد تعمیرات هزینه می‌کنیم تا بتوانیم این باشگاه را روی پا نگه داریم.قائم مقام هیأت سوارکاری استان در پاسخ به این سوال که تا کنون چه راه‌هایی برای برطرف کردن مشکلات سخت‌افزاری پیدا کرده‌اید بیان کرد: ساخت ورزشگاه اسب‌سواری نیاز به زمین بسیار بزرگی دارد و اصلاً زمین زیر ۵۰ هزار متر به درد این کار نمی‌خورد و خرید و تجهیز چنین زمینی نیاز به سرمایه و امکانات زیادی دارد. متاسفانه از طرف وزارت ورزش هم هیچ گونه امکانات و بودجه‌ای به ما داده نمی‌شود.

احداث 2 باشگاه خصوصی سوارکاری در استان

وی ادامه داد: ۲ باشگاه در استان اصفهان و توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و ما با آنها در حال مذاکره هستیم تا باشگاهی را بسازند که قابلیت برگزاری مسابقات کشوری هم داشته باشد. اگر این ۲ باشگاه در سال آینده به بهره‌برداری برسد شاید بتوانیم مسابقات کشوری را بهتر و آبرومندتر برگزار کنیم.محکم‌کار در پایان گفت: با اینکه هیأت سوارکاری استان اصفهان امسال به عنوان برترین هیأت از نظر فعالیت ورزشی و زیرساخت‌ها شناخته شد اما امکانات بسیار محدودی داریم و حتی دفتر هیأت که در همین ورزشگاه خوراسگان قرار دارد را نیز خودمان ساختیم و این هزینه را هم حاضر نشدند به ما پرداخت کنند. در صورت پایان قرارداد باید آن دفتر را رها کنیم و برویم اما خوشبختانه خود هیات فعالیت خوبی دارد و تمام بخش‌های آن سازماندهی شده است.