کاهش 40 درصدی فروش سینماهای مشهد در ایام نوروز
ایسنا- امسال نیز همچون سالیان گذشته سینماهای مشهد میزبان بخشی از فیلم‌های برگزیده جشنواره فجر در ایام نوروز بودند. اما به رغم افزایش قیمت بلیط سینما، فروش فیلم‌ها به جز دو مورد چندان رضایت بخش نبود. در بین پنج سینمای فعال شهر مشهد می‌توان گفت که تنها مسئولان سینماهای هویزه با فروش 233 میلیون تومان و سینما قدس با فروش 9 میلیون تومان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته راضی بودند.
بهسازی سینما، ایجاد خدمات اینترنت رایگان و سایر امکانات افزوده به مشتریان سینما هویزه را می‌توان از عوامل افزایش میزان فروش این سینما و ارائه بلیط نیم بها و ارزان تر از سایر سینماهای مشهد در تمامی ایام سال و مجهز شدن به سیستم دیجیتال را از عوامل افزایش فروش فیلم‌های سینما قدس در ایام نوروز دانست.
در این ایام و در شرایطی که سینما پیروزی در استراحت مطلق به سر می‌برد و تعطیل بود، سینما آفریقا و سینما سیمرغ که بدون ایجاد هیچ گونه تغییراتی در ساختار خود به روند مشابه سال‌های پیش ادامه دادند، به ترتیب با فروش 28 میلیون و 22 میلیون تومان چندان از فروش خود در این ایام راضی نبوده و با کاهش 40 الی 50 درصدی فروش نسبت به سال گذشته مواجه شدند.به گفته مسئولان این سینماها از جمله عوامل دخیل در این ماجرا می‌توان از عواملی چون تعطیلی سینما در روز شهادت حضرت فاطمه، ایام دهه فاطمیه و تاثیر آن بر انتخاب فیلم‌ها به خصوص در روزهای نخست سال، نحوه غلط چیدمان این فیلم‌ها از سوی شورای اکران فیلم در تهران، کیفیت پایین فیلم های اکران شده امسال نسبت به سال قبل، کاهش مسافران نوروزی به مشهد، که همواره مسئولان از بیان آن ابا دارند و... اشاره کرد.
با نگاه به جدول فروش فیلم های اکران شده سینماهای مشهد در ایام نوروز (از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری) و طبق آمار دریافتی از سوی اداره ارشاد می‌توان گفت «رخ دیوانه» با فروش حدود ۱۱۰ میلیون تومان و «ایران برگر» با ۱۰۰ میلیون تومان بیشترین فروش ها را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.
«استراحت مطلق» نیز با میزان فروش حدود 59 میلیون تومان در رتبه سوم فروش اکران‌های نوروزی قرار دارد.
فیلم‌های «طعم شیرین خیال» بامیزان فروش حدود ۱۷ میلیون تومان و «روباه» با فروش ۶ میلیون تومان پایین ترین میزان فروش را در این ایام داشتند.