پاسخگویی شورا در خصوص ساخت و سازهای جنوب مشهد
تسنیم: نماینده مردم مشهد در مجلس ‌گفت: شورای شهر باید پاسخگوی ساخت و سازهای جنوب مشهد باشد. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: ساخت و سازهای جنوب شهر و ارتفاعات شهر مشهد مسئول مستقیم دارد و نمایندگان مجلس جزء مسئولان مستقیم در این زمینه نیستند چرا که ناظر این مساله شورای شهر مشهد است که مجوز‌ها را صادر می‌کند.
نماینده مردم مشهد در مجلس ‌افزود: مسئول این امر شورای شهر است که در جلسات ماده پنج شرکت می‌کند.
هاشمی با بیان اینکه در هنگامی که برج‌ها ساخته می‌شوند، ما پس از آن اطلاع می‌یابیم، گفت: رسانه‌ها هم همانند ما هستند و متاسفانه به بعضی از جلسات دعوت نمی‌شوند. وی تصریح کرد: ساخت و ساز بر روی کوه یک طیف کلی است و ما می‌گوییم بر روی گسل و مشرف به حرم چیزی نباید ساخته شود و پس از آن هم هر قانون یک مجری عمل کننده به آن دارد و اینجا کسانی هستند که مسئولیتی دارند و باید پاسخگوی این موضوع هم باشند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در زمینه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: سال ۲۰۱۷ جز تعهدات دولت در حوزه سازمان کنفرانس اسلامی است و اکنون استانداری با کمک دولت در حال برنامه‌ریزی است. اقداماتی انجام شده و قرار است در بودجه مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم این کار هر چه سریع‌تر انجام شود.