داروسازی خوارزمی  آماده رقابت سبز
شرکت داروسازی خوارزمی برای قرار گرفتن در جمع صنایع سبز و حفاظت از محیط زیست گام های اساسی برداشته و تلاش دارد با ایجاد بهترین غرفه صنعت سبز و ارائه عملکرد های زیست محیطی خود در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی امسال نظرها را به این شرکت معتبر دارویی جلب کند. دکتر محمد پور وزیری مدیرعامل شرکت داروسازی خوارزمی در گفت و گویی همزمان با شروع به کار این نمایشگاه با بیان اینکه در حال حاضر بحث محیط زیست به عنوان یک محور در کشور مطرح است و مسائل زیست محیطی خاکریز اول دولت تدبیر و امید برای مقابله با چالش‌هاو تنگناهای زیست محیطی است، اعلام کرد: به تبعیت از این حمایت‌ها، شرکت داروسازی خوارزمی نیز طرح‌ها و برنامه ریزی مناسبی را برای شناخت آلاینده‌ها ، منابع تولید و اثرات و راهکارهای زیست محیطی برای حذف این آلاینده ها در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: در این راستا، خوارزمی خط مشی سیستم مدریت یکپارچه و تعهد بر پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی را اتخاذ کرده و در اولین قدم با تبعیت از الگوی مصرف در سال ۹۲ اقدام به اخذ گواهی ISO ۱۴۰۰۱ نموده و متعاقب آن به عنوان واحد تولیدی و صنعتی نمونه در طرح صنعت سبز منطقه برق آزادی برگزیده شد.
به گفته دکتر پور وزیری، شرکت با رویکرد استقرار سیستم های مدیریتی دارای عملکرد شاخص مدیریت مصرف و انرژی الکتریکی و همچنین احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی رو به جلو حرکت می کند.
وی تصریح کرد: کنترل ادواری سیستم و اندازه گیری آلاینده های خروجی هوا و پساب حاصل از آن و کنترل آلاینده های صوتی و مدیریت پسماند به عنوان شاخص های تاثیرگذار در سلامتی کارکنان جامعه نیز به صورت ویژه در این شرکت اعمال شده است.
مدیرعامل شرکت داروسازی خصوصی اظهار امیدواری کرد که با افزایش بهره وری انرژی و کنترل آلاینده های زیست محیطی، این شرکت بتواند همواره به عنوان تلاشگر صنعت در راستای حفظ محیط زیست و منافع ملی پیشگام باشد.
وی در خاتمه خاطر نشان ساخت این شرکت همواره تلاش دارد به موازات ارتقاء کیفی محصولات دارویی خود الزامات زیست محیطی را به دقت رعایت نموده و فضایی در تولید داروهای خاص از جمله داروهای ضد سرطان ایجاد کرده که موارد زیست محیطی به صورت ویژه در تمام خطوط تولید اعمال شده به گونه ای که این شرکت به عنوان تولید کننده داروهای خاص پیشقدم در رعایت محیط زیست لقب گرفته است.
پوروزیری در عین حال با ارائه پیشنهادی به مسئولان ارشد محیط زیست کشور گفت:چنانچه در انتخابات صنایع سبز با دقت زیاد و بدون در نظر گرفتن پاره ای توصیه ها و سلیقه ها عمل کنند این واحد مانند ده ها واحد دیگر قطعا به کمک محیط زیست خواهند آمد.

*دکتر پور وزیری مدیرعامل: معتقدیم بحث محیط زیست یک محور و اولویت مهم کشور و دولت تدبیر و امید است و تلاش داریم با رویکرد مناسب و برنامه ریزی بهتر و رعایت دقیق الزامات زیست محیطی به گواهی صنعت سبز دست یابیم