جایزه آلمانی برای آهنگساز ایرانی

کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده بین‌المللی کمانچه که این روزها نام او به علت دو برنامه برگزاری تور کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت» و کنسرت دو نوازی همراه با اردال ارزنجان، نوازنده باغلاما از ترکیه سر زبان‌هاست، برنده جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان شد.این جایزه برای آلبوم «هاونیاز» آخرین آلبوم رسمی منتشره کیهان کلهر تعلق گرفته است که در دسته موسیقی «فولک/ ملل» قرار می‌گیرد.

زندگی «روح‌الله خالقی» فیلم می‌شود

فیلم مستند «آبی‌تر از آسمان» در پنجاهمین سال درگذشت استاد روح‌الله خالقی، زندگی پرفراز و نشیب‌ این موسیقی‌دان برجسته و خالق تصنیف «ای ایران» را با کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدحمید میرحسینی روایت می‌کند. در این فیلم مستند افرادی همچون عبدالوهاب شهیدی، شهرام ناظری، زنده یاد مصطفی کمال پورتراب، فضل‌الله توکل، فرهاد فخرالدینی، لوریس چکناواریان، فریدون شهبازیان، بزرگ لشکری، بهمن رجبی، حسن ناهید، احمدرضا احمدی، شاهین فرهت، هما گل گلاب و کامبیز روشن روان حضور دارند.

هم‌نوازی مسعود شعاری و پژمان حدادی

مسعود شعاری نوازنده سه‌تار و پژمان حدادی نوازنده سازهای کوبه‌ای را می‌توان از برترین نوازندگان سال‌های اخیر موسیقی ایران دانست؛ دو هنرمندی که به شکلی مستمر، آثار بسیاری را در ایران و خارج از کشور به اجرا درآورده‌اند و حالا این دو نوازنده و آهنگساز، با یکدیگر اثری مشترک نواخته‌اند که آهنگسازی آن را سینا شعاری برعهده داشته است. این موضوع را می‌توان نوید آغاز اتفاقی خوش دانست، به‌خصوص اینکه به گفته‌ این دو هنرمند، قرار است این همکاری ادامه داشته باشد و به اجراهای زنده و شاید ضبط اثر منجر شود. مسعود شعاری و پژمان حدادی البته پیش از این نیز با یکدیگر نواخته‌اند، آن زمان که گروه موسیقی دستان با آوازخوانی استاد «شهرام ناظری» تور کنسرت‌های خود را برگزار می‌کرد.