«بیمه ایران»، شرکتی به بزرگی 50درصد بازار
گروه بنگاه ها- شرکت بیمه ایران در سال گذشته با صدور 5/13میلیون فقره بیمه‌نامه مبلغ 44هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این میزان برابر با 49درصد کل بازاربیمه کشوراست ، به گفته سهامیان مقدم ، این شرکت تا کنون یک و نیم برابر سرمایه، سود خالص ویژه به دولت پرداخته است. مدیرعامل بیمه ایران همچنین درخصوص فعالیت شرکت متبوعش می‌گوید: شرکت بیمه ایران در حوزه‌های ارزیابی و مدیریت ریسک و نوآوری در صنعت بیمه کشور باید به مثابه الگویی برای دیگر شرکت‌ها باشد. وظایف این شرکت در تحقق محورهای اجرایی اصل 44 در چند محور تعریف می‌شود. رقابت‌پذیری، کارآمدی، بهره‌وری، اشتغال‌زایی و بهره‌وری از امکانات بخش خصوصی، محورهایی هستند که شرکت بیمه ایران در قالب ساختار دولتی اما به شکل بخش خصوصی دنبال می‌کند.
به گفته سهامیان مقدم ، در شرایط فعلی برای این که بتوانیم ریسک‌های بزرگ بیمه‌ای را پوشش دهیم، باید از سطح توانگری مطلوبی برخوردار باشیم. سرمایه بیمه ایران امروز با ۱۰ برابر ارتقا، هم‌اکنون به ۲۰‌هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و در فاز بعدی بنا بر این است که این سرمایه به ۵۰هزار میلیارد ریال بالغ شود.
دربیمه ایران شاخص استراتژی‌هایی تعریف شده که خود زمینه ارایه طرح‌های جدید شد. بیمه عمرروستاییان ازمحل یارانه‌های نقدی ، بیمه عمرحقوق مضاعف بازنشستگی تا پایان عمربرای کارکنان حقوق بگیر، بیمه‌های عمربرپایه طلا ،بیمه‌های عمرسرمایه پرداختی به صورت واحد پول بین المللی وبیمه‌های عمرمسکن درجهت پاسخ به نیازهای جامعه اقدامات موثری انجام داده است که به زودی این طرح‌ها پس ازتصویب و کسب مجوز از بیمه مرکزی ارایه خواهد شد. طرح‌های مذکور می‌تواند اثرنرخ تورم دربیمه نامه‌های آتی را خنثی و تنوع سرمایه گذاری و استفاده از طلا و ارزجذابیت بیمه‌های عمر را دوچندان نماید .