مهدیس فرقانی
اگرچه سال ۹۱ به پایان رسید و برخی از فروشنده‌ها در بازار مسکن سعی داشتند تا قبل از شروع سال جدید واحد خود را به‌فروش برسانند، اما از روز هفدهم فروردین ماه شواهد در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی حاکی از این خبر است که همچنان در بازار معاملات مسکن هنوز مالکانی هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قصد دارند واحد خود را به خریدار تحویل دهند، زیرا در بین فایل‌های آگهی شده در توضیحات برخی از واحدهای فروشی عنوان «فوری فروشی» استفاده شده است.

از طرف دیگر همچنان فروشنده‌های واقعی هم در بازار مسکن حضور دارند، زیرا در برخی از فایل‌های فروشی، مالکان خود را به عنوان «فروشنده واقعی» معرفی می‌کنند تا شاید از این طریق بتوانند نظر مشتری را جلب کنند و سریع تر معامله فروش را انجام دهند.
برای مثال در دو سه روز گذشته، یک واحد مسکونی ۱۶۵ متری قدیمی‌ساز که البته بازسازی شده است در خیابان طالقانی، متری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است و مالک خود را به عنوان فروشنده واقعی معرفی کرده است.
همچنین در خیابان زعفرانیه واحدی با متراژ 50 متر مربع به همراه حیاط مستقل با قیمت 470 میلیون تومان به خریدار عرضه شده و فوری فروشی در این فایل ذکر شده بود.