زلزله با هیچ کسی آشنایی ندارد، جوری خصومت هم دارد. مثل زلزله بم، زلزله خراسان جنوبی....زلزله که می‌آید با همه خصومت دارد؛ وقتی می‌آید می‌زند و همه چیز را پشت سرش خراب می‌کند و می‌کشد و بعد آرام می‌شود.

بعد از زلزله و کهنه شدن داغ‌هاست که بازماندگان به یاد خرابی و بی‌خانمانی می‌افتند و آنجاست که باید به یاد آنها باشیم و آنها را از یاد نبریم. یکی از این زلزله‌هایی که با آن که چند ماهی از آن می‌گذرد اما هنوز دردهایش تازه است؛ زلزله‌ای است که در خراسان جنوبی آذربایجان آمد و خانه‌ها و آدم‌های زیادی را در خود فرو برد. زلزله‌ای که هنوز که هنوز است داغش تازه است و هنوز هم به یاری و همدردی مردمی که در هر جای کشور هستند احتیاج است. هنرمندان و ورزشکاران از نخستین روزهای وقوع این حادثه همراه مردم خراسان جنوبی شدند و کمک‌هایشان را به مناطق زلزله‌زده فرستادند و خودشان هم رفتند تا شاید تسلای دل بازماندگان باشند. کمک‌هایی که هنوز هم ادامه دارد. هنرمندان تئاتر هم به سهم خودشان در چند ماهی که از وقوع زلزله گذشته با برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی و اختصاص سانس‌هایی از اجراهایشان به مردم زلزله‌زده کمک کردند.

نمایشنامه‌خوانی‌هایی که دور جدید آن در فرهنگسرای ارسباران باز هم ادامه دارد و هنرمندان شناخته‌شده تئاتر آثار نمایشنامه‌نویسان بزرگ را بازخوانی می‌کنند. این دوره جدید نمایشنامه‌خوانی از همین هفته پنجشنبه 3 اسفند، بار بازخوانی نمایشنامه خانه ب، کارگردان مسعود رایگان با بازی رویا تیموریان و هانیه توسلی و... آغاز می‌شود. این برنامه که ساعت هفت شب آغاز می‌شود، در روز جمعه 4 اسفند میزبان نمایش « و اینک انسان» به کارگردانی و نویسندگی محمد رضایی راد با حضور افشین هاشمی است. این نمایش ابتدای بهمن در آمریکا نیز اجرا شده بود. روز شنبه 5 اسفند، ساعت 8 شب نیز نمایشنامه متران پاژ، با بازی و کارگردانی الهام پاوه‌نژاد، به همراه پریزاد سیف، مهدی عبادتی و کامبیز بنان خوانده می‌شود. این نمایش‌ها بلیت فروشی ندارد و بلیت‌های آن به همت عالی کسانی که برای دیدنشان می‌روند رونق می‌گیرد. اگر شما هم دوست دارید در راه کمک به هموطنان زلزله‌زده آستین بالا بزنید، سه روز آینده فرصت خوبی است تا بلیت بخرید و از اجرای نمایشنامه‌خوانی‌ها هم لذت ببرید. یادتان باشد هفت شب سید خندان خیابان جلفا خیابان ارسباران فرهنگسرای ارسباران..