مسئولان پای تخت  بیماران صنعت
نفس صنعت از مشکلات متعدد و شدت بیماری نقدینگی و اعمال فشار بانک‌ها و ادارات بستانکار دولتی و ... به شماره افتاده و اگر کاری برای رفع موانع تولید انجام نشود شاید دیگر تنفس مصنوعی هم کارساز نباشد. وقتی سازمان حفاظت محیط‌زیست اواخر هفته گذشته از رسیدن وضعیت هوای تهران و چند شهر صنعتی دیگر چون کرج، اصفهان و مشهد به وضعیت هشدار خبر داد، استانداران دست به کار شدند و با تعطیلی‌های اضطراری سعی کردند کمکی به حل این مشکل بکنند...
... با این حال وقتی شهرهای صنعتی به‌دلیل آلودگی هوا هم تعطیل می‌شوند دودش به چشم صنعت می‌رود، تولید دچار اخلال می‌شود و مدیران صنعتی برای تداوم تولید باید برنامه‌ریزی مضاعف انجام دهند.
وقتی در ماه‌های سرد سال روند گازرسانی مختل می‌شود اولین راهکار قطع گاز صنایع برای تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی است.صاحبان صنایع در کنار این موارد باید هزینه‌های سنگین ناشی از اعمال تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران را هم بپردازند که این روزها بلای جان تولید و اشتغال در کشور شده است.نوسانات مداوم نرخ ارز و به تبع آن آشفتگی بازار مواد اولیه جان تولیدکننده‌ها را به لب‌شان رسانده، هزینه‌های سربار تولید به شدت افزایش یافته و انقباض نظام بانکی هم مزید بر علت شده تا نفس تولید به شماره افتد.مقامات دولتی طی هفته‌های اخیر با دیدار از واحدهای صنعتی سعی کرده‌اند راهی برای حل مشکلات آنان بیابند.
مقامات ارشد اجرایی این روزها در شهرک‌های صنعتی حضور می‌یابند تا همدلی خود را با صاحبان صنایع نشان داده و به آنان دلگرمی بدهند.فعالان تشکل‌های بخش خصوصی هم در همین حین به ملاقات با فعالان بخش تولید روی آورده و سعی دارند حضور پررنگ‌تری در مراکز صنعتی و تولیدی داشته باشند تا از قافله تحرکات اخیر عقب نمانند.
دکتر نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشور طی هفته‌های اخیر با حضور در چند شهرک صنعتی از برخی واحدهای مولد دیدار به عمل آورد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
هرچند حضور مدیران دولتی و مدیران تشکل‌های خصوصی در بین صاحبان صنایع در نفس خود اتفاقی میمون و امیدبخش است اما صنعت برای ماندن به اقداماتی عاجل و عملی نیاز دارد و مسکن‌هایی از این دست دیگر جواب نمی‌دهد.حفظ صنایع و اشتغال در شرایط پرالتهاب کنونی مستلزم بازنگری در سیاست‌های دولتی و بانکی در قبال صنعت و تولید و تلاش برای رفع موانعی است که تولید را به محاق برده است.