سرمایه‌گذاری در بخش املاک و ساختمان و طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت چالاک و مطمئن - ۶ خرداد ۹۲
شرکت ساختمانی معلم با بنیانی از دانش و فن آوری روزآمد ساختمانی، متعهدانه در مسیر ارتقاء کیفیت و تعالی سازمان تلاش می‌کند. شرکت ساختمانی معلم (سهامی خاص) نوزدهم خردادماه سال 1371 توسط موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تأسیس شد و از سال 1386 کانون فعالیت‌های اقتصادی خود را برسرمایه گذاری در بخش ساختمان و تولید انواع کاربری‌های ساختمانی برای کلیه متقاضیان متمرکز نمود. شرکت ساختمانی معلم در چارچوب ترسیم برنامه‌های استراتژیک خود، از طریق اجرای پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ با تکنولوژی‌های مطلوب فنی، مهندسی و اجرایی و رعایت مصالح و منافع خریداران، ترویج و تعمیق خدمات پس از فروش در حوزه ساخت و سازها به منظور جلب رضایتمندی خریداران و نهایتاً تحصیل منافع و سود متعارف جهت سهامداران محترم موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که قشر عظیم زحمت‌کش و فرهیخته فرهنگیان کشور هستند ، تاثیرگذاری مثبت بر شرایط عمومی بازار مسکن کشور به مثابه اهداف کلان برنامه‌های خود داشته است .
این شرکت با اتکاء به سرمایه‌های انسانی توانمند و دانش محور و بهره‌مندی از سرمایه نقدی و دارایی‌های فیزیکی سهامداران فرهیخته خود، توانسته از طریق شناسایی و خلق فرصت‌های بهینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی دارای توجیه فنی و اقتصادی و شناسایی زمینه‌های مطمئن و مطلوب مشارکت متقابل با دیگر فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان، روندی رو به رشد از تعالی سازمانی و بازدهی مناسب فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را تجربه نماید، به نحوی که با سرمایه‌ای معادل پانصد میلیارد ریال منقسم به پانصد میلیون سهام یک هزار ریالی معطوف به شاخص‌های مطلوب عملکردی، تمهیدات لازم برای تبدیل به شرکت سهامی عام و ورود به فرابورس را فراهم نموده است . بر پایه سیاست‌های اجرایی مدون و پیاده سازی روش‌های کارآمد و عملی مدیریت در ساختار سازمانی و تشکیلاتی، این شرکت موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت (۹۰۰۱ISO ویرایش ۲۰۰۸ ) گردید که متعاقباً در پی تجدید ارزیابی‌ها گواهینامه مذکور تمدید و از این طریق شرایط لازم برای ارتقاء مستمر، استانداردهای کیفی فعالیت و اعمال سیستم موثر کنترل و نظارت سازمانی در ابعاد متنوع فراهم و پیگیری شده است . شرکت ساختمانی معلم به عنوان یکی از ۱۰شرکت برتر ایران در عرصه سرمایه‌گذاری در املاک و پروژه‌های ساختمانی کشور، اهتمام لازم را در مسیر شناخت، انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی‌های برتر ساختمانی به انجام می‌رساند و در این راستا با تکیه بر اعتبار نام تجاری (Brand) مطلوب ، اعتماد و اطمینان روزافزونی را در میان فعالان این صنعت و نیز متقاضیان خرید تولیدات ساختمانی به دست ‌آورده است .
با نگاهی گذرا به پیشینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شرکت ساختمانی معلم، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های سایت I و F در بام تهران ، مسکونی دکتر حسابی، زعفرانیه تهران ، مسکونی 812 و 813 مهرشهر کرج، گلسار ساری ، مجتمع مسکونی ایران زمین ، مجتمع مسکونی نور ، مسکونی جمال آباد، تجاری - اداری سپهبد قرنی، تجاری - اداری نگین قلهک، سبلان ، پروژه آموزشی - اداری فاطمیه و .... در کارنامه شرکت به ثبت رسیده و پروژه‌های بزرگ ساختمانی دیگری با کاربری‌های متنوع توسط شرکت (به صورت انحصاری و یا مشارکتی) تعریف و برنامه‌ریزی و در حال اجراء و ساخت است که از جمله آنها می‌توان به پروژه‌های تجاری-اداری -فرهنگی و ورزشی پارس ، تجاری- اداری فرمانیه ، تجاری- اداری نگین جنت آباد، تجاری صفائیه یزد، تجاری- اداری آناهیتا، پروژه مسکونی دیباجی ، مسکونی آجودانیه، ‌برج‌های دو قلوی یادمان اردبیل ، مسکونی نگین پاسداران، اداری-مسکونی الوند،‌ مسکونی جماران، اداری- مسکونی البرز و ... اشاره نمود. شایان ذکر است با استناد به نقشه راه تدوین شده برای فعالیت‌های شرکت و نیز برنامه توسعه پنج ساله که همتراز با برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی میهن اسلامی‌مان است، انشاء ا... شرکت ساختمانی معلم به چشم انداز رفیع فعالیت‌های اقتصادی خود در قالب الگویی از یک شرکت موفق و کارآمد ساختمانی در کشور و منطقه نائل خواهد شد و موجبات رضایت حق تعالی و سهامداران فرهیخته خود را بیش از پیش فراهم خواهد نمود.
بی تردید جدا از بحث کارآمدی سازمانی و هدایت مطلوب فعالیت‌های اقتصادی شرکت ، فراهم بودن بستر یا محیط پیرامونی آن بر پایه متغیرها و پارامترهای اقتصاد کلان و شرایط اجتماعی- سیاسی و قانون‌گذاریِ موثر بر تصمیمات و اقدامات فعالان صنعت ساختمان ، از جمله الزامات اجتناب ناپذیر برای نیل به اهداف ، استراتژی‌ها و چشم انداز آتی فعالیت‌های شرکت ساختمانی معلم محسوب می‌شوند . لذا این شرکت ضمن پایش کلیه تحولات محیط پیرامونی و اتخاذ استراتژی‌های متناسب، با درک واقع بینانه تحریم‌ها و تهدیدات بین‌المللی متوجه برنامه‌های صلح آمیز انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به توصیه‌های مقام عظمای ولایت پیرامون اقتصاد مقاوتی و لزوم حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، از متولیان قانون گذاری و بویژه مسئولان محترم حوزه سیاست گذاری و هدایت اقتصاد ملی انتظار دارد با فراهم نمودن شرایط ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بهای نهاده‌های تولیدی بخش ساختمان، امکان رشد هر چه بیشتر فعالیت‌های این بخش را در کشور فراهم نمایند. زیرا با بروز و تشدید شرایط تورمی، اطمینان و اعتماد سرمایه‌گذاران از بازارها، سلب و منابع سرمایه ای به جای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و اشتغال زای اقتصادی همچون بخش ساختمان و مسکن (که به عنوان صنعتی پیشرو ، رونق و رکود سایر فعالیت‌ها وابسته بدان است ) در بخش‌های غیر مولد، واسطه‌ای و دلالی سرمایه‌گذاری خواهند شد. در همین چارچوب، تردیدی نیست که اتخاذ سیاست‌های مناسب در عرصه‌های مالی، پولی و ارزی از سوی دولت می‌تواند به رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های سالم و مولد بخش ساختمان بیانجامد و منافع عمومی کشور اعم از منافع سرمایه‌گذاران، متقاضیان و خریداران تولیدات ساختمانی را هم زمان و سازگار با یکدیگر قابل تامین و دستیابی نماید.