گاراژ دوطبقه تیم ولبورن، مالک سابق کارخانه تولیدکننده کابینت و ملزومات آشپزخانه، در آلابامای آمریکا با وسعتی بیش از 1300 مترمربع 12 خودرو را در طبقه بالا و 6 خودرو را در طبقه زیرین خود جای می‌دهد.

دیوارها از آجرهای اعلای نیو اورلئان است و کف سیمانی چنان پوشانده شده که ظاهری چون سنگ دارد. پیشخوانی از درخت ماهون کوبایی برای خوردن و نوشیدن، آشپزخانه‌ای از گرانیت و فضایی همچون سالن نمایش با 8 صندلی از دیگر قسمت‌های این گاراژ هستند که در مجموع 1 میلیون دلار ارزش دارد و به گفته آقای ولبورن هم‌قیمت خانه اوست. گاراژها که زمانی فضایی برای جای دادن دوچرخه‌ها و انبار کردن وسایل چمن‌زنی و حتی چیزهای دور ریختنی بودند، حالا به فضاهایی ناشناخته و لوکس برای آرام گرفتن خودروهای آمریکایی‌ها تبدیل شده‌اند. گاراژها هر روز بیش از قبل پر می‌شوند از اسباب‌بازی‌هایی گران‌قیمت همچون تلویزیون‌های بزرگ مسطح، بالابرهای خودرو و خودروهایی فوق‌العاده. لو دِروزیِر، مدیر یک دفتر معماری در میشیگان می‌گوید: «مردم این گاراژها را درست مانند بخش‌های دیگر خانه‌شان می‌پندارند». به گفته او قیمت پروژه‌های نوسازی و تعمیر این گاراژها در 5 سال گذشته بین 15 تا 20 درصد افزایش یافته است. ریک کروگ، مدیر دفتر معماری دیگری در ایالت کانتیکت می‌گوید این افزایش 50 درصد ظرف 3 سال گذشته بوده است. او می‌گوید سال گذشته گاراژی 130 متری طراحی کرده که 4 خودرو را بالای کف نگه می‌داشته است و یک سالن نشیمن با یک آشپزخانه و سرویس کامل حمام به فضای پارک این 4 خودرو مشرف بوده است. مالک خانه که از فعالان بخش انرژی‌های پایدار بوده می‌خواسته دید به خودروهای مدرن الکتریکی‌اش از چند زاویه ممکن باشد، بنابراین طبق خواسته‌اش بین این فضاها دیواری شیشه‌ای تعبیه کرده‌اند. آقای کروگ می‌گوید ساخت این مجموعه و نورپردازی و نصب سیستم‌های صوتی این گاراژ بیش از 1 میلیون دلار هزینه داشته است. این گاراژها که دیگر به فضایی برای سرگرمی تبدیل شده‌اند در واقع حول خودروها طراحی می‌شوند. خودرو ممکن است روی سکویی چرخان پارک شده باشد که دور و برش را آشپزخانه، میز و صندلی‌هایی برای خودرو و نوشیدن و یک فضای نشیمن گرفته است. بنابراین کاملا به بخشی از خانه تبدیل شده‌اند. آقای دِروزیِر می‌گوید دلیل این است که مردم دوست دارند خودروهایشان را به نمایش بگذراند، بنابراین دوستانشان را به مهمانی در این گاراژها دعوت می‌کنند.

آقای دِروزیِر اخیرا کار ساخت گاراژی 575 مترمربعی در حومه دیترویت را به پایان برد. صاحبخانه خودروهای خاصش را در گاراژی با ظرفیت 8 خودرو نگه می‌داشت و گاراژ مجزای دیگری با ظرفیت 6 خودرو به خودروهای مورد استفاده روزانه خانواده اختصاص یافت. ساخت گاراژ اول به تنهایی بیش از 1 میلیون دلار هزینه برداشت. مارک پترسون مالک دیگری در حومه میلواکی است که گاراژش با ظرفیت 8 خودرو پر است و دیگر جا ندارد. علاوه بر سه خودروی متعلق به فرزندانش، او 30 موتورسیکلت هم دارد. گاراژ 560 متری او مجهز به بالابرهایی هیدرولیکی و مکانیکی است و مانند همتایانش آشپزخانه و فضاهایی برای خوردن و نوشیدن و معاشرت دارد و 7 تلویزیون مسطح بزرگ هم در 3 تراز مختلف اینجا و آنجا نصب شده‌اند. آقای پترسون که بیشتر آخر هفته‌ها را در این گاراژ می‌گذراند، می‌گوید: «می‌توانم یکی از موتورسیکلت‌هایم را تعمیر کنم و همزمان یک مسابقه فوتبال هم تماشا کنم. واقعا کیف دارد.» جور کردن این بساط 500 هزار دلار خرج روی دست او گذاشته است.براساس تحقیقی در سال 2011 نزدیک به 29 درصد گاراژهایی که در آمریکا ساخته شده‌اند دست‌کم برای ساخت 3 خودرو جا دارند. علاوه بر گسترش فضا، ارتفاع سقف گاراژها هم بیشتر شده است که نشان از افزایش توجه خانواده‌ها به این بخش تازه از خانه است. اکثریت مطلق کاربران این گاراژها، نزدیک به 70 درصد، مردان هستند. گاراژهای لوکس با جایگاه‌هایی فاخر برای خودرو، پرده دیگری از عشق پایان‌ناپذیر آمریکایی‌ها به خودرو است. اگرچه ممکن است ساخت این گاراژها و تزئین آنها با مصالح گران‌قیمت و در آخر پر کردنشان با خودروهایی خاص و لوکس افراطی و اسراف‌کارانه به نظر بیاید، برای خانواده‌های مالک آنها بخشی جدایی‌ناپذیر از خانه است. آنها با ایجاد تغییرات بسیار و صرف هزینه‌های سنگین خودروهایشان را به فضای گرم خانه می‌آورند، دور و برشان می‌چرخند و دوستان و آشنایان را به دیدار آنها دعوت می‌کنند. اگرچه بحران اقتصادی و هزینه‌های سرسام‌آور ساخت گاراژ و خرید خودرو ممکن است روند رو به رشد تکثیر این گاراژها را مختل کند، ایده آن برای بسیاری آمریکایی‌ها درست و تحققش لذت‌بخش است. آمریکایی‌ها گاراژ خانه‌شان را دوباره کشف کرده‌اند.