اسم این الاغ از این به بعد جیگر است!
کاظم سیاحی
صداپیشه جیگر
خوب این هیجان‌انگیز است که یک عروسک که تو با آن کار کرده‌ای بتواند محبوب شود، این محبوبیت خیلی ربطی به من ندارد، ایده و مجری اصلی این کار آقای طهماسب و جبلی هستند و آنها با ایده‌پردازی قوی‌ای که دارند می‌توانند آنقدر خوب یک عروسک را جان بدهند. یادم می‌آید سال گذشته وقتی عروسک الاغ به گروه اضافه شد، آقای طهماسب از همه خواستند برای اسمش نظر بدهند و هرکسی هر اسمی که به ذهنش می‌رسید گفت و چند ساعت بعد آقای طهماسب خودشان گفتند اسم این عروسک از حالا به بعد «جیگر» است.
و حتی همین اسم ساده کمک شایانی به محبوبیت این عروسک کرد. همه ما وقتی یک عروسک به جمع اضافه می‌شود، به جای آن حرف می‌زنیم و هر کسی که صدایش نزدیک باشد، آن عروسک را صداپیشگی می‌کند، من هم توانستم صداپیشه جیگر باشم.
فکرش را هم نمی‌کردم آنقدر این عروسک محبوب شود، آنقدر محبوب شد که شایعه ممنوع‌التصویری اش هم سر زبان‌ها افتاد، من بعد از تمام شدن کلاه قرمزی 90 وقتی رسانه‌ها را دیدم از محبوبیت جیگر تا این حد واقعا شگفت‌زده شدم.
کار کردن با حمید جبلی و ایرج طهماسب دنیای جذابی دارد، به نظرم می‌شود از میان صحبت‌های آنها یک کلاس آموزشی هنری پیدا کرد، آنها به شدت کوشا و سخت‌گیر هستند، اما مهربانی‌شان به تو این اطمینان خاطر را می‌دهد که با خیال راحت کار کنی. مشاوره‌های درست آقایان طهماسب و جبلی هر سال می‌تواند به عروسک رنگ و بوی بیشتری بدهد. آنها سرشار از ایده‌های مختلف هستند و وقتی یک عروسک به گروه اضافه می‌شود، مطمئن می‌شوند که آن عروسک می‌تواند در جذب مخاطب بسیار خوب عمل کند.