جدیدترین فهرست سالانه رضایت صاحبان خودرو در آمریکای شمالی به‌تازگی منتشر شد. ژاپنی‌ها به پرچم‌داری لکسوس در صدر این فهرست قرار گرفتند و آمریکایی‌ها در قعر آن.

این فهرست را نشریه معتبر Consumer Reports هر سال در آمریکای شمالی منتشر می‌کند و بر اساس آنچه در آخرین روزهای ماه فوریه سال جاری طی مراسمی در واشنگتن منتشر کرد، 8 خودرو از 10 خودروی برتر این فهرست ساخت ژاپن هستند و در مقابل 8 خودرو از 10 خودروی انتهای آن ساخت آمریکایی‌ها (از جمله سه خودروساز بزرگ دیترویت) - و از دید خریداران آنها وطنی- هستند. در میان خودروهای آمریکایی کادیلاک به لطف کیفیت خودروهای سواری‌اش بیشترین امتیاز را کسب کرده (63 از 100) و در رده چهاردهم ایستاده است. صاحبان اصلی‌ترین خودروهای جنرال موتورز و تقریبا تمامی خودروهای ساخت کرایسلر روی خوش به این دو خودروساز بزرگ آمریکایی نشان نداده‌اند. دوج، از امیدهای کرایسلر برای موفقیت در بازار آمریکا، با کمترین امتیاز (46 از100) در پایین‌ترین رتبه این فهرست قرار گرفته است. فورد دیگر خودروساز بزرگ آمریکایی است که به دلیل کارکرد نه چندان مناسب موتور توربوشارژ خودروهایش و نیز مصرف سوخت بیش از انتظار نتوانسته اعتماد و رضایت مشتریانش را جلب کند. لینکلن، خودروی لوکس ساخت فورد، با امتیاز 50 از 100 در رتبه نازل بیست و چهارم ایستاده است. جک فیشر، از مدیران نشریه Consumer Reports می‌گوید: «این جای تاسف دارد، چون رانندگی با بسیاری از خودروهای جدید فورد درست به اندازه رانندگی با همتایان اروپایی‌شان که گران‌تر هم هستند، راحت است و آخرین خودروهای هایبرید (چندگانه-سوز) فورد مانند فیوژن هایبرید و C-Max واقعا عالی‌اند.» در بالای جدول همه‌چیز در سیطره غول‌های ژاپنی است و در میان آنها تویوتا پیشتاز بقیه. تویوتا در سال 2012 و تنها در آمریکا بیش از 5 میلیون دستگاه از خودروهایش را به دلیل بروز نقص‌های متعدد فنی به نمایندگی‌هایش فراخواند و از این نظر برای سومین بار در چهار سال اخیر رکورددار شد، اما ظاهرا اغلب آمریکایی‌ها همچنان معتقدند آنچه تویوتا می‌سازد از هر خودروی دیگری مطمئن‌تر است. خودروساز موفق ژاپنی پس از لکسوس که با امتیاز 79 از 100 مطمئن‌ترین خودروی آمریکای شمالی لقب گرفته دو نماینده دیگر در میان 10 خودروی برتر این فهرست دارد: تویوتا (74 از 100) و سیون (72 از 100). سوبارو و مزدا با اختلافی 3 امتیازی پشت سر لکسوس ایستاده‌اند. آکورا و هوندا هم در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. نیسان ناکام‌ترین خودروساز ژاپنی این فهرست است که با امتیاز 64 از 100 در رده سیزدهم ایستاده است، اگرچه خودروی لوکسش، اینفینیتی 70 امتیاز کسب کرده و چهار رده بالاتر نشسته است.


شکاف بین برندگان ژاپنی و بازنده‌های آمریکایی را خودروسازان کره‌ای و اروپایی پر کرده‌اند. انتظار از آلمانی‌ها بیشتر بود؛ فولکس واگن پرفروش‌ترین خودروساز اروپاست و خودروهایش در اغلب نقاط دنیا محبوب و پیشتازند، اما بر اساس فهرست Consumer Reports در آمریکا حداقل به اندازه دیگر بازارهای دنیا توفیق نداشته و با امتیاز نه چندان چشمگیر ۶۲ از ۱۰۰ پایین‌تر از دو رقیب سرسختش، مرسدس بنز و بی‌ام‌و، قرار گرفته است. در این فهرست مرسدس بنز ۶۹ امتیاز و بی‌ام‌و ۶۴ امتیاز کسب کرده است، هرچند این اولین باری است که دو خودروساز مطرح آلمانی به این فهرست راه یافته‌اند و این را باید موفقیتی برای آنها دانست. سرانجام اینکه دو خودروساز شاخص کره‌ای در میانه‌های فهرست جا خوش کرده‌اند؛ آمریکایی‌ها به کیا نمره ۶۵ و به هیوندا نمره ۶۳ داده‌اند. بررسی‌ها Consumer Reports نتایج دیگری هم داشته است. این نشریه در بخش‌های مختلف برندگانی را برگزیده، آنها را بهترین در نوع خود دانسته و از آنها تقدیر کرده است. در تازه‌ترین گزارش هوندا آکورد عنوان بهترین خودروی سواری را از آن خود کرده است.
Consumer Reports برای دهمین سال پیاپی تویوتا پیروس را به دلیل مصرف سوخت کم و پایین‌ترین میزان آلایندگی بهترین «خودروی سبز» سال دانسته است. خودروی بی‌ام‌و 328i به دلیل ترکیب رانندگی آسان و امن و مصرف سوخت کم عنوان بهترین خودروی سواری اسپورت و آئودی A6 عنوان بهترین خودروی لوکس را تصاحب کرده‌اند. Consumer Reports هیوندای الانترا به‌صرفه‌ترین خودروی سال - از نظر اقتصادی- و سوبار ایمپرزا هم بهترین خودروی کوچک (Compact Car) سال معرفی کرده است. Consumer Reports برای تعیین امتیاز نهایی خودروها در این فهرست دو معیار دارد: اول، کیفیت و نحوه کارکرد خودرو که امتیازش بر اساس آزمایش‌های متخصصان خودرو در پیست‌های مخصوص در ایالت کانتیکت آمریکا مشخص می‌شود و دوم، نظرخواهی از صاحبان این خودروها و امتیازی که آنها به خودرویشان می‌دهند. بر اساس همین معیارها Consumer Reports هیچ‌یک از خودروهای فیات، جگوار، لندرور، میتسوبیشی، پورشه، رم و خودروی کوچک Smart را در فهرست تازه‌اش نیاورده، چرا که نتوانسته‌اند حداقل شرایط لازم را کسب کنند. طبق معیارهای این نشریه حداقل سه مدل از خودروهای یک خودروساز باید بتوانند حداقل امتیازات لازم را کسب کنند تا شایسته بررسی و وارد شدن به فهرست برترین خودروهای سال باشند.