مبل‌هایی که خستگی شما را در می‌کند
تصور کنید بعد از یک روز کاری پرمشغله به خانه برگشته‌اید و تا چند دقیقه دیگر هم سریال مورد علاقه‌تان شروع می‌شود و شما دلتان می‌خواهد روی یک تخت نرم و راحت دراز بکشید، از طرفی هم تلویزیون در اتاق نشیمن قرار دارد و قاعدتا نمی‌توانید تلویزیون ال‌سی‌دی به آن بزرگی‌تان را برای دیدن یک سریال جابه‌جا کنید، ممکن است آرزو کنید که کاش در انتخاب مبلمان اتاق نشیمن دقت بیشتری می‌کردید و به جای این مبل‌های سلطنتی چوبی، مبل‌های راحتی خریده بودید، اما خوب که فکر می‌کنید مبل راحتی هم جواب نمی‌دهد، به راحتی بیشتری نیاز دارید به یک تخت یا شاید مبل ماساژور.

من همیشه مبل‌های راحتی را از هر نوعی که باشند ترجیح می‌دهم، نمی‌دانم شما هم همین طور هستید یا نه، اما داشتن دو مبل ریلکسی ماساژور در خانه فکر بدی نیست، برای رفع خستگی، برای در آرامش و راحتی تماشا کردن تلویزیون و برای فراموش کردن تمام استرس‌ها و دغدغه‌های فکری، به هر حال پیشنهاد خوبی است، بد نیست راجع به آن بیشتر بدانید.

ویژگی‌های مبل‌های ریلکسی
مبل‌های ریلکسی که به مبل‌های رکلاینر یا ماساژور هم معروف‌اند ویژگی‌ها و امکانات متنوعی دارند که آنها را از یک مبل راحتی معمولی متفاوت می‌کند. این مبل‌ها دارای تکیه‌گاه متحرک و تطبیق‌پذیر هستند همچنین سطح استراحتگاه قابل تنظیمی برای پاهای شما در نظر گرفته شده و شما می‌توانید در هر شرایطی که دوست داشته باشید و راحت باشید استراحت کنید.
مبل‌های ریلکسی علاوه بر قابلیت تنظیم و متحرک بودنشان، امکاناتی از قبیل ماساژور، گرمکن و یخچال دارند. یخچال مبلی در داخل کنسولی یا در زیر دسته مبل قرار گرفته است و برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌های خوشمزه و دوست‌داشتنی شما مورد استفاده قرار گرفته، تصور کنید یک روز زمستانی که سرما خورده‌اید بدن‌درد دارید، روی مبل ریلکسی‌تان دراز می‌کشید، گرمکن آن را روشن می‌کنید و داروها و آبمیوه‌های خوشمزه را هم درون یخچال مبلی‌تان می‌گذارید و نیازی نیست از جایتان برای خوردن دارو بلند شوید و می‌توانید هرچقدر دلتان می‌خواهد استراحت کنید.
یک نکته قابل توجه که می‌دانم مطمئنا همه از آن استقبال خواهند کرد تبدیل شدن این مبل‌ها به صندلی راک است، یعنی صندلی شما قابلیت چرخش و حرکت گهواره‌ای و 360 درجه دارد و تمام این مکانیزم‌های برقی با فشار دادن چند دکمه که در دسته‌های مبلتان تعبیه شده امکان‌پذیر است، به علاوه می‌توانید هنگامی که دوستتان روی صندلی ریلکسی شما نشسته با دستگاه ریموت کنترل کمی سر به سرش بگذارید و او را 360 درجه بچرخانید.
تمامی امکانات برقی مبل راحتی شما با یک آداپتور ۱۲ واتی اجرا می‌شود که فقط هنگام استفاده از آنها مصرف ناچیزی در حد ۱۴ وات خواهد داشت.
مزایای استفاده از مبل‌های ریلکسی
رفع استرس و ایجاد آرامش یکی از مهم‌ترین مزایایی است که مبل‌های ریلکسی دارند، در هر روز ۵۰ درصد از کاری که هدر می‌رود مربوط به استرس است و همین‌طور حدود ۸۰ درصد حوادثی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد مربوط به استرس‌های روزمره‌تان هستند.
ماساژ به طور کلی تاثیر چشمگیری در کاهش استرس دارد؛ اما از آنجایی که این امکان وجود ندارد که شما هر روز برای ماساژ به سالن‌های ورزشی و استخر و سونا مراجعه کنید، بد نیست خودتان یک صندلی ماساژور در منزل داشته باشید. ضمن اینکه تحقیقات علمی هم نشان داده که استفاده روزانه 15 دقیقه از ماساژ می‌تواند باعث افزایش هوشیاری و سرعت و دقت شما در انجام کارها شود و متخصصان اعصاب هم ماساژ درمانی را در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر می‌دانند.
بنابراین مهم‌ترین مزیت و فایده‌ای که این مبل‌های ریلکسی برای شما خواهند داشت هدیه‌ای به ذهن و جسم شما خواهد بود که همان بهبود بهره‌وری، بهبود روحیه، افزایش حافظه و کاهش استرس است. همچنین می‌توانند در شما انگیزه انجام فعالیت‌های بدنی بیشتر و ورزش را به وجود آورند و میل بیشتر به کار را در شما ایجاد کنند.
در یکی از پژوهش‌هایی که در دانشگاه گوئلف انجام شده است 63 درصد از افرادی که در نواحی مختلف کمر، گردن و پا درد داشته‌اند طی مدت دو ماه استفاده از صندلی‌های ماساژور با شش برنامه ماساژ مختلف دردهایشان بهبود یافته است. مبل‌های ریلکسی موجود در بازار در حال حاضر از کشورهای آلمان، ترکیه و چین به ایران وارد می‌شوند و معروف‌ترین برندی که برای این محصول در حال حاضر در بازار وجود دارد لیزی بوی است. شما به راحتی به هر فروشگاه مبلمانی که سر بزنید می‌توانید مبلمان ست، نیم ست، ال یا حتی تک مبل آنها را خریداری کنید و نیازی نیست که حتما به فروشگاه خاصی مراجعه کنید.
خیابان دلاوران، بازار مبل یافت‌آباد و تمام مبلمان فروش‌های دیگری که در سطح شهر وجود دارند این مبل‌های ریلکسی و ماساژور را می‌فروشند، البته تهران سوفا یکی از واردکنندگان به‌نام در این زمینه است که می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی این شرکت یا مراجعه به سایت فارسی لیزی بوی تا حدی از قیمت‌ها و مدل‌های آنها مطلع شوید و بعد به سراغ خرید حضوری بروید.