چانه‌زنی برای ارزانی خودرو جواب داد
بعد از انتقاد رییس جمهور از عملکرد خودروسازان و الزام تولیدکنندگان به کاهش قیمت‌ها، بازار خودرو با نوسانات نزولی مواجه شد که به تبع آن نرخ‌ها تا حدودی رو به کاهش گذاشت، اما برگزاری مراسم رونمایی از سه محصول جدید شرکت سایپا، فرصتی فراهم کرد تا دولت وعده کاهش قیمت را بیش از آن که در بازار رخ داده بود، ازخودروسازان بگیرد. در این مراسم، معاون اول رییس‌جمهور خطاب به مدیران دو شرکت سایپا و ایران خودرو خواستار شکستن قیمت‌ها در آستانه شب عید شد که حاصل این خواسته؛ کاهش 500هزار تا 4 میلیون تومانی قیمت خودروهای ساخت این دو شرکت بود.
در جریان همین مراسم، مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد که کاهش قیمت‌های اعلام شده از قراردادهای اول اسفندماه به بعد این شرکت اعمال خواهد شد. سایپایی‌ها نیز متعهد شدند که از همان روز قیمت‌های جدید خود را برمبنای کاهش نرخ‌های اعمال شده بر روی سایت سازمان حمایت قرار دهند، اما در حالی‌که خودروسازان این میزان کاهش قیمت در تولیدات خود را بیش از افزایش قیمت‌های اعمال شده در خلال ماه‌های اخیر دانستند، رییس شورای رقابت معتقد است که احتمال کاهش قیمت‌ها حتی بیش از چهار میلیون تومان هم وجود دارد.
جمشید پژویان با تاکید بر اینکه شورای رقابت کار خود را انجام می‌دهد و کاری به اقداماتی که خودروسازان در مورد قیمت انجام می‌دهند، ندارد، متذکر شد که؛ دستورالعمل قیمت را شورا مشخص می‌کند، بنابراین ممکن است قیمت‌ها پایین‌تر و یا بالاتر از اینها
تعیین شود.